Gå til innhold
Hundesonen.no

pudler og sykdom


teresemor

Recommended Posts

Hmm..Det kan være farlig, Mike har rundt 14 vorter i munnen nå.. noen av de er vonde og må fjernes, har en tråd her på sydommer "store vorter i munnen" står litt om det der...Det som kan være livstruende med sykdommen, er hvis vortene kommer i svelget... derfor viktig å sjekke nøye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svenske Puddelklubbens hjemmeside har en informativ side om sykdom på puddel. Men siden du skal ha dverg, burde du sette deg inn i Patella luxation (løse kneledd), Legg-Perthes (degenerering av hoftekula), Progressiv Retinal Atrophy (PRA) en genetisk degenerativ sykdom som fører til blindhet. Du burde også sette deg inn i Entropion og ikke minst spørre oppdretter om det har vært tilfeller av epilepsi blant deres hunder.

Puddelen er generelt en frisk rase, men det lønner seg å være nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mellompuddel, hadde allergi for støv midd. det er ikke noe som er typisk for puddler (tror jeg) jeg tror det er noe som kan ligge genetisk. han ville heller aldri legge på seg. dyrlegen fant aldri ut hva mageproblemet var, fordi allergien var så sterk at han hadde det ikke bra. det oppstod skorper rundtomring i pelsen. spesielt i lusken. det var helt grusomt. jeg har ei veninne med en schæfer som begynner å få noe lignende. det er noe av det verste jeg har vert borti (har ikke vert borti så mye da..) men han gikk på antibiotika VELDIG ofte.

håper du får en frisk valp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...