Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighetstrening

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Noen som blir med på skikkelig lydighetstrening/ringtrening en dag?

Vi kan finne oss en p-plass eller noe, også kan en og en gå, mens de andre ser på og gir tilbakemeldinger.

Samma når det gjelder ringtrening/utstillingstreninga.. Vi legger opp til forskjellige øvelser og gir hverandre tilbakemeldinger..På utstillingsdelen kan vi jo også bytte litt hunder? :P

Hadde egentlig vært ganske gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Ja, jeg blir med på det. Om jeg og Kira har så mye å vise frem i lydighet det tror jeg ikke, men blir mer en gjerne med på å trene og se hvordan dere andre gjør der. Vi er fortsatt på det stadiet der vi trener inn de forskjellige lydighetsøvelsene. Ringtrening har vi også mer en masse godt av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja, jeg blir med på det. Om jeg og Kira har så mye å vise frem i lydighet det tror jeg ikke, men blir mer en gjerne med på å trene og se hvordan dere andre gjør der. Vi er fortsatt på det stadiet der vi trener inn de forskjellige lydighetsøvelsene. Ringtrening har vi også mer en masse godt av :P

Tror alle av oss er på det stadiet hvor vi forbedrer og lærer inn øvelser :P

Men vi kan ta det vi kan/er nesten ferdig, og få tilbakemeldinger på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo skjønner det. Men jeg vet det at f.eks du er kommet litt lenger i treninga enn meg. Men det jeg skulle frem til var at vi har ikke kommet så lang i treninga at vi har noe å "vise" frem sånn sett. Kanskje jeg misforstå, men trodde du mente at vi hver og en skulle inn i en liksomlydighetsring og vise frem lydighetsøvelsene og få tilbakemeldinger på hvordan vi gjør det og hva vi evt kunne gjort annerleder eller hva vi må trene mer på? Vel, uten at jeg vet hvordan jeg skal forklare det så er vi egentlig ikke kommet så langt i treninga at vi har noe å "vise" frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ja, jo skjønner det. Men jeg vet det at f.eks du er kommet litt lenger i treninga enn meg. Men det jeg skulle frem til var at vi har ikke kommet så lang i treninga at vi har noe å "vise" frem sånn sett. Kanskje jeg misforstå, men trodde du mente at vi hver og en skulle inn i en liksomlydighetsring og vise frem lydighetsøvelsene og få tilbakemeldinger på hvordan vi gjør det og hva vi evt kunne gjort annerleder eller hva vi må trene mer på? Vel, uten at jeg vet hvordan jeg skal forklare det så er vi egentlig ikke kommet så langt i treninga at vi har noe å "vise" frem.

Ikke akuratt fremvisning, men vi kan se på når hverandre trener, og gi tilbakemeldinger på hvordan man trener osv? U see? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jepp, I see. Hvor og når har du tenkt dette da? Har ikke så mye peiling på gode plasser jeg da, men legger inn et ønske om at det ikke blir så langt vekk at jeg må skifte buss.

Spørs på når folket kan..

Tenkte faktisk litt på Granåsen jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kan i helgene og hvis det ikke blir så veldig langt vekke så kan jeg også på kveldstid. Granåsen ja, hvor da tenkte du? Der Hundesportens helg var? Der skianlegget ligger?

No idea...Får vi med flere, så ser vi hva som er best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med!

Er fleksibel ang. sted. Buss går fint å kjøre og har foreldre som kan kjøre litt også. Alt trenger ikke akkurat foregå på statoil. :tongue:

Vi har trent veldig lite i de siste ukene pga steriliseringa, og alle øvelsene har nok tapt seg litt. Kunne gjerne tenkt meg å kjøre gjennom klasse 1-program (minus hopp over hinder siden ingen av oss har hinder) og få tilbakemelding på om jeg går rett eller ikke, om Tinka sitter riktig, rett og slett tips til hvor våre øvelser kan bli bedre.

Hadde vært artig om alle hadde kjørt et bronsemerkeprogram eller høyere. :-)

Tinka og jeg trenger konkurransetrening i alle fall.

Hva om de som får det til tar med tøybur som bikkjene kan ligge i så lenge så vi kan få trent med minst mulig forstyrrelser og løse hunder om vi vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er med vi! :P Ask SKAL klare en trening med både ingvild og Tinka til stedet, og helst en hund eller to før jeg overhodet tenker på å gå skikkelig konkuranse med både Tinka, ingvild og hundrevis av hunder... (jeg drømmer videre..)

Men uansett, forslaget om tøybur av lurt. Ang sted er jeg blank, men har foreldre som gledelig ser at jeg gjør annet enn å sitte foram dataen, så de sier ja til å kjøre nesten før jeg har spurt, håper jeg.

Vi kunne trenge både LP og ringtrening, så en kombinasjon hadde vært fint ja :P Kunne også tenkt meg at noen kunne ha gått både litt LP og utstilling med Ask, så får jeg se hva det er han evt. må rettes på, for det er enklere å se fra sidelinjen enn når jeg står der med han, og jeg vil se det selv, og ikke bare høre det fra dere, selv om det er gull verdt. :P hehe. Så om noen har lyst til å gå litt med han som en avveksling også i LP, rop ut :P han har det med å gå hakket bedre med andre enn med meg, så da lærer jeg litt LP handling også, ved å se hva andre gjør med min hund.

Alle dager passer for meg så vidt jeg vet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortsett fra granåsen...brundalen vgs? Bør ikke være så forferdelig folksomt der i helgene. Hadde vært kult om vi fikk bruke innendørsområdene til tr.heim hundeskole på ranheim, men der er sjansene for å bli alene minimale kanskje..? Nidaros og schæferklubben har store områder på stavsøra men det er så pokkers langt unna, og jeg tipper nidarosbanen (som ikke akkurat er mer sentralt) er dekket med is og sørpe enda..kattedralskolen (katta) hadde jo også vært en idè . Jeg og Ingvild hadde jo trening der en gang..

Jeg skulle ønske abrahallen kunne vært åpen for andre aktiviteter enn fotball jeg :)

Hyttetur? Jaja..venter i spenning jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg er greiest. Best å trene mens det er lyst.

Ok, da ramser jeg opp alle steder jeg for øyeblikket kommer på at det er fint å trene:

Granåsen (der hvor gjetinga var på Hundesportens Dag).

Skolegården til Kalvskinnet skole

Skolegården til Katta (men den er ikke helt inngjerda og det er kanskje en ulempe siden den ligger midt i byn?)

Statoilbygget

Parkeringsplassen til Nexans (på Eberg/Angeltrøa)

Parkeringsplassen til DN/NINA/Trondheim Dyrehospital (på Tunga)

Nidarosbanen

Leangen Kunstisbane (eventuelt grusbanen like ved hvor lydigheten og agilityen er på NKK)

Jah, nå skulle jeg ut og farte, men kommer med flere forslag etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm..Hadde vært tøft å fått trent under tak!

Vi kan jo eventuelt snakke med Tr.heim hundeskole da? Alle her har jo faktisk gått kurs der, og da kan jeg kombinere det med litt agility-trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Hadde vært tøft å fått trent under tak!

Vi kan jo eventuelt snakke med Tr.heim hundeskole da? Alle her har jo faktisk gått kurs der, og da kan jeg kombinere det med litt agility-trening :)

Hihi.. :)

Ble dere ikke jaget fra kalvskinnet? :S :) Den plassen der vi hadde appellmerket som ingvild nevnte er jo fin, med mindre det er masse biler der...leangen..er det åpen tilgang til den grisbanen? I så fall ville jo det være flott...

Helg er fint, dagslys, eller lys hvertfall er viktig.

Egentlig det samme for meg, gambler på at folka her kjører så :) Men det hadde vært litt greit om det var innen buss avstand, just in case. (og helst slik at jeg slipper å bytte, er så mye stress ;))

OT: legg merke til at jeg ig Ingvild postet samtidig, og nevnte nesten de samme stedene..hihi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja, vi kunne jo egentlig ha hatt trening på grusbanen på Leangen der da.. Hehe, med tanke på NKK Trondheim med LP for Ingvild! :) Ligger jo sånn ca. midt imellom Flatåsen(Stine) & Malvik(Marie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke å rope alt for høyt om NKK Trondheim selv om jeg har gjort det selv, da. Vil ikke ha noe stort publikum. :tongue:

Om grusbanen ikke er åpen fra isbanen er det bare å gå nedenom og opp. Sjubussen går forresten forbi der.

Kalvskinnet ble vi jaga bort fra ja, men det var en hverdag mens vaktmesteren var der. Man kan jo håpe at han har annet å gjøre enn å jobbe en søndag f.eks., men det er litt dumt å ta sjansen på det.

Er ikke så mange biler der en søndag altså. Selvsagt er det en del på hverdagsettermiddager, er jo mange som jobber på DN og Nina.

Skal vi se da, om jeg kommer på noen andre steder også...

Går det an å trene hund på den lille stadionen som er ved Nidelva? Husker ikke hva det heter der.. Er på en måte mellom Marienborg og den svære brua som E6en går over?

Ellers fins det jo sikkert en del parkeringsplasser som står relativt tomme en søndag formiddag... Ikea, Dragvoll... Mulig det er en del og trener hund på Dragvoll forresten. Pleier å være det. Kanskje det fins et parkeringshus vi kan trene i? Det på Bakke? Eller, egentlig tror jeg det er litt uhyggelig å trene hund der.

Er ikke så lokalkjent på den andre siden av byen når det kommer til parkeringsplasser og slikt, så jeg har nesten gått tom for forslag snart. Vi skulle ha prøvd å leie en ridehall en gang. Men sånt er vel dyrt og lite tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ridehall er jo drømmen, men det er få som vil leie ut hallen til hundetreninger, hvertfall slike private.

Har jo alltids parkeringshuset på statoil. Kan jo håpe folk der har andre ting å gjøre på søndager også, hehe. Siden været i tr.heim er så utrolig vått for tida, ville det kanskje vært lurt med mulighet for tak..

Tenkte på pirbadet, de har parkeringshus, men også åpent på søndager..:) Ellers er det mye store tomter nede på havna da..

Leangen står jo som er bra forslag det .. :) Jeg kommer ikke på flere enn de jeg har nevnt jeg heller...trondheim spektrum..nidarøhallen altså..de har jo de svære betonghallene :) Men da må vi garantert betale..går an å trene ute der også, men da kan vi likså godt trene andre steder liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Ridehall er jo drømmen, men det er få som vil leie ut hallen til hundetreninger, hvertfall slike private.

Har jo alltids parkeringshuset på statoil. Kan jo håpe folk der har andre ting å gjøre på søndager også, hehe. Siden været i tr.heim er så utrolig vått for tida, ville det kanskje vært lurt med mulighet for tak..

Tenkte på pirbadet, de har parkeringshus, men også åpent på søndager..:) Ellers er det mye store tomter nede på havna da..

Leangen står jo som er bra forslag det .. :) Jeg kommer ikke på flere enn de jeg har nevnt jeg heller...trondheim spektrum..nidarøhallen altså..de har jo de svære betonghallene :) Men da må vi garantert betale..går an å trene ute der også, men da kan vi likså godt trene andre steder liksom..

Vil nødig bli kjefta på av statoil sjefen igjen! :)

Ingvild:

hihi, alle kan jo se det på hjemmesiden din da! ;)

Lade har en del fine alternativer(men blir kanskje litt for lant unna enkelte?!):

*City Lade, stor p-plass med toetasjes p-hus

*Ladeanleggene, er ikke sikker på om det er åpent på Søndager, men det er ialefall stoooort og inngjerdet(dog ikke populært med hundetreninger :P )

Stemmer for Statoil eller Leangen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spesielt lyst til å bli bedt om å gå fra Statoil igjen jeg heller.

Leangen ligger jo ved der hvor buss nr 7 til Vikåsen/Reppe går forbi, så da slipper Stine å bytte buss. Om Marie må ta buss, kan hun gå av på Travbanen hun også, og gå derfra.

Såfremt de ikke har lagt is der, så er det jo greit. De har pleid å ha is på grusbanen tidligere vintre, men i år er det jo ikke vinter, så det er kanskje ikke is der nå?

Hvilken dag passer for dere da? Nå på søndag? Eller søndag den fjortende? Eller en annen dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...