Gå til innhold
Hundesonen.no

Glucosamin og Back on track

Imre

Recommended Posts

Er det noen som har erfarenhet om dette hjelper?

Imre har C på hoftene og jeg merker dessverre att har blir veldig treig og trött når det er blött og/eller gråvär ute.

Han fikk sin förste dose med glucosamin i maten i går, men han er litt kranglete med maten og matvegrer iblandt så jeg er litt spendt på om han kommer til å få i seg den dosen han trenger.

Jeg bruker et vanlig dekken på han når det er kalt/blött ute de gangene han må vente i bilen mellom treningspass og etter at vi er klare med å trene.

Et Back-on-track er jo veldig dyrt så jeg vil forsikre meg om at det virkelig fungerer innen jeg ev kjöper et.

Kan også tillegge at jeg er nöye med å varme opp före trening og gå av ham og stretche etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring med glucosamin. Men kjenner til noen som brukte det på sin hest som hadde litt gamle og utslitte treige ledd, og det gav et bra resultat! Om ikke hesten ble som ny igjen -gammle som den var-, så ble den iallefall mye bedre!

Back on track har jeg desverre ingen kjenskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å putte hunden din i bilen varm mellom treningspassene, ville heller holdt hunden i gang utenfor bilen, hvis det lar seg gjøre.

Det som skjer når hunden blir satt i bilen uten å bli trappet ned er at den stivner, dette er IKKE bra for en hund med HD.

Jeg vet at veldig mange putter hunden i bilen, men det er som sagt ikke å anbefale fordi hunden bør bli trappet/gått ned etter treningen før den blir satt i bilen for ro.

Hvordan Glucosamin produkt bruker du?

Jeg bruker Cortaflex på min og merker veldig bra effekt på hun, jeg gir også c-vitamin og omega3 olje itillegg.

Back on track eller magnet dekken (Bioflow eller Nicken feks) er veldig bra for å regulere varmen og sette igang blodsirkulasjonen.

Jeg har kun vanlige dekken til min hund, men har magnet madrasser i sengen hennes som hun sover på når hun selv føler for det, MEN jeg kommer til å gå til innkjøp av et Back on track dekken etterhvert, har hørt veldig masse bra om det.

Hunden min blir også litt dårligere når det er gråvær ute og da merker jeg at hun bruker magnet madrassene i sengen sin mer. :blink:

Jeg syntes denne siden ( http://www.arthritis-cats-dogs.com/index.php ) er veldig bra, står mye om Glucosamin, leddproblemer osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er back on track? Jeg bruker vanlig dekken på småen, synes det funker greit. Han får også glucosamintilskudd (men jeg ser ikke noe særlig forbedring ved bruk av dette, dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er back on track? Jeg bruker vanlig dekken på småen, synes det funker greit. Han får også glucosamintilskudd (men jeg ser ikke noe særlig forbedring ved bruk av dette, dessverre).

Hvordan Glucosaminetilskudd bruker du? Desverre MYE dårlig ute på markedet av det. <_<

Du kan lese om Back on track her: http://www.sunn-hest.no se i menyen der står Back on track

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale deg å putte hunden din i bilen varm mellom treningspassene, ville heller holdt hunden i gang utenfor bilen, hvis det lar seg gjøre.

Det som skjer når hunden blir satt i bilen uten å bli trappet ned er at den stivner, dette er IKKE bra for en hund med HD.

Jeg vet at veldig mange putter hunden i bilen, men det er som sagt ikke å anbefale fordi hunden bør bli trappet/gått ned etter treningen før den blir satt i bilen for ro.

Hvordan Glucosamin produkt bruker du?

Jeg bruker Cortaflex på min og merker veldig bra effekt på hun, jeg gir også c-vitamin og omega3 olje itillegg.

Back on track eller magnet dekken (Bioflow eller Nicken feks) er veldig bra for å regulere varmen og sette igang blodsirkulasjonen.

Jeg har kun vanlige dekken til min hund, men har magnet madrasser i sengen hennes som hun sover på når hun selv føler for det, MEN jeg kommer til å gå til innkjøp av et Back on track dekken etterhvert, har hørt veldig masse bra om det.

Hunden min blir også litt dårligere når det er gråvær ute og da merker jeg at hun bruker magnet madrassene i sengen sin mer. :blink:

Jeg syntes denne siden ( http://www.arthritis-cats-dogs.com/index.php ) er veldig bra, står mye om Glucosamin, leddproblemer osv osv :)

Om du leser hele inlegget mitt, så ser du at jeg er nöye med både oppvarming og ned trapping så jeg setter ham aldri i bilen uten å ha gått med ham.

Det merket jeg kjöpte heter "Biopet Glucosamin", vet ikke om det finns i Norge?

Når det gjelder for så får han Royal Canine 4800. Ble også tipset om at Nypepulver skulle nesten gi bedre virkning (samt at det er billigere) enn Glucosamin. Noen som har prövd det?

Fikk et tips ang Back-on-track, tydligvis er det ganske dårlig passform på dekkenet så jeg ble rådet til å kjöpe en "lösvekts"bit av det å sy det inn i et vanlig dekken.

Men er det virkelig så at det må sitte på flere timer i dögnet for at det skal hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Glucosaminetilskudd bruker du? Desverre MYE dårlig ute på markedet av det. <_<

Du kan lese om Back on track her: http://www.sunn-hest.no se i menyen der står Back on track

Bruker arthro care, som jeg fikk anbefalt av veterinæren min. Dvs, bedre har han blitt- når sant skal sies, men han er fortsatt ikke særlig bra. Men nå er han hardt "angrepet" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et vanlig dekken på han når det er kalt/blött ute de gangene han må vente i bilen mellom treningspass og etter at vi er klare med å trene.

Kan også tillegge at jeg er nöye med å varme opp före trening og gå av ham og stretche etter

Jeg har sikkert missforstått, for jeg leste at han ventet i bilen mellom treningspassene, står ikke noe om at han ble gått ned mellom treningspassene, derfor jeg rådet deg til å ikke legge han varm inn i bilen. :wink:

Om du leser hele inlegget mitt, så ser du at jeg er nöye med både oppvarming og ned trapping så jeg setter ham aldri i bilen uten å ha gått med ham.

Det merket jeg kjöpte heter "Biopet Glucosamin", vet ikke om det finns i Norge?

Når det gjelder for så får han Royal Canine 4800. Ble også tipset om at Nypepulver skulle nesten gi bedre virkning (samt at det er billigere) enn Glucosamin. Noen som har prövd det?

Fikk et tips ang Back-on-track, tydligvis er det ganske dårlig passform på dekkenet så jeg ble rådet til å kjöpe en "lösvekts"bit av det å sy det inn i et vanlig dekken.

Men er det virkelig så at det må sitte på flere timer i dögnet for at det skal hjelpe?

Nypepulver er det mye C-vitamin i og det er jo antioksidanter som er bra for ledd og immunforsvar, men jeg ville ikke kuttet ut Glucosamin til fordel for nypepulver.

Når det gjelder virkningen på back on track så er det individuelt hvordan hunden tar imot "behandlingen".

Jeg har valgt å ha magnetmadrasser i sengen til Chicka nettopp fordi hun skal få endel timer på det.

Husk bare å ikke bruke dekkenet når hunden evt har en betennelse i leddene. :wink:

Bruker arthro care, som jeg fikk anbefalt av veterinæren min. Dvs, bedre har han blitt- når sant skal sies, men han er fortsatt ikke særlig bra. Men nå er han hardt "angrepet" også.

Sorry glemte å sitere deg Aya... :blink:

Har du brukt det lenge da? tar litt tid før det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, ser nå at jeg har uttrykt meg litt dumt, men jeg trapper ned ham både når han må vente i bilen mellom treningspassene og når vi er ferdige :blink: Beklager.

(iblant tenker man en ting og skriver, nesten, noe annet)

Jeg får fundere litt til om jeg kjöper Back-on-track eller ikke.

"Problemet" med å kjöpe magnetmadrass er at jeg ikke en gang får ham til å legge seg på en vanlig filt, for han foredrar tydligvis golvet i stedet :)

Kan jo også legge til at jeg går til fysioterapaut og får akupunktur på ham iblandt, men det rekker nok ikke for at han skal väre smertefri når det er gråvär. Forövrig merker vi sjelden noe på ham ellers, så lenge vi holder oss unna agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry glemte å sitere deg Aya... :blink:

Har du brukt det lenge da? tar litt tid før det fungerer.

Brukt det i.. snart fem mnd. Men han HAR blitt bedre altså, det er bare det at han fortsatt er ganske mye værre enn vanlig "dårlig".. Men det kan jo forandre seg med alderen og, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, ser nå at jeg har uttrykt meg litt dumt, men jeg trapper ned ham både når han må vente i bilen mellom treningspassene og når vi er ferdige :whistle: Beklager.

(iblant tenker man en ting og skriver, nesten, noe annet)

Jeg får fundere litt til om jeg kjöper Back-on-track eller ikke.

"Problemet" med å kjöpe magnetmadrass er at jeg ikke en gang får ham til å legge seg på en vanlig filt, for han foredrar tydligvis golvet i stedet :ahappy:

Kan jo også legge til at jeg går til fysioterapaut og får akupunktur på ham iblandt, men det rekker nok ikke for at han skal väre smertefri når det er gråvär. Forövrig merker vi sjelden noe på ham ellers, så lenge vi holder oss unna agility.

Da er jo du flinkere enn mange, de fleste legger hundene sine inn i bilen varme (får vondt i kroppen bare av å tenke på det)

Hvor går du til fysioterapi? Jeg utdanner meg nemlig til å bli det :wink:

Brukt det i.. snart fem mnd. Men han HAR blitt bedre altså, det er bare det at han fortsatt er ganske mye værre enn vanlig "dårlig".. Men det kan jo forandre seg med alderen og, kanskje.

Hm...har du prøvd C-vitamner og omega3?? Jeg bruker det i kombinasjon med Glucosamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...