Gå til innhold
Hundesonen.no

NKKU sin sommerleir


victoria_e

Recommended Posts

Det er jo allerede en tråd om ungdoms leir da, men jeg starter en for de som skal på NKKU sin..

Jeg skal kanskje på nkku sin.. Noen opplysninger :whistle: ;

Navn: Victoria Emilie

Alder: 14

Kommer fra: Trøndelag

Navn på hund: Fiona

Rase: Storpuddel

Alder: 1,5.. 2 til sommers

Hvilken av grenene skal du velge:

Hmm det er jeg ikke sikker på enda

Hjemmeside: www.lady-fiona.moo.no

Bare gjør sånn som jeg har gjort :ahappy:

EDIT: endret overskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på NKKU sin sommerleir! Men det var da fryktelig tidlig å lage en sånn tråd. Nuvel, jeg svarer allikevel:

Navn: Ingvild Bodsberg Stræte

Alder: Seksten

Kommer fra: Trondheim

Navn på hund: Tinka

Rase: Labrador retriever

Alder: Tre år, nærmere fire i august når leiren er

Hvilke av grenene jeg skal velge:

Tror jeg tar agility og handling, eller agility og lp.

Hjemmeside: http://www.tinka.moo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Tror nok jeg skal!

Navn: Christine

Alder: 14

Bosted: Trondheim

Navn: Milo

Alder: 4

Rase: Engelsk setter

Tror jeg skal velge Agility og Lydighet jeg :)

Dere som har vært der før: Er det bad på hvert rom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens...har veldig lyst, så vi får se. Kommer i så fall til å velge LP og AG. O de noen gang skal utvide leiren synns jeg de skal legge inn aktiviteter som spor hvertfall... :)

Navn: Marie Rolfsen

Alder: 16

Bosted: Malvik

Hund.

Navn: Ask

Alder: 3 år når leiren er.

Rase: Norsk buhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer. Håper jeg kan ta med begge bikjene

Navn: Benedicte

Alder: 15

Kommer fra: Bergen (kanskje jeg er trøndersk til nkku leiren da, haha)

Navn på hunder: Tia og Cita

Rase: Aussie og labrador

Alder: 4,5 mnd og 4, 5 år

Hvilken av grenene skal du velge:

vet ikke om jeg skal være med på noen grener

Hjemmeside: www.klikkerhund.moo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske sikker på at jeg kommer.

Navn: Malin Nilsson

Alder: 13

Kommer fra: Elverum

Navn på hunden: Vanilla

Rase: Wheaten terrier

Alder: 1,5 (2 til sommeren)

Hvilken av grenene skal du velge:

Agility og Handling eller Lydighet og Handling..

Hjemmeside: www.vanilla.moo.no (ikke opdatert på leenge)

Dere som har valgt agility der før: hvordan er det? sånn for nybegynnere eller mest for de som trener Agility fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har valgt agility der før: hvordan er det? sånn for nybegynnere eller mest for de som trener Agility fra før?

Har ikke vært der før jeg, men det står dette på nkku sin side:

Om hunden er trent fra før av har ingenting å si, den trenger ikke være spesielt lydig, men leirdeltakeren skal kunne ha kontroll på den.

Så det er sikkert for alle, unsett om de har trent det før eller er nybegynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske sikker på at jeg kommer.

Navn: Malin Nilsson

Alder: 13

Kommer fra: Elverum

Navn på hunden: Vanilla

Rase: Wheaten terrier

Alder: 1,5 (2 til sommeren)

Hvilken av grenene skal du velge:

Agility og Handling eller Lydighet og Handling..

Hjemmeside: www.vanilla.moo.no (ikke opdatert på leenge)

Dere som har valgt agility der før: hvordan er det? sånn for nybegynnere eller mest for de som trener Agility fra før?

Kremt, må bare føye til noe. Andre for si at jeg virker utrolig negativ, men jeg sier det litt som en advarsel, jeg og hunden min hadde ALDRI drevet med AG før vi dro dit. Og for å sjekke nivået til folk satte de opp en bane vi skulle gjennom. Jeg sa - Jeg har aldri gjordt dette før? Nei bare ta hunden gjennom du.

Innså først etterpå at jeg kunne ødelagt agilityen for en laang stund med "dra-hunden-over-vippa" medtoden som ble brukt. Sorry, men det var bare rett og slett MEGET uproffesjonelt av dem!

Forhåpentligvis driver de med noe helt annet nå :)

OT; Er det fortsatt bare LP, AG og handling? Eller er noe nytt for året? Bare litt nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Jeanette-Kristin V. Gjerde

Alder: 17 (er 18 på leiren)

Kommer fra: Møre og Romsdal

Navn på hunden: Bono

Rase: Blanding, Flat Coated Retriver, Smojed og Breton

Alder: 9mnd (er ca 1 år på leiren)

Hvilken av grenene skal du velge: Agility og Lydighet

Hjemmeside: www.freewebs.com/bonojeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, må bare føye til noe. Andre for si at jeg virker utrolig negativ, men jeg sier det litt som en advarsel, jeg og hunden min hadde ALDRI drevet med AG før vi dro dit. Og for å sjekke nivået til folk satte de opp en bane vi skulle gjennom. Jeg sa - Jeg har aldri gjordt dette før? Nei bare ta hunden gjennom du.

Innså først etterpå at jeg kunne ødelagt agilityen for en laang stund med "dra-hunden-over-vippa" medtoden som ble brukt. Sorry, men det var bare rett og slett MEGET uproffesjonelt av dem!

Forhåpentligvis driver de med noe helt annet nå :)

bare hyggelig at du sier i fra da ;)

Er ingen fare for oss tror jeg.. Har trent AG i nesten et år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Linn Andresen

Alder: 17

Kommer fra: Son/moss

Navn på hunden: Nova

Rase:Cavalier

Alder: 5 mnd

Hvilken av grenene skal du velge: Agility og Lydighet

Hjemmeside: http://home.no.net/toteia/

Er veeeeldig usikker på om jeg vil dra eller ikke...

Agility er vel ikke akkurat det store med en 5 mnd. gammel valp? :) Da får du bare gjort småtrening (tunnell, fremmadsending osv..), så da vil jeg heller anbefale deg å velge noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva NKKU har satt som aldersgrense jeg, men man burde også se ann hunden, hvor voksen den er i hodet osv :)

Den måtte være 9 månder for og være med på leiern og 12 for og være med på agility, stod det på siden demmers ivartfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden må være minst ni måneder for å være med på leiren, og tolv om den skal være med på agility (unntak kan vel kanskje gjøres om det er en veldig liten rase).

Forøvrig syns jeg ikke agilityen var så veldig bra da jeg var med i 2005. For mye fokusering på hele baner og egentlig for lite hjelp, syns jeg. Som Kathrine sa, så ble vi satt til å ta en hel bane. Tinka hadde aldri vært i nærheten av et agilityhinder før det. Men det kan jo hende det har endret seg nå, og hvis ikke er det bare å ta hensyn til deg selv. Bestemme selv om treninga er fornuftig lagt opp i forhold til deres nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden må være minst ni måneder for å være med på leiren, og tolv om den skal være med på agility (unntak kan vel kanskje gjøres om det er en veldig liten rase).

Forøvrig syns jeg ikke agilityen var så veldig bra da jeg var med i 2005. For mye fokusering på hele baner og egentlig for lite hjelp, syns jeg. Som Kathrine sa, så ble vi satt til å ta en hel bane. Tinka hadde aldri vært i nærheten av et agilityhinder før det. Men det kan jo hende det har endret seg nå, og hvis ikke er det bare å ta hensyn til deg selv. Bestemme selv om treninga er fornuftig lagt opp i forhold til deres nivå.

Jeg tror agilityen var ganske annerledes i 2006, da hadde de jo bla. instruktører fra agilitylandslaget. Er jo noen på sonen som var der og hadde ag, så kanskje de skal skrive noe. Jeg kan hvertfall garantere at ingen kommer til å dra nybegynnerhundene over hinderne for å sjekke åssen de ligger ann i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agility er vel ikke akkurat det store med en 5 mnd. gammel valp? :) Da får du bare gjort småtrening (tunnell, fremmadsending osv..), så da vil jeg heller anbefale deg å velge noe annet ;)

Hunden er ikke 5 mnd på leieren da..;)

er vel rundt 9 eller 10 mnd da...!

Og hvis jeg melder meg på agility så skal jeg ikke ta øvelser som belaste kroppen veldig. Bare få trent på det grunnleggende.. Hvs det er mulig der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror agilityen var ganske annerledes i 2006, da hadde de jo bla. instruktører fra agilitylandslaget. Er jo noen på sonen som var der og hadde ag, så kanskje de skal skrive noe. Jeg kan hvertfall garantere at ingen kommer til å dra nybegynnerhundene over hinderne for å sjekke åssen de ligger ann i år...

Jeg var der i 2006 og hadde agility. Syntes det var helt greit da.. Men det ble litt "kjedelig" for meg som hadde trent agility en stund og gått flere kurs, siden det var flere nybegynner hunder der. De gikk igjennom hinder for hinder. Men alt i alt syntes jeg det var helt greit. :)

Og ja, landslags sjefen og en fra landslaget var å instruerte oss en dag. De hadde også teori med oss..

Da ble vi delt i 2 grupper, og jeg syntes Harald ( landslags sjef) ga oss fine utfordringer og la opp treningen bra. Vet ikke hvordan den andre gruppen hadde det, men tror det gikk bra med de også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha..vi dropper ut vi. For det første må jeg ha kontroll på hunden min, og det skal jeg innrømme at jeg ikke eier overhodet. Hvertfall ikke med andre hunder til stedet. For det andre skal ikke hunden være agressiv mot andre hunder. Om Ask er agressiv eller ikke aner jeg ikke, men hverken jeg eller noen andre skulle jeg tru, liker oppførselen hans. dessuten kommer han antagelig på å bjeffe hele tiden, og om han slutter er det fordi han har slitt seg ut på det. Og da er det hvertfall bare å glemme alt om trening.

Dette var dagens påminnelse om hvor forferdelig viktig sosialisering og miljøtrening er fra VALPESTADIET. Om ikke finner man seg fort i vår situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...