Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenferie avd. Trøndelag

Guest Christine

Recommended Posts

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Drar opp denne igjen jeg.. :D

Noen som har forslag til hva vi i det hele tatt kan finne på da?

Sånn sett bort i fra bading, turer og blodspor(haha, jeg har bestemt at Kjersti skal ha med blod!)

Haha, jeg kan godt ta med blod jeg!

Sikker:

Christine

Softis

HanneJ

Toller (gaanske sikkert!)

Basset-eier

Usikker:

SD

Guest Christine
Skrevet
Haha, jeg kan godt ta med blod jeg!

Sikker:

Christine

Softis

HanneJ

Basset-eier

Usikker:

SD

Topp Topp :D

Skrevet

Noen som hadde falt ut av lista...

Her er den riktige, tror jeg:

Sikker:

Christine

Softis

HanneJ

Basset-eier

Wesminster

Usikker:

SD

• 1 month later...
Skrevet

Ok, det er kanskje på tide å ta opp denne igjen?

Vi har altså blitt enige om å campe i området ved Stavsjøen fra 25.-27. juni. Det er faktisk en ganske lang stund egentlig, så jeg foreslår at vi drar dit litt utpå ettermiddagen den 25.

Alle ordner med mat til seg selv og sine hunder, engangsgriller blir med.

Så bør vi kanskje få ordnet en ordentlig liste over hvem som er sikre på at de skal være med?

Ingvild med Tinka

(kopier og legg til ditt eget navn om du er sikker på at du skal være med)

Guest Christine
Skrevet

Lista:

Ingvild med Tinka

Christine med/uten Milo

Malin med Vanilla

Vi kunne jo ha møttes rundt klokken 17.00 den 25. da? ;)

Ang telt og plass for å sove bør vi få en liste på hvem som har og kan ta med også. Tror ikke vi blir så mange akuratt, men jeg vil helst ikke at alle skal ligge i lavvoen. (om den blir med.)

Skrevet

Jeg får dessverre ikke til å komme alikevel, uforusette ting gjorde til at jeg må reise til Stavanger den 25.juni. Jeg som hadde lyst til å være med ;)

Skrevet

Ingvild med Tinka

Christine med/uten Milo

Malin med Vanilla

Kjersti med Taika

Mulig jeg ikke har blod å ha med likevel...

Synd du ikke kan være med, Stine :P

Skrevet

Hadde vært veldig moro å bli med, mulig jeg kan komme en tur på dagtid bare, men vet ikke når jeg jobber enda.

Skrevet
Jeg tar mest sannsynlig med lavvo i stedet for tremannstelt.

Rebusløype er under planlegging! Hihi

Rebusløype er gøy! :P

(får jeg (og en liten bruning) få låne en liten plass i lavvoen)

Skrevet
(får jeg (og en liten bruning) få låne en liten plass i lavvoen)

Det skal nok ordne seg, ja - pappa må bare svinge seg rundt og kjøpe først (han har hatt lyst på i tjue år, men har ikke hatt god nok unnskyldning til å kjøpe seg lavvo enda. nå MÅ han bare gjøre det, har vi andre i familien bestemt).

Guest Christine
Skrevet

Woho, vi blir iallefall 4 stk da! :icon_redface:

Vi må få dra igang overnattingsturen vår litt nå.. Ikke lenge igjen.

Skrevet

Oi, spennende :)

Kanskje jeg og kan ta en tur?

Har vel høygravid LiLi da, så tror ikke det blir noen overnatting, men kanskje ta en tur på lørdag eller noe. :icon_redface:

Guest Christine
Skrevet

Ja, folk kan da ta seg en tur å hilse på oss om de vil!

Men da sier vi klokken 17.00 neste Tirsdag på parkeringsplassen til Abrahallen..

Vi bør seriøst begynne å planlegge nå!

Skrevet
Men da sier vi klokken 17.00 neste Tirsdag på parkeringsplassen til Abrahallen..

Tirsdag? Eller mandag? Kanskje vi bare skal ta det en natt i stedet, to netter er kanskje ikke "nødvendig", eller...?

Hvordan skal vi gjøre det med oppsetting av "camp"? Skal vi bare gå litt innover og satse på at vi finner et fint sted?

Kjøring og henting ordner seg vel for alle?

Pakkeliste:

Sovepose og liggeunderlag

Mat og drikke til seg selv (husk vann!)

Mat til hunden

Badetøy (for de som vil)

Utstyr til hunden - skåler, kobbel, tyggebein, teppe, etc (bur for de som vil - jeg orker ikke å ta med det)

Klær til deg selv - husk på varmt tøy til kvelden (ullgenser/fleece) og godt med sokker!

De som har mulighet; ta med telt/lavvo

Myggspray/netting

Engangsgrill

Ved (det er utrolig hyggelig å brenne bål utpå kvelden!)

Fyrstikker, kniv, plaster og andre praktiske ting

Fulladet mobiltelefon

Kamera

Mer?

Guest Christine
Skrevet
Tirsdag? Eller mandag? Kanskje vi bare skal ta det en natt i stedet, to netter er kanskje ikke "nødvendig", eller...?

Hvordan skal vi gjøre det med oppsetting av "camp"? Skal vi bare gå litt innover og satse på at vi finner et fint sted?

Kjøring og henting ordner seg vel for alle?

Mer?

Mandag ja! :P

Jeg og Malin har iallefall bestemt oss for å dra hjem på Tirsdagen, så om dere også blir med på det så kan vi jo heller møtes tidligere på Mandag? :)

Skrevet
Mandag ja! :P

Jeg og Malin har iallefall bestemt oss for å dra hjem på Tirsdagen, så om dere også blir med på det så kan vi jo heller møtes tidligere på Mandag? :)

Ok, mandag til tirsdag høres egentlig greiest ut. Er resten (dvs Kjersti, hihi) med på det? Vi kan møtes f.eks. rundt to på mandag...? Også ligge over til tirsdag og dra hjem utpå dagen da en gang?

Guest Christine
Skrevet
Får vel bare slenge meg med, uansett når det blir :)

Hadde andre planer mandag og tirsdag, men shit au :P

Da blir vi 5 stykker! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...