Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan få det rolig med to hunder i huset?


Synne N

Recommended Posts

Jeg skal passe venninna mi sin hund hele juleferien, og jeg bare lurer på hvilke tiltak man bør gjøre for å få det mest trivelig i huset for alle parter. Kali elsker å leke med denn hunden, men etterhvert så blir hun ganske lei av all masingen, og nå har hun fått løpetid i tillegg.

Jeg passet hun en helg tidligere og da var de ganske lei av hverandre etterpå.

Skal jeg holde dem atskilt noen timer til dagen, eller skal jeg gi dem time out når de begynner å herje? Kom gjerne med egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 7 hunder i hus, de får ikke lov til å leke inne, og prøver de seg blir de tatt ut av flokken. Lek skal være ute, og det har de lært seg til.

Mitt råd er å ikke la dem få herje inne. Forlang at de ligger på hver sin plass og "slå" ned på om de starter herje med hverandre. Legg dem da på sine respektive plasser. da får du ro i heimen selv om du har to hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å "straffe" henne. Instruer dem til "gå å legg deg", når de begynner å leke.

Formulerte meg litt feil kanskje. jeg er klikkertrener så jeg straffer ikke sånn sett, men det blir en straff for min hund hvis hun må få time out hver gang de herjer og den andre hunden starter det. Fordi valpen begynner å hyle hver gang hun må være alene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...