Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldig stort bur

Mirai

Recommended Posts

Vi har begynt med agility, og sånn til senere anledninger (treninger o.l., i lydighet også) så vil det være praktisk å kunne ta pausene i buret. Merker hun blir litt umotivert når jeg må stå med henne i båndet i 1,5 time og lenger perioder. Så jeg er på utkikk etter et bur som vil være stort nok for en ulvehund, jeg vil også bruke dette til neste hunden som kommer i slutten av året (den vil være mye mindre enn ulvehund).

Dette er det eneste jeg har funnet som jeg tenker at er stort nok er dette (det nederste) :

http://www.mamut.com/controls/shop/shops/5...atha&gid=15

Vet dere om noen andre STORE bur, som ikke er noe dyrere enn det jeg har sett på her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barehund.no/shopkitconfig.asp?id=302

Jeg liker Cabanaburene utrolig godt. (har et i størrelse L som jeg har begge i på stevner). Det som er kjekt med de burene er at de er utrolig luftige, sånn at hunden ikke blir kokt når den sitter stille på f.eks stevner. Og 2 høydepunktet er at det er utrolig lett, så man kan drasse det med over alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten.. Er ikke lite nyskjerrig da.. Hva slags hund skal du få deg? :icon_confused:

Vil gjerne ha litt høyere i høyden.

Har ikke bestemt meg for rase enda, det er utrolig vanskelig. Trodde jeg hadde funnet en, men så ble jeg usikker :rolleyes:

Jeg mener jeg så den ulvehunden som gikk ag på Bjerke ligge i et bur a la det største der, når den ventet på tur. Så med mindre Mona er større enn den bør det jo gå bra? Ville anbefalt deg å se på andre merker på tøyburene, dog - de er stortsett like i kvalitet, og varierer mye i pris..

Ja, er på en måte derfor jeg spør, jeg vil se litt forskjellig. Så har du noen tips blir jeg veldig glad ;)

Jeg vil helst ha stoffbur. Antakelig lettere å bære, og jeg liker at de er litt mer lukket. Men ellers var det buret der innmari fint da *host, mamma, bur til bilen?*

*Cabanabur*

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Må bare si det. Du kan sikkert få låne hybelen til Ane! ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var også veldig fine (litt dyrt, men). Men det var dyrere og litt mindre enn det andre jeg har sett på.

Tenk at bare det å finne et bur skal være så vanskelig.. gah.

Ja, de koster litt mer. Men fordelen med dem er at de er luftige. Det høres kanskje ikke viktig ut her og nå, men det er faktisk hunder som har fått heteslag inne i Portable Pethome. De stod sikkert altfor lenge i buret, men likevel.. F.eks på stevner må man tenke på at ofte plassen er midt i solsteiken.

jeg ville ha lagt i litt ekstra for å få et skikkelig kvalitetsbur :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MJ, det så bra ut.

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Ja, vet, det er alt for mange uforsiktige folk som bare går fra hundene sine.. Lover at det ikke skjer med Mona, hehe :icon_confused: Blir bare på treninger som sagt, hun blir nok ikke akkurat noen stor stevnehund :)

Vet at du ikke etterlater Mona sånn ;) Bare sier det for å understreke den forskjellen på burene. Selv om de ser nokså like ut er det viktig å forsikre seg om at buret har alle kvalitetene man ønsker. Kan jo hende du prøver deg på noen agilitystevner i fremtiden og blir helt bitt av basillen, og da er det kjekt med et bur som ikke blir varmt som en stekeovn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...