Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk en ølflaske i leggen i går!

Martine

Recommended Posts

Skrevet

Var oppe ved kirken der "alle" samles på nyttårsaften, og det var som vanlig fullt av fulle folk der. Etter å ha kranglet med en gutt i klassen min, så var det en som kastet en tom ølflaske på meg, rett i leggen min. Hovnet opp ordentlig, jeg hadde drukket litt så kjente det ikke sååå godt akkurat da. Først i 1-2 tiden begynte jeg å kjenne det. Klarte ikke gå så kjæresten min måtte bære meg hjem, og der ble jeg sittende med noe kaldt på veldig lenge. Kulen var utrolig stor, og moren min begynte å lure på om beinet var brukket. Fikk sove to timer i natt, resten av tiden lå jeg og gråt. Tror jeg skal holde meg unna kirken til neste år!

Skrevet

Eller alkohol?? :rolleyes: Hvis du ikke kan stå på beinet og hevelsen ikke gir seg, anbefaler jeg en sjekk hos legen! Regningen kan du sende til flaskekasteren!

Skrevet

Problemet er at jeg ikke er helt sikker på hvem som kastet, fordi jeg så en annen vei da det skjedde, og det var fullt av folk der oppe.

Skrevet

kjipt!

Men det er nok sannsynligvis ikke brukket, for da hadde du nok merket det fra starten av! Da ville du nok ikke klart å gå på det i det hele tatt! Er nok bare veldig hovent og sårt!

Men selvfølgelig, en tur til legen skader jo ingen! :icon_redface:

Skrevet

off! ikke noe gøy. ulykker skjer hele tiden i fylla :icon_redface: men jeg ville ha tatt turen til legen. du kan ikke ligge å gråte av smerter. da MÅ du oppsøke lege. lykke til :icon_redface:

Skrevet

Gjør fortsatt vondt, men har blitt ganske mye bedre. :) Jeg er glad den ikke knuste da jeg ble truffet, da hadde jeg nok måttet ta en tur på legevakten! Men,men..Får være litt mer forsiktig neste gang, og hoppe unna alle flaskene som blir kastet! :tongue:

Skrevet

Huff så kjipt! Stemmer for at alle ølflasker blir plastflasker, også de små. Folk bare knuser de på folk, eller på bakken, der voffen senere tråkker i skårene... <_<

Skrevet

Ja, det stemmer jeg også for! Ikke mye deilig å få en hard glassflaske slengt inn i beinet, og bedre ble det heller ikke da broren min ble litt sur på meg i stad, tok tak i beinet mitt og presset akkurat der den store, ekle kulen er. Men er som sagt myye bedre nå, heldigvis!

Skrevet
Huff så kjipt! Stemmer for at alle ølflasker blir plastflasker, også de små. Folk bare knuser de på folk, eller på bakken, der voffen senere tråkker i skårene... <_<

Helt uenig!

Skal vi tilpasse samfunnet etter de som ikke klarer å oppføre seg som folk?

Øl holder seg best på glass, og smaker best på glass. Skal alle vi som kan nyte øl uten å bli berserk bli straffet for det mindretall som faktisk knuser flasker eller slår med flasker eller kaster flasker på hverandre?

Det blir som å forby lightere og fyrstikk - for vi trenger jo ikke flammer, vi har jo elektrisk oppvarming i dag - og de blir "bare brukt til å tenne fyr på hus av pyromane og til å tenne sigaretter som er skadelige" uansett...

Tsk!

Skrevet
Helt uenig!

Skal vi tilpasse samfunnet etter de som ikke klarer å oppføre seg som folk?

Øl holder seg best på glass, og smaker best på glass. Skal alle vi som kan nyte øl uten å bli berserk bli straffet for det mindretall som faktisk knuser flasker eller slår med flasker eller kaster flasker på hverandre?

Det blir som å forby lightere og fyrstikk - for vi trenger jo ikke flammer, vi har jo elektrisk oppvarming i dag - og de blir "bare brukt til å tenne fyr på hus av pyromane og til å tenne sigaretter som er skadelige" uansett...

Tsk!

Det er faktisk utrolig mange som bruker glassflaskene som "slagvåpen". Flyr på folk, slår dem i bakhodet med flasken, osv. Og det er ikke helt trygt. Kanskje øl smaker best på glassflaske, men jeg synes egentlig ikke det har så mye å si. Jeg synes at man skal få slutt på volden, og at man i hvert fall klarer å kontrollere seg når man står med en glassflaske i hånden. Man kan få alvorlige skader, og det er verre enn at ølen ikke smaker like godt lenger.

Håper noen skjønner hva jeg mener! Hehe.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...