Gå til innhold
Hundesonen.no

Vask av utstillings line?

turbogutten

Recommended Posts

Heihei da er dalmatineren jeg skal stille i hus men lurer på en ting, hun hadde med 4 forskjellige utstillings line, 2 brune, ett med strup til og et helt hvis dere skjønner og 2 hvite her også ett av hver, syntes det hele hvite var finest men det var litt gulaktig så lurte på om dette kunne vaskes?? hva passer best til henne egentlig? hun er lever farget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver det bare inn i vaskemaskinen jeg.

okei hehe hørtes jo enkelt ut men på hva? hvor mange grader o.l? er det best å hive det inn sammen med mere hvite klær eller alene eller?? er ikke så flink på sånne vaske ting jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp typisk meg:p

Nei altså... Har egentlig aldri brydd meg noe særlig om grader (kanskje derfor jeg har lite klær nå ;) ) Men tar det vel i sikkert 50 - 60 grader... Vasker du hvitt bånd så vil det jo være naturlig å vaske det med hvite tøy !

hehe ja.. tror jeg skal lete etter biotex i morgen jeg å ta det for hånd:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg ville brukt klor på et utstillingsbånd, i og med at jeg er usikker på hvordan metallet vil komme til å bli. Legg det i en bøtte med varmt vann, ha i litt milo eller annen vaskemiddel, la det ligge litt, rør litt rundt i det, la det ligge litt til og skyll godt. Burde fungere utmerket. Forresten er slik vaskepulver/sprayflaske i rosa boks/flaske veldig effektivt på annet hvitt bånd, mulig det fungerer på utstillingsbånd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd fra min bestemor ang. hvite ting: - god, gammeldags Hvitvask. Er en blå og hvit tube du finner i butikken sammen med øvrige vaskemidler - mildt og meget effektivt!

Du rører ut/skummer opp en god spiseskje med Hvitvask i litt varmt vann, legger båndet nedi, fyller på med mer vann, lar ligge en stund og VOILA - et rent, pent og ikke minst hvitt bånd!

(Anbefales også på gardiner, bluser etc. som har gulnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en BH - pose og putt utst linen oppi der, når du først er i gang med "hundevask" så propp inni dekken,kobbel,halsbånd ja alt som kunne hatt godt av en vask, hiv det på 40 grader og vips så er det rent og pent alt sammen :wub:

Sier som Lill, hadde ALDRI giddet og ta det for hånd :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
    • Shirkus er vel eneste jeg kommer på som jeg kjenner og synes virker bra. Jeg tenker at det er viktig å sette seg inn i RAS-dokumentet som skal ligge på NKK, og sjekke at en oppdretter følger både NKK og puddelklubben sine retningslinjer for avl, som et minimum. Det med magefølelse er vanskelig. Prøv å dra på aktivieter du evt. selv kunne tenke deg med puddel, og se hvem du møter der?
    • Hei dere! Jeg planlegger anskaffelse av storpuddel-valp. Vet noen om gode oppdrettere? Helst parti, rød, brun eller grå.  Har vært i kontakt med et par oppdrettere, men er litt usikker på magefølelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...