Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig valp i sikte!


Papillon

Recommended Posts

Å, som jeg gleder meg!

Etter å ha undersøkt hundrevis av papillon kenneler, kom vi altså fram til en kennel som hadde valper og samtidig ikke var så altfor langt unna, slik at vi kunne besøke de. Faktisk skal vi besøke de idag, noe jeg gleder meg utrolig mye til! :twitch: Enda er hun bare 6 uker, og tida snegler seg avgårde.. Men har værtfal holdt ut til nå, så da skal jeg vel holde ut litt til? :rolleyes: Kennelen hadde to tispevalper igjen, men har ikke funnet ut hvem jeg skal velge, men det finner jeg nok ut i kveld.

Navn har jeg ikke funnet ut enda, men har planer om at kallenavnet hennes skal være Frøken. Hva synes dere om det?

Her har dere et bilde av begge to, hvem liker dere best? Hehe, personelig synes jeg den trefargede har helt utrolig skjønne øyne. :) *smelt*

.jpg

Hilsener fra valpesyk Kristin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gurimalla så søte de var :twitch:

Så koselig at du skal å se på de i dag :)

Vet ikke helt hvem jeg syns er finest jeg;)

Jeg syns disse navnene kunne passet til de to:

Nala

Fiffi

Sofie

Mina

Minni

Tiqila

Frøken var jo nydelig da :D

Lilly-Rose

Trisha ;)

Er veld e jeg kommer på i farten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke kennelnavn, da de bare har 1 hund og de ikke kom til å ha noen flere kull. Fikk anbefalt kullet fra kennel Taspitir. Faren til kullet er Nuch Plch Menines Improved Image "Rob" til Taspitirs. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_fun: GRATTULERER så mye med nydelig valp!

Så kjønn da!

Herlig annsikt på frøken!

Nydelig er hun! :rolleyes:

Når får du henne hjem?

Vi har hatt valpen vår i en uke fra i natt, og dagene flyr!

Så morsom han er, de finner på det utroligste.

Papillon er fryktelig søte også!

:twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den Tricoloren best jeg :ahappy: Lykke til med valget :hug:

Det er nok en trefarget, ikke tricolour. Sett sånn utifra bildet :o

De har ikke kennelnavn, da de bare har 1 hund og de ikke kom til å ha noen flere kull. Fikk anbefalt kullet fra kennel Taspitir. Faren til kullet er Nuch Plch Menines Improved Image "Rob" til Taspitirs. ;)

Ser ut som en søt valp! Det blir morro ;) Har selv en Papillon, og det er en super rase. Er en på sonen her som har en nydelig tispe etter Rob. Her er siden hennes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Kristin! :o

Høh? Explain it to me like I was a two-year-old... ;) Siden jeg trodde betegnelsen tricolor betød trefarget på norsk - altså at det var det samme.. :ahappy:

Jeg syntes også det der var fryktelig rart, så jeg skjønner deg godt. :Laugh:

En trefarget Papillon har tre farger, og tegninger har ikke så stor betydning. Så lenge den er trefarget. :hug:

Tricolouren skal ha bestemte tegninger. Dvs tanfargete øyenbryn, tanfargede kinn, tanfarge i ørene, og den karakteristiske tan-flekken i rompa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For noen dager siden var det faktisk sol og fint vær og da måtte jeg selfølgelig ta noen bilder av lille nurket mitt, Frøken.. :icon_redface:

Hun er faktisk blitt 9 uker nå og hun har begynt å få mer 'pappete' pels. (dvs. laang pels.. :) )

f.jpg

Kremt...

f1.jpg

Jeg fant, jeg fant - en tøyball!

f2.jpg

Se! Jeg greier å dra den opp..

f3.jpg

Og nå stikker jeg av!

f4.jpg

Mmm.. et deilig blad.

f5.jpg

Et deilig blad-bilde nr.2

f6.jpg

Taauu!

f7.jpg

Hva er det der nede mon tro?

f8.jpg

Se, jeg kan både bukke..

f9.jpg

.. Og vinke!

f10.jpg

Frøken leker pen

f11.jpg

Leker søt

f13.jpg¨

Leker søt bilde nr.2

f12.jpg

Men nå stikker jeg. Takker for i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt nydelig :)

Jeg syntes også det der var fryktelig rart, så jeg skjønner deg godt. :Laugh:

En trefarget Papillon har tre farger, og tegninger har ikke så stor betydning. Så lenge den er trefarget. :icon_redface:

Tricolouren skal ha bestemte tegninger. Dvs tanfargete øyenbryn, tanfargede kinn, tanfarge i ørene, og den karakteristiske tan-flekken i rompa :)

Her lurer jeg på noe, hvordan blir da forskjellene i england? hvilke begrep bruker man på disse`to forskjellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Nydelig valp! Er nok en skikkelig sjarmør det der :)

Helt nydelig :)

Her lurer jeg på noe, hvordan blir da forskjellene i england? hvilke begrep bruker man på disse`to forskjellene?

Det heter hvertfall ikke tricolour hvis ikke hunden har kriteriene for tricolour :) Har hørt de kaller det Hound colored, men er ikke 100% sikker.

Skal spørre oppdretterene mine neste gang jeg ser dem. :icon_redface:

Tricolor:

A tricolor has solid black body spots and gold markings which are more commonly referred to as "tan" points. The tan points are located over the eyes, a little on each cheek, some in the ears, and under the tail.

Tricolours.

picColorTri1.jpg

picColorTri2.jpg

An interesting note should be made regarding the tan under the tail. Tricolor Papillons typically have black and tan under their tail. Solid black under the tail would be a sign that the dog is a color other than tricolor. However, if the Papillon has no black under his tail, he also won't have tan. Instead, it will be solid white. In summary, a tricolor Papillon may have solid white under his tail OR if he has black under his tail, he will have tan as well.

TricolorTail.jpg

Hva som karakteriserer en tricolour.

TricolorBluebonnet.jpg

Enda en tric :)

TricolorCassie.jpg

Forøvrig jeg syns alle fargene er like vakre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter hvertfall ikke tricolour hvis ikke hunden har kriteriene for tricolour :) Har hørt de kaller det Hound colored, men er ikke 100% sikker.

Skal spørre oppdretterene mine neste gang jeg ser dem. :icon_redface:

Tricolor:

A tricolor has solid black body spots and gold markings which are more commonly referred to as "tan" points. The tan points are located over the eyes, a little on each cheek, some in the ears, and under the tail.

Tricolours.

picColorTri1.jpg

picColorTri2.jpg

An interesting note should be made regarding the tan under the tail. Tricolor Papillons typically have black and tan under their tail. Solid black under the tail would be a sign that the dog is a color other than tricolor. However, if the Papillon has no black under his tail, he also won't have tan. Instead, it will be solid white. In summary, a tricolor Papillon may have solid white under his tail OR if he has black under his tail, he will have tan as well.

TricolorTail.jpg

Hva som karakteriserer en tricolour.

TricolorBluebonnet.jpg

Enda en tric :)

TricolorCassie.jpg

Ja skjønner hva du mener. for blir jo der rex har den lyse fargen også. men lurer da litt på hva de sier i england til disse forskjellene, Tricolor er vel det samme, men hva sier de til tre farget? Three colored? (eller noe sånt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Ja skjønner hva du mener. for blir jo der rex har den lyse fargen også. men lurer da litt på hva de sier i england til disse forskjellene, Tricolor er vel det samme, men hva sier de til tre farget? Three colored? (eller noe sånt?)

Hadde en samtale(for en god stund siden) om dette med tricolour med mine oppdrettere, og fikk vite at man ikke sier three colored om trefarget i England. Men glemte å spørre om hva de faktisk sier... hehe.

Jeg hørte noen si Hound colored om trefarget utenlands. Men er ikke 100% sikker, så skal spørre oppdretterene mine neste gang jeg ser dem :icon_redface:

Denne malen for tricolouren gjelder Papillon og Phalene vel og merke. Det er ikke alle raser som trenger å ha så nøyaktige tegninger for å karakteriseres som en tric.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags farge er hun da?

Tricolore eller trefarget? Hun har ikke denn tanflekken i rompa, så da er hun kanskje trefarget. Ikke vet jeg.. :icon_redface:

Samme farge som denne har hun:

pip_nydelig1_april06.jpg¨

Bildet er lånt fra kennel Taspitir (www.taspitir.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...