Gå til innhold
Hundesonen.no

Glucosamin og Back on track

Imre

Recommended Posts

Er det noen som har erfarenhet om dette hjelper?

Imre har C på hoftene og jeg merker dessverre att har blir veldig treig og trött når det er blött og/eller gråvär ute.

Han fikk sin förste dose med glucosamin i maten i går, men han er litt kranglete med maten og matvegrer iblandt så jeg er litt spendt på om han kommer til å få i seg den dosen han trenger.

Jeg bruker et vanlig dekken på han når det er kalt/blött ute de gangene han må vente i bilen mellom treningspass og etter at vi er klare med å trene.

Et Back-on-track er jo veldig dyrt så jeg vil forsikre meg om at det virkelig fungerer innen jeg ev kjöper et.

Kan også tillegge at jeg er nöye med å varme opp före trening og gå av ham og stretche etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring med glucosamin. Men kjenner til noen som brukte det på sin hest som hadde litt gamle og utslitte treige ledd, og det gav et bra resultat! Om ikke hesten ble som ny igjen -gammle som den var-, så ble den iallefall mye bedre!

Back on track har jeg desverre ingen kjenskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å putte hunden din i bilen varm mellom treningspassene, ville heller holdt hunden i gang utenfor bilen, hvis det lar seg gjøre.

Det som skjer når hunden blir satt i bilen uten å bli trappet ned er at den stivner, dette er IKKE bra for en hund med HD.

Jeg vet at veldig mange putter hunden i bilen, men det er som sagt ikke å anbefale fordi hunden bør bli trappet/gått ned etter treningen før den blir satt i bilen for ro.

Hvordan Glucosamin produkt bruker du?

Jeg bruker Cortaflex på min og merker veldig bra effekt på hun, jeg gir også c-vitamin og omega3 olje itillegg.

Back on track eller magnet dekken (Bioflow eller Nicken feks) er veldig bra for å regulere varmen og sette igang blodsirkulasjonen.

Jeg har kun vanlige dekken til min hund, men har magnet madrasser i sengen hennes som hun sover på når hun selv føler for det, MEN jeg kommer til å gå til innkjøp av et Back on track dekken etterhvert, har hørt veldig masse bra om det.

Hunden min blir også litt dårligere når det er gråvær ute og da merker jeg at hun bruker magnet madrassene i sengen sin mer. :blink:

Jeg syntes denne siden ( http://www.arthritis-cats-dogs.com/index.php ) er veldig bra, står mye om Glucosamin, leddproblemer osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er back on track? Jeg bruker vanlig dekken på småen, synes det funker greit. Han får også glucosamintilskudd (men jeg ser ikke noe særlig forbedring ved bruk av dette, dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er back on track? Jeg bruker vanlig dekken på småen, synes det funker greit. Han får også glucosamintilskudd (men jeg ser ikke noe særlig forbedring ved bruk av dette, dessverre).

Hvordan Glucosaminetilskudd bruker du? Desverre MYE dårlig ute på markedet av det. <_<

Du kan lese om Back on track her: http://www.sunn-hest.no se i menyen der står Back on track

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å putte hunden din i bilen varm mellom treningspassene, ville heller holdt hunden i gang utenfor bilen, hvis det lar seg gjøre.

Det som skjer når hunden blir satt i bilen uten å bli trappet ned er at den stivner, dette er IKKE bra for en hund med HD.

Jeg vet at veldig mange putter hunden i bilen, men det er som sagt ikke å anbefale fordi hunden bør bli trappet/gått ned etter treningen før den blir satt i bilen for ro.

Hvordan Glucosamin produkt bruker du?

Jeg bruker Cortaflex på min og merker veldig bra effekt på hun, jeg gir også c-vitamin og omega3 olje itillegg.

Back on track eller magnet dekken (Bioflow eller Nicken feks) er veldig bra for å regulere varmen og sette igang blodsirkulasjonen.

Jeg har kun vanlige dekken til min hund, men har magnet madrasser i sengen hennes som hun sover på når hun selv føler for det, MEN jeg kommer til å gå til innkjøp av et Back on track dekken etterhvert, har hørt veldig masse bra om det.

Hunden min blir også litt dårligere når det er gråvær ute og da merker jeg at hun bruker magnet madrassene i sengen sin mer. :blink:

Jeg syntes denne siden ( http://www.arthritis-cats-dogs.com/index.php ) er veldig bra, står mye om Glucosamin, leddproblemer osv osv :)

Om du leser hele inlegget mitt, så ser du at jeg er nöye med både oppvarming og ned trapping så jeg setter ham aldri i bilen uten å ha gått med ham.

Det merket jeg kjöpte heter "Biopet Glucosamin", vet ikke om det finns i Norge?

Når det gjelder for så får han Royal Canine 4800. Ble også tipset om at Nypepulver skulle nesten gi bedre virkning (samt at det er billigere) enn Glucosamin. Noen som har prövd det?

Fikk et tips ang Back-on-track, tydligvis er det ganske dårlig passform på dekkenet så jeg ble rådet til å kjöpe en "lösvekts"bit av det å sy det inn i et vanlig dekken.

Men er det virkelig så at det må sitte på flere timer i dögnet for at det skal hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Glucosaminetilskudd bruker du? Desverre MYE dårlig ute på markedet av det. <_<

Du kan lese om Back on track her: http://www.sunn-hest.no se i menyen der står Back on track

Bruker arthro care, som jeg fikk anbefalt av veterinæren min. Dvs, bedre har han blitt- når sant skal sies, men han er fortsatt ikke særlig bra. Men nå er han hardt "angrepet" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et vanlig dekken på han når det er kalt/blött ute de gangene han må vente i bilen mellom treningspass og etter at vi er klare med å trene.

Kan også tillegge at jeg er nöye med å varme opp före trening og gå av ham og stretche etter

Jeg har sikkert missforstått, for jeg leste at han ventet i bilen mellom treningspassene, står ikke noe om at han ble gått ned mellom treningspassene, derfor jeg rådet deg til å ikke legge han varm inn i bilen. :wink:

Om du leser hele inlegget mitt, så ser du at jeg er nöye med både oppvarming og ned trapping så jeg setter ham aldri i bilen uten å ha gått med ham.

Det merket jeg kjöpte heter "Biopet Glucosamin", vet ikke om det finns i Norge?

Når det gjelder for så får han Royal Canine 4800. Ble også tipset om at Nypepulver skulle nesten gi bedre virkning (samt at det er billigere) enn Glucosamin. Noen som har prövd det?

Fikk et tips ang Back-on-track, tydligvis er det ganske dårlig passform på dekkenet så jeg ble rådet til å kjöpe en "lösvekts"bit av det å sy det inn i et vanlig dekken.

Men er det virkelig så at det må sitte på flere timer i dögnet for at det skal hjelpe?

Nypepulver er det mye C-vitamin i og det er jo antioksidanter som er bra for ledd og immunforsvar, men jeg ville ikke kuttet ut Glucosamin til fordel for nypepulver.

Når det gjelder virkningen på back on track så er det individuelt hvordan hunden tar imot "behandlingen".

Jeg har valgt å ha magnetmadrasser i sengen til Chicka nettopp fordi hun skal få endel timer på det.

Husk bare å ikke bruke dekkenet når hunden evt har en betennelse i leddene. :wink:

Bruker arthro care, som jeg fikk anbefalt av veterinæren min. Dvs, bedre har han blitt- når sant skal sies, men han er fortsatt ikke særlig bra. Men nå er han hardt "angrepet" også.

Sorry glemte å sitere deg Aya... :blink:

Har du brukt det lenge da? tar litt tid før det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, ser nå at jeg har uttrykt meg litt dumt, men jeg trapper ned ham både når han må vente i bilen mellom treningspassene og når vi er ferdige :blink: Beklager.

(iblant tenker man en ting og skriver, nesten, noe annet)

Jeg får fundere litt til om jeg kjöper Back-on-track eller ikke.

"Problemet" med å kjöpe magnetmadrass er at jeg ikke en gang får ham til å legge seg på en vanlig filt, for han foredrar tydligvis golvet i stedet :)

Kan jo også legge til at jeg går til fysioterapaut og får akupunktur på ham iblandt, men det rekker nok ikke for at han skal väre smertefri når det er gråvär. Forövrig merker vi sjelden noe på ham ellers, så lenge vi holder oss unna agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry glemte å sitere deg Aya... :blink:

Har du brukt det lenge da? tar litt tid før det fungerer.

Brukt det i.. snart fem mnd. Men han HAR blitt bedre altså, det er bare det at han fortsatt er ganske mye værre enn vanlig "dårlig".. Men det kan jo forandre seg med alderen og, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, ser nå at jeg har uttrykt meg litt dumt, men jeg trapper ned ham både når han må vente i bilen mellom treningspassene og når vi er ferdige :whistle: Beklager.

(iblant tenker man en ting og skriver, nesten, noe annet)

Jeg får fundere litt til om jeg kjöper Back-on-track eller ikke.

"Problemet" med å kjöpe magnetmadrass er at jeg ikke en gang får ham til å legge seg på en vanlig filt, for han foredrar tydligvis golvet i stedet :ahappy:

Kan jo også legge til at jeg går til fysioterapaut og får akupunktur på ham iblandt, men det rekker nok ikke for at han skal väre smertefri når det er gråvär. Forövrig merker vi sjelden noe på ham ellers, så lenge vi holder oss unna agility.

Da er jo du flinkere enn mange, de fleste legger hundene sine inn i bilen varme (får vondt i kroppen bare av å tenke på det)

Hvor går du til fysioterapi? Jeg utdanner meg nemlig til å bli det :wink:

Brukt det i.. snart fem mnd. Men han HAR blitt bedre altså, det er bare det at han fortsatt er ganske mye værre enn vanlig "dårlig".. Men det kan jo forandre seg med alderen og, kanskje.

Hm...har du prøvd C-vitamner og omega3?? Jeg bruker det i kombinasjon med Glucosamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...