Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørkede pølsebiter..?

goJJo

Recommended Posts

Finnes jo tørkede leverbiter som hundesnacks, også tenkte jeg kanskje det var en måte å lage tørkede pølsebiter...? Hadde jo vært så kjekt å ha liggende som snacks! Så hadde man ikke mått ha fersk pølse hele tiden.

Går det an å steke de i ovnen eller noe? Og blir det holdbart i litt mer enn noen dager?

Noen som har peiling, og kanskje en oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg pølsebitene i en jakkelomme, heng opp jakken og ikke ta den på før om en mnd's tid. Vips, tørkede pølsebiter. Hakk opp relativt store biter for de krymper veldig :)

Haha, og sure pølsebiter vil jeg tro? :)

(har glemt noen i treningsvesten før en ukes tid, og de så ikke veldig freshe ut :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tørke pølsebiter i microbølgeovnen.. 3 minutter på hver side, og så legger jeg de til tørk :)

Oi, fungerer det? Bare legger de til lufttørk på benken...?

Hvor lenge holder de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, fungerer det? Bare legger de til lufttørk på benken...?

Hvor lenge holder de da?

Jepp, det funker :) Hvor lenge de holder? Tja.. Jeg rekker jo å bruke de opp før det har gått flere måneder, liksom.. De holder lenger enn ferske pølser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det funker :) Hvor lenge de holder? Tja.. Jeg rekker jo å bruke de opp før det har gått flere måneder, liksom.. De holder lenger enn ferske pølser :P

Det er greit om de holder seg en uke for min del, bare det er litt lengre enn vanlige pølser.

Tusen takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg har aldri prøvd å tørke pølsebiter før, men regner med at det kan tørkes som alt annet. Menneskemat til tur pleier jeg å tørke på 50 grader i stekovnen i maaange timer med en sleiv i døra (kjøttdeig og kjøtt stekes først). Det funker fint, og jeg regner med at det går ann med pølser også. Det er jo bare å prøve. Kappe opp, 50 grader i stekovn med en sleiv i døra i noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...