Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor bruker du ikke bilbelte?


tuppetroll

Recommended Posts

Jeg kjører heller aldri før ALLE som sitter på har på seg beltet.

Jeg blir SINT når folk ikke tar på seg beltet, én ting er at en kan omkomme, men tenk hvis man overlever og må leve med ommøblert tryne resten av livet!! FÅ PÅ DERE BELTET FOLKENS!! *FRES*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er denne kampanjen for å komme med ide til reklamefilm for økt bilbeltebruk blir jeg nysgjerrig - dere som ikke bruker bilbelte (det er garantert noen her som ikke bruker), hvorfor lar dere være?

Vær snill å ikke kritiser de som ikke bruker bilbelte, slik at det er mulig å få svar fra også dem som er redd for kritikken på det :ahappy:

Alle står for sine egne valg. At noen "freser" her på forumet kommer nok ikke til å få så mange til å forandre vaner. Alle er nok klar over hva som kan skje om man kolliderer.

Bare lyst til å minne på startinnlegget til Tuppetroll. Hun hadde lyst å få begrunnelser for hvorfor folk velger som de gjør (dvs ikke bruker bilbelte). Flott at så mange er flinke, men trur nok en del ikke vil svare for hvorfor de velger som de gjør når enkelte her skal "hoppe på" de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker så og si alltid bilbelte. Men de gangene jeg ikke bruker det, kommer av at jeg ikke "gidder" eller tenker "det skjer jo ikke meg" (selvom jeg vet det kan :kiss: )

Ikke for å ødelegge tråden, men virker som om mange bruker bilbelte. men på bussen derimot :hug: DER er det ikke mange som bruker :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid belte, men det hender jeg glemmer meg, men om jeg legger merke til det tar jeg det på meg. Pappa er litt slapp med å ta på seg beltet, når han skal kjøre meg til bussen, enten så sier jeg noe, eller så irriterer jeg meg bare noe grenseløst. Blir faktisk alltid irritert når jeg ser noen som ikke har på seg belt.

Jeg bruker aldri i buss, vet ikke hvorfor.. sikkert en vane. Men det er nå blitt påbudt å bruke i buss også, har det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid belte...

Alle biler skulle vært som leiebilen jeg kjører nå, det piper og blinker veldig irriterende når det sitter en person i et sete uten belte på... (også når jeg setter den tunge arbeidsekken i setet, dumme bilen tror sekken er en person..)

Bruk beltet, å tiltross for første innlegg, de som ikke bruker det er dumme i hodet...... Det er virkelig ikke verd å ikke gidde å ta arma på beltet å i låsen mot å bli påkjørt å bli handicapet, i en rullestol å pisse i en plastpose resten av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke belter på bussen da? Iallefall ikke på noen her i Trondheim..

Hihi, flinke Ingvild i dag: "Hva har du glemt nå?!" hihihi :)

her er det belter på de fleste busser, men ikke på de eldste. Kanskje dere bare har gamle busser? :)

Alltid belte...

Alle biler skulle vært som leiebilen jeg kjører nå, det piper og blinker veldig irriterende når det sitter en person i et sete uten belte på... (også når jeg setter den tunge arbeidsekken i setet, dumme bilen tror sekken er en person..)

*klippet

Da er det bare å koble ut det (ja noen gjør det). eller gjøre som foreldrene mine gjorde før (må jo bare le av det). Lage sånne man setter ned i der beltet skal. så slipper man å høre på sånn lyd. (ja jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de lagde sånn istedet for å bruke belte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, til dere (og meg) som er så flinke, bruker dere belte i taxi og i buss? Der er jeg suupersløv, av en eller annen tåpelig grunn, jeg har sittet på med flere bussjåfører og taxisjåfører som kjører villmann enn vanlige bilister. Må nok skjerpe meg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...