Gå til innhold
Hundesonen.no

Data problem.


Wanderlust

Recommended Posts

Ja sitter her så frustrert som det går an å bli.

På mandag gikk den trådløse rutern rett vest, pappa dro å kjøpte ny. Etter mye om og men fikk han den endelig til å fungere, og min data får alle signaler, og tilkobles til den via nettverkskortet, MEN jeg får ikke hvert på internett. De andre pc`ene i huset kommer seg på. Men ikke min. Den har fungert helt fint, helt til vi byttet.

Har også prøvd å dra kabel fra rutern til dataen, og det fungerer heller ikke. Så nå sitter jeg med kabelen rett fra modemet.

Noen som har tips om hva det kan være? Evt, hva vi bør sjekke? Er ikke gøy å måtte sitte i stua hele tiden heller da :/ ;)

Så nå venter jeg spent på min reddende engel (som kanskje befinner seg her inne åp sonen???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle nettverkskort passer alle trådløse nettverk, har du sjekket om det er samme type router som gikk rett vest?

Hm, nei vi har ikke kjøpt samme som sist, fordi den samme hadde de ikke. Men har prøvd å tilkoble samme merket et annet sted før, og da funket det. Men hvordan finner man ut om nettverkskortet passer trådløse nettverket da?

Hva er det som ikke funker da? Nettleseren? Hva slags melding får du?

Kan du trykke start - skrive command - deretter ipconfig

Hva slags informasjon får du der?

Hm, jeg får liksom ingen melding. Siden kan ikke vises bare. Prøvde å skrive ipconfig men får ikke opp noe ;)

Men si at jeg søker opp nettverk rundt her, får opp vårt, og har gode signaler og alt det. Kobler meg til, kan få være på internett i noen sekunder, for så å å "siden kan ikke vises". Men den nettverkskortet (om jeg åpner det) så viser den at jeg er tilknyttet vår router, men det blir avbrutt etter en liten stund (10 minutter ca). Nei ikke lett å forklare da jeg ikke har peiling på data ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du trykke start - skrive command - deretter ipconfig

Hva slags informasjon får du der?

Du må trykke "Start" og velge "Kjør... "og så skrive command og ipconfig. Hvis du har windows, da.

En annen måte å sjekke og å forsøke å reparere tilkoblingen på er å gå på "Start", "Kontrollpanel", "Nettverks- og Internett-tilkoblinger" og "Nettverkskoblinger". Så markerer du den aktuelle tilkoblingen og velger "reparere denne tilkoblingen" i menyen til venstre. Hvis ikke det fungerer, bør du sjekke om du må installere en eventuell driver som fulgte med routeren (følger som regel med en CD).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må trykke "Start" og velge "Kjør... "og så skrive command og ipconfig. Hvis du har windows, da.

En annen måte å sjekke og å forsøke å reparere tilkoblingen på er å gå på "Start", "Kontrollpanel", "Nettverks- og Internett-tilkoblinger" og "Nettverkskoblinger". Så markerer du den aktuelle tilkoblingen og velger "reparere denne tilkoblingen" i menyen til venstre. Hvis ikke det fungerer, bør du sjekke om du må installere en eventuell driver som fulgte med routeren (følger som regel med en CD).

Trykket star, og kjør, skrev inn ipconfig, en svart skjerm kom opp i ett sekund, men ble borte og ikke mer skjedde.

Å reparere har jeg aldri kunnet når jeg har brukt nettverkskort (prøvde andre før). Kan sjekke i morgen om det er mulig at jeg må instalere den cd-tingen, men tror nok ikke det, for det var bare masse rart. Tror dataen er litt herpa nå ;) For vi prøvde å bruke min data når vi skulle instalere det i huset, men det gikk ikke. Fikk ikke skrudd av pop.up blokkern eller noe.

Nei, jeg får nok bare sitter her i sofa kroken ;) Blir sosial på en asosial måte fremover her i huset

Men nå skal jeg sove, så får vi prøve mer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket star, og kjør, skrev inn ipconfig, en svart skjerm kom opp i ett sekund, men ble borte og ikke mer skjedde.

Du må skrive command først. Da får du opp et svart vindu der du skriver ipconfig (der markøren blinker). Da skal du få opp informasjon om ipadressen til maskinen.

Men utifra det du beskriver kan det virke som om problemet ligger et annet sted. Har desverre ingen gode forslag akkurat nå (skulle lagt meg for leeeenge siden...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok ikke problemmet, Havana har rett.

Start - Kjør - Command og deretter ipconfig

Kan være noe galt med nettverkskortet? Er det en bærbar pc?

skal prøve det, men må jeg prøve det uten kabelen? eller skal jeg prøve når jeg har nettverkskortet i?

Det er bærbar pc, og nettverkskortet fungerte helt fint frem til vi byttet router. Jeg har kommet meg inn på andre nettverk inærområde (hysj hysj, men måtte jo teste om det funket), og da kommer jeg på nettet som om det ikke skulle være noe galt.

Jeg skjønner ingentingen jeg.

Edit: kan også si at jeg har prøvd nettverkskortet til den stasjonære pc`n som funker helt fint på den, men ikke på min. (det er en sånn usb-stick).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort som dere sa:

På denne har jeg skrudd på nettverkskortet, ingen kabel er på, får ikke koblet meg til internett:

Windows IP-konfigurasjon

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Medietilstand……: Medium frakoblet

Ethernet-kort Trådløst nettverkskobling 10:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

Automatisk konfigurasjon av IP-adresse….:169.254.138.67

Nettverksmaske……..: 255.255.0.0

Standard gateway……:

Nå er nettverkskortet på, ingen kabel og tilkoblet routeren:

Windows IP-konfigurasjon

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Medietilstand…:medium frakoblet

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling10:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

IP-adresse…..: 192.168.1.5

Nettverksmaske….: 255.255.255.0

Standard gateway…: 192.168.1.1

Nå er nettverkskortet fjernet, og kabelen er satt i:

Windows IP-konfigurasjon

Ethernet-kort Lokal tilkobling:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks: lan

IP-adresse…………..: 10.0.0.6

Nettverksmaske…….:255.255.255.0

Standard gateway…..: 10.0.0.138

Ethernet-kort Trådløst nettverkskobling 10:

Medietilstand…..: Medium frakoblet

Var det sånn dere mente? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...