Gå til innhold
Hundesonen.no

Skifte fra Lamb & Rice

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Vel, Milo har nå fått perfekt avøfring...Jeg smiler fra øre til øre når jeg plukker opp driten :P( Lenge leve Brit's :) )

Vel, vi begynte jo å fôre på Lamb & Rice, men når bør vi bytte til "vanlige" igjen? Er snart ferdig med 8'kgs sekken med L&R, og da blir det på tide med nytt fôrkjøp...

Så bør vi bytte til vanlige fôret nå som avføringa er perfekt, eller bør vi fortsette på L&R en stund til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Milo har nå fått perfekt avøfring...Jeg smiler fra øre til øre når jeg plukker opp driten :)( Lenge leve Brit's :P )

Vel, vi begynte jo å fôre på Lamb & Rice, men når bør vi bytte til "vanlige" igjen? Er snart ferdig med 8'kgs sekken med L&R, og da blir det på tide med nytt fôrkjøp...

Så bør vi bytte til vanlige fôret nå som avføringa er perfekt, eller bør vi fortsette på L&R en stund til?

Hei Christine!

Tror jeg ville valgt å fortsette på Lam & Ris litt til, for å være sikker på at han ikke får tilbakefall.

Etterhvert tror jeg nok jeg ville prøvd å gå over på normalfôr for å se om han tåler det like bra! Det er jo også rimeligere enn lam & ris da!

Du får helt sikkert med en smaksprøve om du vil teste det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hei Christine!

Tror jeg ville valgt å fortsette på Lam & Ris litt til, for å være sikker på at han ikke får tilbakefall.

Etterhvert tror jeg nok jeg ville prøvd å gå over på normalfôr for å se om han tåler det like bra! Det er jo også rimeligere enn lam & ris da!

Du får helt sikkert med en smaksprøve om du vil teste det ut :)

Okei...Da kan vi iallefall prøve en 5'kgs sekk til med L&R da :P

Ceccy: Skal ha samme fôr som sist selvfølgelig, L&R var for å stabilisere magen hans litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du og Milo er så godt fornøyde med Lam & Ris da! Slik jeg ser det er det kun to grunner til å vurdere å ett annet for. Hvis det dere er veldig aktive blir kanske ett slikt for litt i magreste laget, men så lenge han holder vekta og ikke blir tynn er det ingen grunn for å bruke noe annet. Den andre grunnen til å bruke det foret som er mer ett "standard" for, er for å spare ett par tiere på 15kg. Og denne grunner er bare for dum spør du meg. Selv om du bruker Lam & Ris, som er det aller dyreste foret av Brit typene om jeg ikke husker feil, koster ikke en sekk mer en knappe 300kr for 15 kilo.

Prøvde selv Lam & Ris nå for att hundene mine skulle få en variasjon i smaken på foret. De elsket dette, tror faktisk ikke jeg har sett att de har spist så bra noen gang tidliger. Men uansett så må nok jeg bruke en utgave med litt mer fett i nå i vinter, for jeg tror nok hundene blir litt for aktive til att det kommer til å greie å holde vekta med denne typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bra du og Milo er så godt fornøyde med Lam & Ris da! Slik jeg ser det er det kun to grunner til å vurdere å ett annet for. Hvis det dere er veldig aktive blir kanske ett slikt for litt i magreste laget, men så lenge han holder vekta og ikke blir tynn er det ingen grunn for å bruke noe annet. Den andre grunnen til å bruke det foret som er mer ett "standard" for, er for å spare ett par tiere på 15kg. Og denne grunner er bare for dum spør du meg. Selv om du bruker Lam & Ris, som er det aller dyreste foret av Brit typene om jeg ikke husker feil, koster ikke en sekk mer en knappe 300kr for 15 kilo.

Prøvde selv Lam & Ris nå for att hundene mine skulle få en variasjon i smaken på foret. De elsket dette, tror faktisk ikke jeg har sett att de har spist så bra noen gang tidliger. Men uansett så må nok jeg bruke en utgave med litt mer fett i nå i vinter, for jeg tror nok hundene blir litt for aktive til att det kommer til å greie å holde vekta med denne typen.

Åja..Jeg trodde L&R var mer for å få magen igang jeg, om du skjønner? :)

Vekta hans har gått opp, så tydelig at det fungerer!

Og vi kommer ikke til og skifte for fordi L&R er dyrere.. Gamle fôret kosta mye mer enn dette, så prismessig er vi stråålende fornøyde! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...