Gå til innhold
Hundesonen.no

Øreverk/betennelse

Argon

Recommended Posts

Heisann.

Argon reagerer mer og mer for hver gang han får i seg noe han ikke tåler og nå har han med alt det "vanlige" blant annet fått betent øre som kom ganske plutselig i går.

Renset det med nøtteolje og smørte på vaselin som jeg pleide å gjøre med gamle goldengutten som slet mye med ørerene.

Men ser nå at jeg burde kanskje få skylt det litt da han skrek når jeg bare tok på det og jeg så det hadde blitt langt fra bedre.

Men så er det nå hundre år siden jeg har gjort dette og alt jeg brukte på han forrige er blitt kastet.

Men fant den greia du trekker opp og spruter inn i øret med hvertfall.

Så da er spørsmålet. Er det noen som vet om noen "kjerringråd" man kan bruke som jeg kanskje har i huset?

Tenkte muligens å bruke litt natriumklorid, men vet ikke om det er noe som er bedre som jeg kunne brukt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hunden ørebetennelse så er det det beste å gå til vetrinæren med hunden! Men jeg brukte Optima pH hudspray på den forrige hunden min som var plaget med ørene, og da klarte jeg å holde det i sjakk slik at det ikke brøt ut betennelse, og ørene ble helt fine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...