Gå til innhold
Hundesonen.no

valp 11 uker

mocci

Recommended Posts

Heia!

Jeg har et spørsmål knyttet til valp alene hjemme tilvenning. Valpen min er vant til å ligge i valpeinnhegning i stua/kjøkken (åpen løsning) om natten, hvor hun sover i bunndelen av et bur (jeg skal venne henne til å ha topplokket over seg også, men jeg begynte med å la henne ligge i bunnen fordi hun syns det var litt skummelt med hele buret som en hule)

Hun er kjempeflink og sover og er i ro om natten da hun er i innhegningen sin. Men det hadde jo vært greit å kunne plassere henne i innhegningen på dagtid, både når vi er hjemme og når vi er borte. Jeg har en sterk mistanke om at det vil bli et hylekor deluxe hvis jeg putter henne i valpegården og hun ser at jeg er i samme rom som henne og at hun ikke slipper ut.........

Hvordan skal jeg gå frem for å få henne til å takler å være i valpegården selv om vi er i samme rom, feks når jeg må støvsuge eller anna arbeid hvor jeg ikke kan følge med på ho??

og hvordan få henne til å takle å være i valpegården på dagtid når vi er borte?? Jeg har valgt valpegård fremfor bur bruk (men jeg har buret stående inne i valpegården) fordi valpen tisser jo hele tiden og jeg har ikke hjerte til å sperre henne inne i buret slik at hun må tisse seg ut. Nå har hun hele valpegården hvor hun kan tisse og bæsje (hun bæsjer om natten, selv om jeg har vært ute med henne på kvelden før leggetid) Jeg har ikke stått opp om natten for å slippe henne ut på do (hun gir ikke et knyst fra seg om at hun må på do heller....) og funnet ut at da får hun heller gå inne på aviser, tenkte at det ble umulig å få henne til å roe seg igjen hvis jeg stresser med henne ut på natten)

Tuuuuuusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...