Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldig stort bur

Mirai

Recommended Posts

Vi har begynt med agility, og sånn til senere anledninger (treninger o.l., i lydighet også) så vil det være praktisk å kunne ta pausene i buret. Merker hun blir litt umotivert når jeg må stå med henne i båndet i 1,5 time og lenger perioder. Så jeg er på utkikk etter et bur som vil være stort nok for en ulvehund, jeg vil også bruke dette til neste hunden som kommer i slutten av året (den vil være mye mindre enn ulvehund).

Dette er det eneste jeg har funnet som jeg tenker at er stort nok er dette (det nederste) :

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...atha&gid=15

Vet dere om noen andre STORE bur, som ikke er noe dyrere enn det jeg har sett på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barehund.no/shopkitconfig.asp?id=302

Jeg liker Cabanaburene utrolig godt. (har et i størrelse L som jeg har begge i på stevner). Det som er kjekt med de burene er at de er utrolig luftige, sånn at hunden ikke blir kokt når den sitter stille på f.eks stevner. Og 2 høydepunktet er at det er utrolig lett, så man kan drasse det med over alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten.. Er ikke lite nyskjerrig da.. Hva slags hund skal du få deg? :icon_confused:

Vil gjerne ha litt høyere i høyden.

Har ikke bestemt meg for rase enda, det er utrolig vanskelig. Trodde jeg hadde funnet en, men så ble jeg usikker :rolleyes:

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Ja, er på en måte derfor jeg spør, jeg vil se litt forskjellig. Så har du noen tips blir jeg veldig glad ;)

Jeg vil helst ha stoffbur. Antakelig lettere å bære, og jeg liker at de er litt mer lukket. Men ellers var det buret der innmari fint da *host, mamma, bur til bilen?*

*Cabanabur*

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Må bare si det. Du kan sikkert få låne hybelen til Ane! ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Ja, de koster litt mer. Men fordelen med dem er at de er luftige. Det høres kanskje ikke viktig ut her og nå, men det er faktisk hunder som har fått heteslag inne i Portable Pethome. De stod sikkert altfor lenge i buret, men likevel.. F.eks på stevner må man tenke på at ofte plassen er midt i solsteiken.

jeg ville ha lagt i litt ekstra for å få et skikkelig kvalitetsbur :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MJ, det så bra ut.

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Vet at du ikke etterlater Mona sånn ;) Bare sier det for å understreke den forskjellen på burene. Selv om de ser nokså like ut er det viktig å forsikre seg om at buret har alle kvalitetene man ønsker. Kan jo hende du prøver deg på noen agilitystevner i fremtiden og blir helt bitt av basillen, og da er det kjekt med et bur som ikke blir varmt som en stekeovn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...