Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldig stort bur

Mirai

Recommended Posts

Vi har begynt med agility, og sånn til senere anledninger (treninger o.l., i lydighet også) så vil det være praktisk å kunne ta pausene i buret. Merker hun blir litt umotivert når jeg må stå med henne i båndet i 1,5 time og lenger perioder. Så jeg er på utkikk etter et bur som vil være stort nok for en ulvehund, jeg vil også bruke dette til neste hunden som kommer i slutten av året (den vil være mye mindre enn ulvehund).

Dette er det eneste jeg har funnet som jeg tenker at er stort nok er dette (det nederste) :

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...atha&gid=15

Vet dere om noen andre STORE bur, som ikke er noe dyrere enn det jeg har sett på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barehund.no/shopkitconfig.asp?id=302

Jeg liker Cabanaburene utrolig godt. (har et i størrelse L som jeg har begge i på stevner). Det som er kjekt med de burene er at de er utrolig luftige, sånn at hunden ikke blir kokt når den sitter stille på f.eks stevner. Og 2 høydepunktet er at det er utrolig lett, så man kan drasse det med over alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten.. Er ikke lite nyskjerrig da.. Hva slags hund skal du få deg? :icon_confused:

Vil gjerne ha litt høyere i høyden.

Har ikke bestemt meg for rase enda, det er utrolig vanskelig. Trodde jeg hadde funnet en, men så ble jeg usikker :rolleyes:

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Ja, er på en måte derfor jeg spør, jeg vil se litt forskjellig. Så har du noen tips blir jeg veldig glad ;)

Jeg vil helst ha stoffbur. Antakelig lettere å bære, og jeg liker at de er litt mer lukket. Men ellers var det buret der innmari fint da *host, mamma, bur til bilen?*

*Cabanabur*

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Må bare si det. Du kan sikkert få låne hybelen til Ane! ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Ja, de koster litt mer. Men fordelen med dem er at de er luftige. Det høres kanskje ikke viktig ut her og nå, men det er faktisk hunder som har fått heteslag inne i Portable Pethome. De stod sikkert altfor lenge i buret, men likevel.. F.eks på stevner må man tenke på at ofte plassen er midt i solsteiken.

jeg ville ha lagt i litt ekstra for å få et skikkelig kvalitetsbur :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MJ, det så bra ut.

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Vet at du ikke etterlater Mona sånn ;) Bare sier det for å understreke den forskjellen på burene. Selv om de ser nokså like ut er det viktig å forsikre seg om at buret har alle kvalitetene man ønsker. Kan jo hende du prøver deg på noen agilitystevner i fremtiden og blir helt bitt av basillen, og da er det kjekt med et bur som ikke blir varmt som en stekeovn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...