Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Har ikke spesielt lyst til å bli bedt om å gå fra Statoil igjen jeg heller.

Leangen ligger jo ved der hvor buss nr 7 til Vikåsen/Reppe går forbi, så da slipper Stine å bytte buss. Om Marie må ta buss, kan hun gå av på Travbanen hun også, og gå derfra.

Såfremt de ikke har lagt is der, så er det jo greit. De har pleid å ha is på grusbanen tidligere vintre, men i år er det jo ikke vinter, så det er kanskje ikke is der nå?

Hvilken dag passer for dere da? Nå på søndag? Eller søndag den fjortende? Eller en annen dag?

Søndagen her passer fint for meg iallefall! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Jeg har vært uten nett og er fortsatt uten nett så jeg har verken fått med meg disse innleggene eller kommer ikke til å få med meg fremtidige innlegg. Vet ikke hvor lenge dette varer jeg da maskina ikke funker.

Men søndag klokken 13 passer bra her og hvis det er på leangen og buss 7 går helt dit så er jeg med. Men hvilken bussholdeplass skal jeg gå av? Travbanen? Hvis det skjer noe nytt/kommer nye innlegg/oppdateringer så hadde det vært kjekt om noen hadde sendt meg mld og sagt ifra :whistle: Det er så surt og irriterende og ikke datamaskin eller nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på grusbanen. Det var barneskøytestevne på kunstisbanen (den store), så det var litt høytaler og startpistol, men ikke verre enn at vi fint ignorerte det mens vi trente. Porten var forøvrig lukket mellom banene, så det var ikke noen fare for at Tinka skulle finne på å bli med på konkurranse heller. Er jo ikke sikkert det er stevne der i morgen, men det kan jo allikevel hende at det er noen der for å gå på skøyter.

På grusbanen var det ikke lagt is, men det var et tyyynt lag med snøis eller hva jeg skal si. Men går for all del fint an å trene der. Er som å gå på en vanlig grusbane egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
blir det på leagen kl 13.00? lurer på om vi kommer en tur men er ikke helt sikker da.... (hvis vi får være med)

Leangen klokken 13.00 ja :whistle:

Selvfølgelig får du være med! :ahappy: Koslig at det kommer nye folk på treff også.. :)

Hvor skal vi møtes da? Ved inngangen til Leangen kunstisbane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med nye folk! :whistle:

Er vi enige om at dette først og fremst er trening og ikke vanlig treff? :ahappy: Hater å virke sær, men trenger treningen mer enn "treffingen".. :)

Ask begynner opplæringen til å kunne jobbe med andre hunder til stedet i morgen, så han får ikke hilse noe mye, bare så det er sagt.. (lettere sagt enn gjort regner jeg med, siden jeg kjenner Ask..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine: Det går an å gå ut på andre siden og litt rundt, også går det an å gå nedenom hallen. Vanskelig å forklare, men vi kommer oss inn uansett. Skal vi si det sånn at vi møtes på parkeringsplassen, så ingen roter seg bort?

Marie: Vi har ordentlig trening ja. Det er det jeg trenger jeg også. Vi er plent nødt til å ha mer konkurransetrening om vi skal klare å gå konkurranse. Så, ordentlig trening med hele øvelser/lydighetsprogrammer/deler av lydighetsprogrammer, og belønning der man selv føler behov for å belønne.

Jeg tar som sagt med tøybur som Tinka kan stå i når vi ikke trener, hun må bli vant til å stå i bur også, og dessuten kan vi ha hundene løse om vi har bur å sette dem i.

Det er fint lite å stikke av til for dem forresten. Eneste av interesse er et lite befolket klubbhus noen meter unna.

Vi får prøve å holde Tinka og Ask fra hverandre. Ikkeno snusing engang, ordentlig skal være ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Selvfølgelig skal dette bli skikkelig trening! :)

Nei, nå bør jeg se å rote igjennom fryseren på let etter noe godt..Dumme meg har glemt å kjøpe godbiter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal ta med rått, dypfryst oksekjøtt. Kjøpte det til Tinka for lenge siden, men det har bare blitt liggende i fryseren og tatt opp plass. Pappa er litt lei av å ha det der og mener det er på tide jeg begynner å bruke det.

Så skal jeg bare huske å sette batteriene til kameraet til lading i natt! Skal få tatt noen flotte lydighetsbilder av dere alle sammen.

Jeg tar forresten med liste over hvilke øvelser som kommer i hvilken rekkefølge på alle lydighetsklassene og bronsemerket. Og jeg kan gjerne være kommandant til noen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Haha, jeg satt opp til kl 1 i natt og laget skjema til alle for å fylle inn poeng jeg...Med øvelsene osv :)

Jaja, tar de med uansett!

Jeg kommer forøvrig uten kamera, men jeg kan jo alltids ta bilder med mobilen igjen! *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har du sett...Ask går fot med kontakt, og det er herved bevist! Jøss... :)

Takk for treningen, masse morsomme (eller mindre morsomme) hendelser, og vi fikk jo trent også! :) Må gjentas, men minn meg på å trene andre ting enn direkte LP framover...det er ikke det vi trenger mest har jeg for firehundreogfemtisekstiende gang overbevist meg selv om... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...