Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye bilder av Twiggy


Jeampi

Recommended Posts

Jeg har begynt å kjenne Hugo mer nå etter to dager, men er fortsatt ting jeg sliter med..

Første natten han var her skrek han nesten hele natten, og jeg måtte til slutt legge meg inn på kjøkkenet til han. Dagen etter (på lørdag) spiste han ikke i det hele tatt før sent på kvelden. Idag (søndag) har jeg klart å få i han 2 måltider, men mat er ikke så veldig interessant... hehe. Men det vet jeg ordner seg etterhvert.

Eneste som bekymrer meg litt, er at han piper så fælt om natten... igår luftet vi han klokken halv tolv og vi gikk og la oss rundt tolv tiden.. ( på soverommet, han sover på kjøkkenet). Og han sov helt til halv 6 på morgenen!! :rolleyes:

Men da gadd han ikke mer. det var full piping og uansett hva jeg gjorde, så ville han ikke være alene. Jeg tok han ut, og han gjorde ikke fra seg.. Jeg prøvde å legge han igjen, men ingen hell.. Det ble til at klokken ble halv 7 og jeg tok med meg dyna og puta og la meg på kjøkkengulvet med han. Da sov han til HALV TI ! :D

Hva skal jeg gjøre når han piper om natten?? -føler det er galt å gå til han, samt som jeg føler det er feilt å ikke gå til han... :D

Hvor jeg har fått han fra er en lang historie. én ting er sikkert, jeg går ALDRI tilbake dit igjen.. Det var liksom 3 forskjellige "oppdrettere" innvolvert og MASSE surr... Måtte til og med betale 20.000 for han, UTEN microchip og UTEN vaksine i 8'ende uke... ikke fulgte det med valpepakke eller noe.. Skikkelig dårlig.

Eneste som er bra er han som har faren til Hugo. Roar, fra Sandefjord. Faren er Blazer, en skikkelig fin pomme! og roar er skikkelig god hjelp å ha. :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Jeg har begynt å kjenne Hugo mer nå etter to dager, men er fortsatt ting jeg sliter med..

Første natten han var her skrek han nesten hele natten, og jeg måtte til slutt legge meg inn på kjøkkenet til han. Dagen etter (på lørdag) spiste han ikke i det hele tatt før sent på kvelden. Idag (søndag) har jeg klart å få i han 2 måltider, men mat er ikke så veldig interessant... hehe. Men det vet jeg ordner seg etterhvert.

Eneste som bekymrer meg litt, er at han piper så fælt om natten... igår luftet vi han klokken halv tolv og vi gikk og la oss rundt tolv tiden.. ( på soverommet, han sover på kjøkkenet). Og han sov helt til halv 6 på morgenen! :rolleyes:

Men da gadd han ikke mer. det var full piping og uansett hva jeg gjorde, så ville han ikke være alene. Jeg tok han ut, og han gjorde ikke fra seg.. Jeg prøvde å legge han igjen, men ingen hell.. Det ble til at klokken ble halv 7 og jeg tok med meg dyna og puta og la meg på kjøkkengulvet med han. Da sov han til HALV TI ! ;)

Hva skal jeg gjøre når han piper om natten?? -føler det er galt å gå til han, samt som jeg føler det er feilt å ikke gå til han... :wub:

Hvor jeg har fått han fra er en lang historie. én ting er sikkert, jeg går ALDRI tilbake dit igjen.. Det var liksom 3 forskjellige "oppdrettere" innvolvert og MASSE surr... Måtte til og med betale 20.000 for han, UTEN microchip og UTEN vaksine i 8'ende uke... ikke fulgte det med valpepakke eller noe.. Skikkelig dårlig.

Eneste som er bra er han som har faren til Hugo. Roar, fra Sandefjord. Faren er Blazer, en skikkelig fin pomme! og roar er skikkelig god hjelp å ha. ;):)

Leste i "Din Hund" i går, og de tar opp det med nattesøvnen, husker ikke helt konkret hva det sto men var at valpen er vandt til å ha valpeflokken rundt seg hele tiden og ikke vandt til å sove alene, og det ble bare verre av å la valpen sove alene og hyle, det skulle man ikke gjøre for det forverret situasjonen betydelig. Men at du skulle sove med valpen den første uken evt ha den ved siden av senga di, hvertfall være sammen valpen om natten i første periode... Jeg hadde valpen min i senga fra dag 1. men han skulle få ha sitt sovested der fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lys hun er ;)

Vet dere noe om hvilken farge hun får etterhvert?

Stå kunne hun i alle fall :wub:

Hun kommer til å bli ca den fargen som er bak ørene, men en del grått i seg. Vanskelig å si helt konkret hvilke farge hun blir, men hun vil nok ha grått i seg, det HÅPER iallefall jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

twiggyfeb.jpg

Her er hun SKIKKELIG gjennombørstet (noe jeg brukte to timer på) fine jenten min <3

Så skjønn! :twitch: Sto hun i ro når du børstet henne, eller? Chantana skal alltid spise børsten og hun er ikke valp lenger engang :)

Hvilke planer har du med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønn! :) Sto hun i ro når du børstet henne, eller? Chantana skal alltid spise børsten og hun er ikke valp lenger engang :D

Hvilke planer har du med henne?

Jeg legger henne i fanget når jeg skal børste henne, i begynnelsen var hun veldig makk, men så forsto hun etterhvert at det nyttet ikke å leke ål, for jeg holdt henne fast.

Nå ligger hun for det meste i ro og nyter å bli børstet. Men når jeg brukte to timer på henne så var hun møkk lei på slutten, men det måtte bare gjøres...

Planene er å stille henne ut MYE og så starte agility med henne. Har begynt såvidt agility trening med henne gjennom pølse, over hopp hinder UTEN pinne osv... :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...