Gå til innhold
Hundesonen.no

Vask av utstillings line?

turbogutten

Recommended Posts

Heihei da er dalmatineren jeg skal stille i hus men lurer på en ting, hun hadde med 4 forskjellige utstillings line, 2 brune, ett med strup til og et helt hvis dere skjønner og 2 hvite her også ett av hver, syntes det hele hvite var finest men det var litt gulaktig så lurte på om dette kunne vaskes?? hva passer best til henne egentlig? hun er lever farget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver det bare inn i vaskemaskinen jeg.

okei hehe hørtes jo enkelt ut men på hva? hvor mange grader o.l? er det best å hive det inn sammen med mere hvite klær eller alene eller?? er ikke så flink på sånne vaske ting jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp typisk meg:p

Nei altså... Har egentlig aldri brydd meg noe særlig om grader (kanskje derfor jeg har lite klær nå ;) ) Men tar det vel i sikkert 50 - 60 grader... Vasker du hvitt bånd så vil det jo være naturlig å vaske det med hvite tøy !

hehe ja.. tror jeg skal lete etter biotex i morgen jeg å ta det for hånd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg ville brukt klor på et utstillingsbånd, i og med at jeg er usikker på hvordan metallet vil komme til å bli. Legg det i en bøtte med varmt vann, ha i litt milo eller annen vaskemiddel, la det ligge litt, rør litt rundt i det, la det ligge litt til og skyll godt. Burde fungere utmerket. Forresten er slik vaskepulver/sprayflaske i rosa boks/flaske veldig effektivt på annet hvitt bånd, mulig det fungerer på utstillingsbånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd fra min bestemor ang. hvite ting: - god, gammeldags Hvitvask. Er en blå og hvit tube du finner i butikken sammen med øvrige vaskemidler - mildt og meget effektivt!

Du rører ut/skummer opp en god spiseskje med Hvitvask i litt varmt vann, legger båndet nedi, fyller på med mer vann, lar ligge en stund og VOILA - et rent, pent og ikke minst hvitt bånd!

(Anbefales også på gardiner, bluser etc. som har gulnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en BH - pose og putt utst linen oppi der, når du først er i gang med "hundevask" så propp inni dekken,kobbel,halsbånd ja alt som kunne hatt godt av en vask, hiv det på 40 grader og vips så er det rent og pent alt sammen :wub:

Sier som Lill, hadde ALDRI giddet og ta det for hånd :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...