Gå til innhold
Hundesonen.no

Spm. om garanti


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

På Onsdag var jeg veldig uheldig og gikk på trynet på isen.

I magebeltet som jeg hadde på meg lå kameraet mitt, pakket ytterst...Dvs. at når jeg falt så landet jeg så å si rett på kameraet..

Nå vil det ikke funke, og jeg tror det har trengt seg fukt inne i kameraet. Ingenting å gjøre for meg iallefall.

Mamma driver å knoter og blander inn at vi kan få igjen et nytt/reparere det fordi vi har garanti.

Men gjelder garantien selvom det var min feil av kameraet ble ødelagt? Blir i såfall andre gangen jeg leverer inn kameraet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
garanti gjelder nok ikke skader du har påført den, eller fukt heller. Men du kan jo alltids prøve deg med å si " jeg aner ikke hva som har skjedd, men den sluttet plutselig å virke". hehe, litt frekt, men går an å prøve seg :D

Det gjorde jeg sist gang også da :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg sist gang også da :rolleyes::icon_redface:

Da må du bare spille på det, si at du nå er luta lei av at kameraet fungerer så dårlig, og at dette faktisk er andre gangen du er og reklamerer på det, og at du derfor nå vil ha et nytt! :icon_redface:

Garanti dekker ikke skader kjøper selv har påført tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen kommer du nok ikke til å få det reparert gratis... Når verkstedet åpner det å ser knekt plastikk og utløste fuktsensorer (om de bruker det på billige kamera)

Sjekk heller om ikke mordi eller noen har en Top/Tabbeforsikring man kan få noen kroner på...

Tabbeforsikring er nok noe jeg tror du trenger.... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Denne gangen kommer du nok ikke til å få det reparert gratis... Når verkstedet åpner det å ser knekt plastikk og utløste fuktsensorer (om de bruker det på billige kamera)

Sjekk heller om ikke mordi eller noen har en Top/Tabbeforsikring man kan få noen kroner på...

Tabbeforsikring er nok noe jeg tror du trenger.... :P

Døøh! Enser jeg en fornærming her?! :icon_redface:

Sist gang så fikk jeg bare tilsendt et nytt kamera da...Har kanskje noe å gjøre med at jeg påsto at jeg slettes ikke hadde mista det i bakken :icon_redface:

Nei, får rett og slett øve foran speilet i et par dager, også skal jeg overbevise folka at jeg ikke har ødelagt det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en innboforsikring via jobben som også gjelder for slike ting, feks miste tv'en i gulvet eller mob'en i dass. Kanskje foreldrene dine har noe sånt? Hvis ingen av dere har en slik forsikring, må du nok bare prøve deg på skuespill for da har du ikke krav på noenting. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det går på garantien, jeg hadde idiotforsikring på mitt og gjett! Jeg trengte det :icon_redface: (og greit ingen av de som kjenner meg her inne forundrer seg over det....)

Men ja, jeg greide altså å plassere kameraet i sekken og sekken i en fin vanndam under handlerkurset tidligere i år, = ødelagt og nytt kamera i posten. Forsikringen koster 300 ellernoe, og varer i 3år, men er vel litt vanskelig å skaffe seg etter man har ødelagt kameraet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikring dekker alle skader utenfor hjemmet, men egenandelen er nok høyere enn hva et nytt kamera kostet. Jeg hadde ikke satset på løgn, forsikringssvindel er straffbart og du har jo lagt ut på internett at du skal forsøke å jukse. Ikke det at jeg tror det blir oppdaget, men det er greit å ha samvittigheten ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garanti gjelder nok ikke skader du har påført den, eller fukt heller. Men du kan jo alltids prøve deg med å si " jeg aner ikke hva som har skjedd, men den sluttet plutselig å virke". hehe, litt frekt, men går an å prøve seg :P

Øy, jeg mista PS2 en min i gulvet (eller krangla om kontrollen med en kompis) så dro vi ned hele dritten..

"Reklamasjonsfeil" ny PS2 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så mange faktisk synes det er greit å "jukse" seg til å få tilbake på garantien noe de selv er ansvarlig for at det er ødelagt, skremmer meg.

Jeg håper dere alle husker hvordan dere tenker neste gang dere synes et produkt dere ønsker dere er for dyrt!

Jeg, som faktisk tar vare på tingene mine, og som desverre er ærlig nok til å bite i det sure eplet og kjøpe meg nytt om jeg skulle ødelegge noe selv, synes det er surt at alle varene jeg kjøper er litt dyrere enn de skulle vært fordi alt for mange får nye pga egene feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Sist gang mista jeg det i bakken flere ganger. Plutselig en dag slutten zoomen og funke, og da leverte vi det inn. Kunne gjerne ha betalt for det, MEN! zoomen sluttet og funke leeeenge etter at jeg sist mistet det i bakken, så da sa jeg at jeg ikke hadde gjort noe. Det var jo sant da..

Merket det faktisk på dette kameraet også, zoomen ble helt fucka før jeg mistet det i bakken!

Vel, jeg har helt glemt kameraet mitt jeg... Så nå står det på hylla og er iskaldt! :whistle:

Hoho, jeg bør skaffe meg idiotforsikring altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikring dekker alle skader utenfor hjemmet, men egenandelen er nok høyere enn hva et nytt kamera kostet. Jeg hadde ikke satset på løgn, forsikringssvindel er straffbart og du har jo lagt ut på internett at du skal forsøke å jukse. Ikke det at jeg tror det blir oppdaget, men det er greit å ha samvittigheten ren.

jeg prøvde å benytte reiseforsikringen da mitt gamle kamera ble ødelagt etter at jeg ble flydd ned av en hund, og havna på trynet oppå kameraet... Men, neida, hadde det vært et annet menneske som forårsaket fallet mitt, hadde forsikringen dekket det, men ikke siden det var en hund (et dyr)....???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...