Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening/treff

SD

Recommended Posts

Sjefsavgjørelsesforslag: Søndag fjerde mars ca klokken 1245 (pluss/minus, avhengig av hvordan det passer med buss for de enkelte) på skolegården til Trondheim Katedralskole. Ligger midt i sentrum, og er derfor greit for alle å komme seg til. Bygninger og snøhauger omringer hele skolegården bortsett fra fire-fem meter, derfor går det greit å ha hund løs der. Er litt usikker på hvorvidt det brøytes der i vinterferien, så om det kommer mye snøfall nå de nærmeste dagene er det kanskje ikke det beste stedet. Om noen har andre forslag til steder i sentrumsområdet som også går an og som brøytes, er det bare å rope ut. Kjekt å trene i sentrum syns jeg da egentlig, for det blir ca like langt for alle, like enkelt for alle å komme seg dit med buss, og det er ikke så mye folk der på søndager.

Jeg drar bort noen dager nå og kommer ikke hjem før seint onsdag kveld, men det er fullt mulig å kontakte meg på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det i alle fall Stine og meg. :baby:

Skal vi si skolegården på Katta da, eller?

Det går en buss fra Flatåsen klokka 12.14, som stopper på Prinsen et kvarters tid senere. Da går du til skolegården, også kommer jeg dit jeg også, så fort jeg kan (er i byen ca halv ett, bruker fort ti minutter på å gå når jeg må gå rundt bygget).

Også er det en betingelse for at jeg skal komme: Jeg vil ikke ha noen mobbing av min nye hårfrisyre (man kan si jeg klikka litt med saksa i morrest). :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det i alle fall Stine og meg. :baby:

Skal vi si skolegården på Katta da, eller?

Det går en buss fra Flatåsen klokka 12.14, som stopper på Prinsen et kvarters tid senere. Da går du til skolegården, også kommer jeg dit jeg også, så fort jeg kan (er i byen ca halv ett, bruker fort ti minutter på å gå når jeg må gå rundt bygget).

Også er det en betingelse for at jeg skal komme: Jeg vil ikke ha noen mobbing av min nye hårfrisyre (man kan si jeg klikka litt med saksa i morrest). :D

Jepp, skolegården på Katta passer bra ;) Tar bussen klokken 12.14 og skal komme meg dit så fort jeg kan, ja jeg kan faktisk klare å gå meg litt vill eller unødvendige veier som tar lengre tid :P Kommer jeg først, venter jeg selvsagt bare. No stress :P Og jeg skal love å ikke mobbe noens hårfrisyre :P

Ehm, var det søndagen vi kom frem tid? Søndag den 4.mars? :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på søndag ja, 4. mars.

Er lett å finne fram, da. Bare følg Prinsengata til du kommer til Ni muser (dvs den første innkjørsla til høyre), og gå bort Bispegata til du finner skolegården. Kommer du til Munkegata så har du gått for langt.

Så møtes vi da, og om andre vil slenge seg med så er det helt okei. :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå på søndag ja, 4. mars.

Er lett å finne fram, da. Bare følg Prinsengata til du kommer til Ni muser (dvs den første innkjørsla til høyre), og gå bort Bispegata til du finner skolegården. Kommer du til Munkegata så har du gått for langt.

Så møtes vi da, og om andre vil slenge seg med så er det helt okei. :baby:

Jajajaja, selvfølgelig. Nå kom jeg jo på hvor det er, bare tenkte på en annen skolegård - hehe :baby: Vet jo så inderlig godt hvor skolegården er og hvordan jeg kommer meg ditt. Er bare så surrete i hodet for tiden. Huff, det er slitsomt det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, fikk nettopp vite av mine kjære foreldre at de har tenkt å feire bursdagen min i morgen klokken to. Så med andre ord kan jeg dessverre ikke møte opp i morgen, og jeg beklager kjempe masse. Hvis ingen vil møte mye, mye tidligere så jeg kommer meg hjem til halv to? Tviler på at noen vil stå opp så tidlig på en søndag for å trene hund i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den første bussen er jeg ikke i byen før halv elleve, men så er jeg litt usikker på hjemveien... Mener at det ikke går buss før ti over fire nemlig, eller det går vel forsåvidt buss andre veien også. Hadde du orket å sjekke når buss nr 66 går fra sentrum til Jakobsli på søndager? Jeg finner ikke bussruta og pcen jeg sitter på veit jeg ikke om tåler å åpne bussrutene på nett. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den første bussen er jeg ikke i byen før halv elleve, men så er jeg litt usikker på hjemveien... Mener at det ikke går buss før ti over fire nemlig, eller det går vel forsåvidt buss andre veien også. Hadde du orket å sjekke når buss nr 66 går fra sentrum til Jakobsli på søndager? Jeg finner ikke bussruta og pcen jeg sitter på veit jeg ikke om tåler å åpne bussrutene på nett. :Laugh:

Skal vi se; buss 66 fra munkegata til jakobsli via lerkendal går 09.40, 10.40, 11.40 osv helt til 23.40 på søndager :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...