Gå til innhold
Hundesonen.no

Willy og Titti

IM

Recommended Posts

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

En nydelig lørdag, med sol og faktisk litt nysnø...

Det betyr skogtur for meg altså! :whistle:

Willy hoppet opp på en stein i skauen, og jeg rakk å stoppe han, be han om å sitte og dette ble resultatet:

P1060006.jpg

:ahappy: er ganske stolt da. Det er ikke lett å bråstoppe en løpende hund..

Fikk noen stygge blikk før jeg fikk dette bildet kan man si :)

Også klarte jeg å få tatt et skikkelig smilebilde da. Stolt av det også

P1060018.jpg

litt flere bilder fra turen i dag:

P1060010.jpg

P1060011.jpg

P1060016.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Flotte bilder av flotte hunder. Måtte smile og le litt for meg selv da jeg så gjennom bildene i tråden her ... Ser at Willy har en del av de samme uttrykkene og liggestillingene som min lille prikkete frøken har ... Illafall på det aller første bildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :D er litt stolt av "barna" mine da :D

Noen flere bilder:

P2170006.jpg

Titt titt :D

P2180010.jpg

Halveis ferdig nappa (kremt; ribba. Jeg tar alt som er langt :D)

P2150001.jpg

dette kaller jeg stil :P

En helt vanlig kveld på sofaen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stamtavlenavnet hennes er Price-Spot's Admiral Was A Lady, men jeg kaller henne for Ally (propell :D )

Ok... Willy's navn er Spotnik's Windy Wednesday. Er jo litt interessant om de kommer fra samme sted veit du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Willy's navn er Spotnik's Windy Wednesday. Er jo litt interessant om de kommer fra samme sted veit du :D

Faren til Ally er Spotnik's Snow Storm. Du kan lese mer om Ally på hjemmesiden vår www.aikoogally.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Spotnik på begge sider hos min: "Spotnik's Wonder Woman" og "Spotnik's Unique Union" :icon_confused:

Lenge siden jeg har vært inne.. Wonder Woman er søsteren til Willy.. Det vil jo si at Willy er onkelen til din ;) finner ikke Unique Union

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Først vil jeg si: Hvis noen moderatorer kikker innom tråden, får dere lov å rydde litt... :)

slapper av på gulvet...

P7080089.jpg

P7080077.jpg

jeg har hund med laaaaang nese :Laugh:

P7110099.jpg

slapper av ved vannet... De derre foreldra sitter jo å fisker i timer!

P6300040.jpg

fra hytta i våres. Willy står å kikker mot Kjetil som roper.. Han vil egentlig ikke hjem, også bar han søppel. så ville vel ha den for seg selv.. ;)

P5200032.jpg

vi ligger helst OPPÅ hverandre...

P5180023.jpg

P7120107.jpg

stiv jeg???

P7080056.jpg

åsså så flink! ;)

P7120104.jpg

så sliten etter tur med Camillas Baghera i dag at vi la oss under bilen...

P7160129.jpg

ha! Jeg jaga den bølla, og dama mi er her fortsatt! (se Willy og Titti i bakgrunnen...)

P7160152.jpg

Willy som tøffet seg veldig mot Baghera, men lå inni bilen og knurret. Kom han ut så hoppet han fort inn i bilen igjen.

Baghera har et MEGET tydelig kroppspråk, som i hvert fall ikke en leke-tøff hormon-hannbikkje-klump torde å yppe med... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Helt ferske bilder av englene mine! :lol:

P7280007.jpg

vi fikk pusunge her om dagen. Og Titti tar godt hånd om den :)

P8020060.jpg

ei hoppende glad dachsejente! :P

P8020102.jpg

såååå pen.

P8020041.jpg

sporhunden på leting etter godbit i det høye gresset.. :P

P8020108.jpg

danser...

Titti og Willy fikk hilse på cair terrier valpen til venninnen min i går. Valpen er ni uker, og kjempetøff! :P

Bildene taler vel for seg selv...

P8040210.jpg

P8040279.jpg

P8040160.jpg

her har Bea funnet en klatt med kyllingmøkk som hun passer på :P

P8040164.jpg

P8040188.jpg

P8040156.jpg

P8040272.jpg

Også et par innkallingsbilder til slutt.... :P

P8040235.jpg

P8040242.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...