Gå til innhold
Hundesonen.no

Dragon Flame

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Her er bilder av den nydelige guppy hannen min, Dragon Flame, eller Flame som jeg kaller han. ;)

Han blir 1 år julaften, hihi.

De andre fiskene er samborne hans :barfy:

Vis jeg er veldig heldig så er det ikke lenge før han kommer hjem til meg :D

Flere bilder kommer senere...

post-639-1168270408_thumb.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Litt mer info om Flame.

Han bor hos bestevenninen min da, hun fikk yngel og jeg var veldig fasinert og hun sa atte hun ikke kunne beholde alle så jeg kunne få en. Vi hadde tenkt å ha den i et "glass" som jeg har en vannplante oppi (dette er da ca 1 år siden, dumme vi da:P) men så ombestemte vi oss fordi vi sov ganske mye på det og fant ut at det ble for liten plass...

Så rett før jul prøvde jeg og overtale mamma til å la meg få kjøpe akvarium selv, men det ble ikke noe av etter mye om og men når hun syntes akvarium er dyreplageri...

Tviler på at han noen gang kommer hjem til mitt eget akvarium etter som at det hvertfall er 4 år til.

For ikke så lenge siden hadde vennina mi sykdom i akvariet pga innkjøp av nye fisker.

Da ble lille Flame, eller han var stor da, nappa litt på halen.... Vet ikke offer, alle de andre i akvariet er andre guppy hanner, platy, kulihåler og algespiser. Nå ser han vist nåkk liten ut da, han som var så stor og vakker, den peneste i hele akvariet.

Nå er sykdommen over, bare en fisk som måtte bøte med live etter litt mer en 1 års leve tid.

Håper jeg får tatt noen bilder av ossen min Flame har det...

• 11 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg har vært på akvarie prat nå! Savner fiske verden :( Buhu

Nå har han daua sammen med alle untatt en platy. Synd. :(

Hadde han bare bodd hos meg, haha, neida, er sikkert ikke vennina mi sin feil, nå vet ikke jeg da siden jeg ikke vet hva hun har gjort med dem. Men jeg hørte faktisk en sang ikke lenge før han døde den derre all good things come to an end til nelly furtado og der synger hun flames to dust og da tenkte jeg på at han sikkert kom til å dø, også gjorde jo han det..! :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...