Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideleir i sommer!


Toller

Recommended Posts

I år skal jeg endelig på rideleir igjen! :) Blir utrolig deilig! Er det noe som setter prikken over i'en til en sommerferie start så er det en solrik og heste-spekket rideleir!

I år går turen til Marits Rideskole i Sarpsborg! :icon_redface:

Noen som har hørt om stedet?

Skal du på rideleir? Skulle du ønske du kunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også det, men føler -slik som vips- at jeg har blitt litt for gammel.. kanskje vi skal lage vår egen eldreleir? Lyst til å dra på feltrittkurs i irland?

Har hørt blandede tilbakemeldiger på marits rideskole, men tror at så lenge du stiller med ett åpent sinn så blir det kjempegøy!

(nå har jeg skikkelig lyst til å være tretten og dra på rideleir :barfy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje vi skal lage vår egen eldreleir?

Står de klar med rullestoler, kaffekopper og massasje på morgenen for gamle kropper da?

Lyst til å dra på feltrittkurs i irland?

Hadde vært noe det *sukk*

(nå har jeg skikkelig lyst til å være tretten og dra på rideleir :barfy: )

Om vi lager musefletter og kjøper rosa ridebukser, hadde det gått?

Hvert fall - kjempeheldige dere som kan/skal/får lov til å dra på rideleir, er noe helt annet enn å bare ri en time i uken på en 'tilfeldig' hest på rideskolen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have the perfect camp for you girls.. Peer Gynt rideleir: der har jeg vært før, utrolig gode hester, lærer og mat (viktig det og). Har egen voksenleir en uke hver sommer.. Feltritt, dressur, sprang. Anbefales! OG jeg er med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. Walters rideleir på Dokka flere somre på rad i tidenes morgen. Ri hele dagen, alt for små til å ta vare på oss selv og hester, men gjorde det likevel! For en herlig tid! :barfy:

Den hestegale i huset nå, må nok vente til Lene med curlyhestene får gjennomført sine planer om å etablere en allergifri gård med gjesterom! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have the perfect camp for you girls.. Peer Gynt rideleir: der har jeg vært før, utrolig gode hester, lærer og mat (viktig det og). Har egen voksenleir en uke hver sommer.. Feltritt, dressur, sprang. Anbefales! OG jeg er med:)

Åh - de har jeg lest om! Om vi planlegger å vinne i lotto i januar en gang så kan vi bestille etter det. Noen som har link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja husker da vi skulle på rideleir.. Det var for mange år siden (tror det var i 96-97) og vi dro på Solheim rideleir i trønderlag. En kjempeflott rideleir med trivelig folk! Ridde en fjording som het Lisa. :P Nå føler jeg at jeg er litt for gammel for sånn leir, heller dra på sånn dagsturer på fjellet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg savner det!

Har vært på rideleir siden jeg var 8-9 år, også sist sommer var den ørste sommeren uten ;) Men det var fordi jeg slutta på ridning i Mars, og fikk velge imellom hunde/rideleir.

Tror kanskje lefdales-rideskole arrangerer sommerleir for voksne. Vet iallefall at de arrangerer helgekurs osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var allti dpå rideleir på Torp Ridesenter i Trondheim før. I fjor var jeg på sprangleir der! Kjempekos :icon_redface: Men i år skal jeg dra på et sted som er nærmere, og hvor jeg kan sove på stallen. Mye bra med Torp, men minus at man ikke overnatter.

Nå for tiden er det veldig mange som arangerer egne voksen-leirer! Blitt veldig popt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Æsj, jeg skulle egentlig på rideleir, på Lefdals. Men hu jeg skulle dra med har skaffe seg en to åring :)

Rideleir er gøy. Har vært på Lefdals, Stall-K 2 ganger og Kragerø. Men ser ikke ut som det blir noe i år. Jeg skulle ha med Zontana, i en av feltrittsukene. Men neeida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle egentlig på rideleir, på Lefdals. Men hu jeg skulle dra med har skaffe seg en to åring :)

Rideleir er gøy. Har vært på Lefdals, Stall-K 2 ganger og Kragerø. Men ser ikke ut som det blir noe i år. Jeg skulle ha med Zontana, i en av feltrittsukene. Men neeida.

Hvordan syns du det var på Kragerø da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Rideleir! Det var gode tider det! :rolleyes:

Jeg har kun gått på rideskole i ett halvt år(lenge siden), men rideleir har jeg vært på og det var gøy :)

Har vært én gang på "husker ikke navnet" (Sted i nærheten av Leirvik i Hordaland)

Har vært én gang på Skogshorn

Har vært to ganger på Langedrag

Har vært én gang på Stall Bergen

De tre siste stedene var superkjekke! Første var amatørmessig og kjedelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Stall Scilbred, Cecilies rideskole: Den beste stallen noen gang i mine øyne :D

Utrolig trivelig miljø, der alle tar vare på hverandre. Hestene er godt skolerte, og kjempegreie. Jeg selv har ikke ridd mange av dem siden jeg tar med meg min egen fjording opp dit hver gang :D

Men jeg har vært der 7-8 ganger, og kan ikke si annet enn at jeg stortrives :wub:

Cecilie og Andreas, stallens eiere og instruktører, driver selv aktivt med sprang / dressur, og kan sine saker ;p

Elsker stedet! Det bare oppleves :imrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg skulle egentlig på rideleir, på Lefdals. Men hu jeg skulle dra med har skaffe seg en to åring :lol:

Rideleir er gøy. Har vært på Lefdals, Stall-K 2 ganger og Kragerø. Men ser ikke ut som det blir noe i år. Jeg skulle ha med Zontana, i en av feltrittsukene. Men neeida.

Jeg har hørt at det spøker på Lefdals! Merket du noe der? Det var vist hester som gikk igjen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...