Gå til innhold
Hundesonen.no

Nikko

Heiki

Recommended Posts

Hei alle sammen :)

Tenkte jeg skulle starte med en slags intro. Fant ingen "Nye medlemmer" tråd,

så da er gjerne dette greit nok?

2j6625s.jpg

Dette er Nikko, vår snart tre mnd gamle border collie.

Han er aktiv, leken, gal etter å tygge på ting, liker å være ute, og ser ut til å komme greit oerens med barna. Han er ikke helt husren ennå, men vi har fått inn en slags rutine, og natta er helt problemfri.

Hund er ikke nytt for hverken meg eller mannen. Vi hadde hund ganske tidlig i livet vårt begge to, jeg var tolv da faren vår kom hjem med blandingshunden Tassen, siden har det vært border collie, chow chow, buhund og toller - de er herlige!

Vi er en stor familie, har fire barn i alderen fire til ti år, og ting jeg kanskje kommer til å spørre om blir nok emnet hund og barn etterhvert. Og andre småting. For selv om jeg har levd med hund og vet hva en hund er, så må jeg innrømme erfaringen er til dels dårlig. Jeg vil ha et valpekurs innen rimelig tid, og så får vi se derfra. Jeg er fullt klar over at border collien trenger noe å sysselsettes med, den er jo egentlig en brukshund - gjeterhund.

Så her er vi, forumet ser trivelig ut det :P

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for velkomst og hyggelige tilbakemeldinger :huh:

Nå som jeg forstår, vi besøkte en herremann som hadde border collie til salgs. Om det var kennel aner jeg ikke. Vi fikk litt info, betalte og gikk. Det var det.

Mens jeg ennå skriver, så virker det som gjeteren i han begynner å komme frem. Han passer veldig på barna spesielt. Jeg gikk for å handle (og samtidig lufte hunden litt), butikken er fem min unna. To av barna som var kommet hjem fra skolen, skulle gjøre lekser mens vi var borte. Da vi kom ut fulgte han villig med et par meter - så var det bråstopp og rett tilbake til døren. Og ikke tale om at han skulle gå ett eneste skritt. Jeg bar han til butikken, og det gikk i ekspressfart hjem igjen. Når vi da endelig var samlet i huset igjen gikk han og la seg.

Det samme skjer når vi er på tur, sakker en av oss akterut, setter han seg boms på baken til denne er kommet frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...