Gå til innhold
Hundesonen.no

Dragon Flame

MegaMarie

Recommended Posts

Her er bilder av den nydelige guppy hannen min, Dragon Flame, eller Flame som jeg kaller han. ;)

Han blir 1 år julaften, hihi.

De andre fiskene er samborne hans :barfy:

Vis jeg er veldig heldig så er det ikke lenge før han kommer hjem til meg :D

Flere bilder kommer senere...

post-639-1168270408_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Litt mer info om Flame.

Han bor hos bestevenninen min da, hun fikk yngel og jeg var veldig fasinert og hun sa atte hun ikke kunne beholde alle så jeg kunne få en. Vi hadde tenkt å ha den i et "glass" som jeg har en vannplante oppi (dette er da ca 1 år siden, dumme vi da:P) men så ombestemte vi oss fordi vi sov ganske mye på det og fant ut at det ble for liten plass...

Så rett før jul prøvde jeg og overtale mamma til å la meg få kjøpe akvarium selv, men det ble ikke noe av etter mye om og men når hun syntes akvarium er dyreplageri...

Tviler på at han noen gang kommer hjem til mitt eget akvarium etter som at det hvertfall er 4 år til.

For ikke så lenge siden hadde vennina mi sykdom i akvariet pga innkjøp av nye fisker.

Da ble lille Flame, eller han var stor da, nappa litt på halen.... Vet ikke offer, alle de andre i akvariet er andre guppy hanner, platy, kulihåler og algespiser. Nå ser han vist nåkk liten ut da, han som var så stor og vakker, den peneste i hele akvariet.

Nå er sykdommen over, bare en fisk som måtte bøte med live etter litt mer en 1 års leve tid.

Håper jeg får tatt noen bilder av ossen min Flame har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Lenge siden jeg har vært på akvarie prat nå! Savner fiske verden :( Buhu

Nå har han daua sammen med alle untatt en platy. Synd. :(

Hadde han bare bodd hos meg, haha, neida, er sikkert ikke vennina mi sin feil, nå vet ikke jeg da siden jeg ikke vet hva hun har gjort med dem. Men jeg hørte faktisk en sang ikke lenge før han døde den derre all good things come to an end til nelly furtado og der synger hun flames to dust og da tenkte jeg på at han sikkert kom til å dø, også gjorde jo han det..! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...