Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter hunden din det den gjør?


millis

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Vesle gutten min heter Mike. Fikk han da han var 1 1/2 år gammel og valgte å beholde det navnet siden han har hatt nok av andre forandringer i livet sitt.. ;)

Forrige hunden min het Ella. Hun hadde blitt oppkalt etter en bekjent av oppdretter og hun fikk beholde det navnet siden vi fikk henne uhyre billig (utstillingsfeil).. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tempo heter med fullt navn Vargfjells C-Il Tempo Gigante og er oppkalt etter bilen i Flåklypa. Han kler det heldigvis godt og er den mest temperementsfulle hunden i kullet. Hadde vært litt snålt med en skikkelig dauing som het Tempo... Hadde kanskje bare omdøpt ham til Gigante...? Vurderte å kalle ham Ben Redik Fy Fasan, men fikk det liksom ikke til å bli noe kult hverdagsnavn ;)

Min forrige hund het Ludvig, så min neste må vel også hete noe fra Flåklypa. En Soland hadde jo vært fint!

Hadde en katt en gang som het Emanuel Desperados. passa perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en slik tråd før? Mener jeg har svart på en lignende før i hvertfall ;)

Xanto, var vår første hund fra et X kull, enkelt å greit.

Aris er oppkalt etter faren, og var i Hot kullet. Jeg ville kalle ham Hot Chicken eller Hot Superstar:P Men gikk til slutt med på Hot Chilli, syntes Hot Aris var litt kjedelig =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta med de to forrige navnene også ;)

Ravnefjellets Tara -Vi skulle ha et tispenavn på T, og da ble det Tara. Kusinen min Tara ble ikke heeelt fornøyd ;)

Varangerviddas Timon -Skulle ha et hannhundnavn på T(T-tradisjon her må vite). Det ble Timon etter Timon i Lion King.

Granasjøens Ot Oscar -Vi fant ut at vi ikke ville ha navn på T denne gangen, og min mor MÅTTE på død og liv kalle ham Oscar ;) Resten av familien hater navnet og kaller ham Puffi(som er utrolig femi, haha ;) ) Dvs. faren min kaller ham Poski[Påski]. En mellomting mellom Oscar og Puffi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissi: Da jeg og gubben fortsatt bodde hjemme og var tenåringer var vi også naboer.. og vi hang sammen som erteris hehe..

Foreldrene til mannen min hadde en hund som het sissi, en blanding av mye rart.. HUn var min manns store kjærlighet den gang, og det var gjensidig. De to var altid sammen og ute masse på tur.. HUn var utrolig spesiell hund.

Sissi pleide og halv 4 tiden bli rasløs og gravde på døra og ville ut, fordi hun viste at Han da kom hjem med bussen fra skolen straks. foreldrene hans pleide da og slippe ut sissi så hun fikk gå han imøte, veien ned til huset deres ligger en laaang bakke og hun pleide og gå til midten av bakken og der satt hun altid og ventet når han kom hjem... bortsett fra en dag ;) Da gikk kolbjørn hjem til meg isteden for, som bodde på andre siden av veien på bakketoppen... Siden han var denne dagen litt senere hjem enn vanlig med bussen også regnet han med foreldrene hadde sluppet inn sissi. Men det var desverre en dum antagelse..

Litt senere på ettermiddagen ringte det på døra, der stod det en mann og sa han hadde kjørt på en svart hund ;) Og vår frykt over at det var sissi var desverre sant. Hun var desverre allerde død..

HUn hadde blitt utålmodig når kolbjørn ikke kom hjem som han pleide.. og bestemt seg for og ta saken i sine egen hender og finne han.. krysset den samle veien og desverre blitt overkjørt ;)

Så den sissi vi har nå er kaldt opp etter henne.. og det må sies kolbjørn og denne sissi har et like strekt bånd sammen.

Doffen: tja.. mannen min som ville kalle han det ;) bedre forklaring og hvorfor har jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis måtte dessverre avlives etter en bilulykke, så vi valgte fort å erstatte vår Labrador. Valget var ikke vanskelig det måtte bli en god erstatter for Dennis nemlig Bajas! Å traff midt i blinken for han er en Bajas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...