Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye bilder av Twiggy

Jeampi

Recommended Posts

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Så utrolig søt lille Twiggy er da! liten kosebamse! :ahappy:

Men tenkte mer på sånn hjemme situasjon.

-Skal vi lukke døra til badet? pga høy dørstokk.. er redd den skal dette ned.. (ifølge andre folk...)

-Kan vi nekte han å bjeffe?? (vi bor i blokk)

-Hva slags fôr gir du dine?

-Hvor er det best å ta han med for å gå på do? der det er lukt fra andre eller ikke??

Jeg må bare komentere at selv om de er små, så er de fullblods hunder! Akkurat som labradoren deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awwww :ahappy: Hun er nydelig!

Tusen takk Astrid! ;)

Å, så nusselig! Og det fine oppstillingsbilde da!

Takk! Det er ikke så lett å få henne til å sto lenge nok i ro til å få et bra bilde ;)

Så nydelig hun er! :P

Syns hun hadde skikkelig fin farge, den er vel ganske uvanlig?

Jo den fargen er ikke vanlig, spesielt ikke i Norge. Jeg vet bare om min oppdretter som avler spesielt på den fargen. Og når hun BÅDE klarer å få flotte hunder eksteriørmessig,knallbra lynne OG spesiell farge så er ikke jeg i tvil :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den fargen er ikke vanlig, spesielt ikke i Norge. Jeg vet bare om min oppdretter som avler spesielt på den fargen. Og når hun BÅDE klarer å få flotte hunder eksteriørmessig,knallbra lynne OG spesiell farge så er ikke jeg i tvil :ahappy:;)

Da må det hvertfall være ekstra morsomt, når hun ser litt uvanlig ut (i positiv rettning ;))

Kan jeg spørre hvorfor du hentet henne nå, og ikke når hun var 8 uker?

Gratulerer uansett hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter beholder dem helst til de er minst 10 uker gamle pga de er så små og fremdeles er de ikke helt avvent med moren. Og så måtte jeg få henne når mamma var hjemme for hun jobber offshore og var på jobb da twiggy var 10 uker gammel. Så da måtte jeg få henne da mamma kom hjem og da var hun 12 uker. men det gjorde meg ingenting :ahappy: For jeg ser hvor tøff hun er og det var en helt ideel tid å få valpen hjem ¨på pga nå var moren begynt å bli lei av dem og så er valpen såpass voksen nå at den lå ikke og sturet pga savn. Ikke et sekund har hun vært "deppa" eller "lei seg" ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretter beholder dem helst til de er minst 10 uker gamle pga de er så små og fremdeles er de ikke helt avvent med moren. Og så måtte jeg få henne når mamma var hjemme for hun jobber offshore og var på jobb da twiggy var 10 uker gammel. Så da måtte jeg få henne da mamma kom hjem og da var hun 12 uker. men det gjorde meg ingenting :wub: For jeg ser hvor tøff hun er og det var en helt ideel tid å få valpen hjem ¨på pga nå var moren begynt å bli lei av dem og så er valpen såpass voksen nå at den lå ikke og sturet pga savn. Ikke et sekund har hun vært "deppa" eller "lei seg" :):D

Ah, ukaj :D Da skjønner jeg! Er så nysgjerrig at jeg måtte bare spørre ;)

Jeg får jo også min når hun er tolv uker, det er ganske ikke så upraktisk som jeg har forestilt meg da :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ukaj :D Da skjønner jeg! Er så nysgjerrig at jeg måtte bare spørre ;)

Jeg får jo også min når hun er tolv uker, det er ganske ikke så upraktisk som jeg har forestilt meg da :>

Neida det er ikke upraktisk i det hele tatt! Du kommer ikke til å "lide" av det, det lover jeg deg. hunden er så utrolig selvsikker og klar for å utforske verden når den kommer til deg. Det var iallefall min! :)

OMG :shocked:

For en nydelig liten jente! :P

Tusen takk!

Ordentlig søt liten Grizzleybjørn du har fått deg :P:D

Unner deg det virkelig!

naaaw, takk! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen Tusen Takk for hjelp!

Har vært så travelt, så beklager for sent svar. he he.

Idag har vi hentet Hugo og han er så snill atte! Han er 9 1/2 uke nå og kjempe nuudlig!

Han piper litt innimellom når vi stenger han inne på kjøkkenet men... (har bare en planke som stenger av)

Men han legger seg oppi "putekurven" sin og sover, og gjør fra seg på avisen. Han vil helst ikke ligge i buret da, men får se nå som han snart skal legge seg for "godt" for natten.

Han er iallefall veldig bedagelig! :D :D

Men en ting til : Hvor lenge er det vanlig for dem å sove på ettermiddagen?? 1 time? 5 timer? Man skal jo aldri vekke en valp, men han får jo mat hver 4. time.. så skal jeg vekke han for at han skal få maten sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke vekk ham, valper trenger søvnen sin. Men hvis du går inn på kjøkkenet og begynner å lage mat så våkner han nok mest sannsynlig av seg selv da. Men hvis han sover når det egentlig er fóringstid så bare la ham sove, han dør ikke av å gå glipp av et måltid eller å få et måltid senere enn vanlig.

Hvor mye de sover kommer helt an på egentlig. Hvis jeg sitter i ro og f.eks ser på tv så kan twiggy sove 2 - 2 1/2 time om gangen, men trasker jeg rundt i huset og lager lyder fra meg så sover hun kanskje 1 - 1 1/2 time.

Hvilke kennel er han fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gunn!

Børstet igjennom henne her om dagen og da brukte jeg to (!) timer, og enda ble jeg ikke ferdig. Hun har ikke valpepels men stålull! Hehehe...Håper hun beholder den tykke pelsen som voksen :D

Skal prøve å børste henne igjen i dag og forhåpentligvis få tatt noen nye bilder i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...