Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange timer bruker du på hunden din hver uke?


LillePropell

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hund tar veldig mye tid i min hverdag. .. Men er verdt det..

Nå har jo jeg to jobber der jeg kan ha med meg hunden da.. så det gjør det litt lettere..

Ellers så har jeg med meg hunden til venner på besøk og slikt.

Har jo å super snille foreldre som passer henne hvis jeg skal ut på byen eller andre ting. Så passer jeg deres hund hvis de skal noe.

Så ja vil vel si at livet blir nok litt forandret. Må bli tilrettelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke livet mitt har forandret seg så mye etter jeg fikk hund. Men nå hadde jeg barn i fra før og lever der etter. Hunden var bare ett nytt familiemedlem som skulle ha sine behov dekket på sin måte som oss andre. må legge til at jeg har vært kjempe heldig som har en svigerfar som har tatt han med seg på laaaange turer og på hytta med jevne mellomrom.

Vi lever ett aktivt liv og har interesser utenom hunden. Men han er ett fullverdig familiemedlem. Drar vi på besøk er Tarzan med. På handleturer er han med i bilen. Vi prøver å la han være minst mulig alene hjemme. Om ikke annet så er barna hjemme med han en del.

Så selv om hunder tar mye tid, så er det tid jeg allikevel ville brukt på familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvor mye tid vi bruker på hunden. Men vi er jo to stykker om det ansvaret så vi kan bytte på å være sosiale :icon_redface: . Men mye av tiden går med til hunden, men det er fordi vi vil det, han er jo "hovedhobbyen" vår. Og snart kommer det en liten en til. Men det er helt klart tid til andre aktiviteter om man ønsker det. Nå går de fleste av våre aktiviteter godt i hop med å ha hund. Han er med på fototurer og når jeg begynner mer med hest igjen så kan han selvsagt være med i stallen og ut på tur. Tror nok vi hadde hatt et veldig kjedelig liv uten hund, og egentlig bare sittet å glod på en skjerm hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emm... Ikke egentlig, ihvertfall ikke her... Med to borzoier, og snart en tredje så er det alltid noe å gjøre... Pluss at de fleste helger går til utstilling og stille andres hunder også, pluss kurs, foredrag osv... Men det blir jo hva man vil ha det til... Jeg kunne ikke tenke meg å drive med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emm... Ikke egentlig, ihvertfall ikke her... Med to borzoier, og snart en tredje så er det alltid noe å gjøre... Pluss at de fleste helger går til utstilling og stille andres hunder også, pluss kurs, foredrag osv... Men det blir jo hva man vil ha det til... Jeg kunne ikke tenke meg å drive med noe annet.

OT.. Men skal du ha hund nr tre :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker all den tid jeg kan sammen med hunden min. jeg går en tur på 15 min før jeg går på skolen. når jeg kommer hjem må han ut å tisse, så spiser jeg middag og går en lang tur. så er jeg sammen med hunden hele dagen. jeg har han med i bilen så ofte jeg kan. så går jeg en kvelds tur på kvelden. han er jallefall fornøyd :)

jeg sa til typen min i dag at den hunden har tatt over hele livet mitt! jeg tenker alltid på han først! jeg tenker og tenker på han og hvordan jeg skal løse ting osv.. så vil jeg snakke om hunden mesteparten av tiden.. vet nesten ikke hva annet jeg skal snakke om! hunden er den som opptar meg mest! og det som interesserer meg mest! jeg dropper utrolig mye for hunden! jeg er skjelden ute og fester! men så er jo jeg en inne kanin :) jeg liker best å ha hunden med min side :) jeg liker ikke at andre passer hunden min! jeg er kanskje litt rar.. stakkars eirik(typen min) han føler vel han ligger litt bak i rekka :D haha!

men for all del! du klarer nok fint å gå fra hunden noen få timer på kvelden etter den har dekket sitt behov! ikke alle er som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Det går :)

Jeg er pr dags dato snart 16år. Sier seg selv at venner og slikt er viktig da? (Altså sosialt liv)

Jeg går i tillegg fortsatt i korps og er instruktør i korpset. (Her går 2 dager vekk hver uke)

I tillegg trener jeg på et helsestudio innimellom.

Men også mye forskjellige treninger med hundene + masse utstillinger i helgene.

Joda, jeg gjør ikke alltid alt, akkurat der er familien kjekk. Slik at jeg har noen som kan gi hunden mat og ta den en liten tur utenfor evnt dager jeg ikke får gjordt dette.

Så ja, det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint! Jeg jobber 100%, er med i en revygruppe som stadig vekk har øvinger samtidig som jeg har hund som jeg trener aktivt med og stiller på jaktprøver. Det handler om prioriteringer. Jeg har forresten også samboer, men det er jeg som styrer alt med hunden siden det er min interesse og min livsstil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...