Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med dalmatiner ...

ceccy

Recommended Posts

Hva fòrer dere på?

Selv fòrer jeg på Royal Canin Maxi Junior, men jeg kom bare til å tenke på en ting plutselig ... Ser nemlig på jobben at det er veldig mange dalmatiner eiere som kjøper fòr på jobben min som fòrer på Royal Canin MEDIUM junior/adult. Dette kan jeg ikke helt skjønne for dalmatineren er jo en stor rase! Lille prikken min er nå 9 måneder og veier 25 kg og medium fòret er jo opp til 25 kg i voksen alder og Maxi fòret er fra 25 kg og oppover ... Jeg vet i alle fall at Ally ikke er ferdig utvokst enda og blir nok enda litt tyngre ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått anbefalt RC medium puppy (har hannhund som er ca 22kg nå, 6mnd gammel). Men anbefaler du maxi? For lurer på om jeg bør bytte når forsekken er tom. Nå forer jeg med norwegian polar ved siden av også.

Jeg hadde byttet til maxi ettersom dalmatineren er en stor rase ja. Hanhunder ligger på en vekt som voksne fra 27 - 32 kg og tispene som voksne fra 24 - 29 kg.

Mediumfòret er for hunder som har en beregnet voksen vekt opp til 25 kg. Maxi fòret er fra beregnet voksenvekt på 25 kg og opp til 40 kg ...

Jeg har fòrt Ally bevist på maxi fòret fra jeg fikk henne i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fôrer med Eukanuba maintenance large breed...

Har også lurt på dette, ettersom Molly ligger på grensa ("idealvekta" hennes ligger mellom 24 og 26 kilo - jeg liker at hun er forholdsvis tynn også) - men både veterinær og oppdretter har anbefalt large-fôret.

Tror absolutt jeg ville fôret en hannhund med fôr for store hunder - svært mange av dem blir minst 30 kilo tunge som voksne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...