Gå til innhold
Hundesonen.no

Julesanger


Nina

Recommended Posts

YES! Du løste problemet mitt Nina! :D

Har prøvd å lete etter julesanger en stund nå.. men kommer nesten ikke på noen, så her må jeg observere litt.

En stjerne skinner i natt er jeg veldig enig i.. får skikkelig jul i skjela av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En stjerne skinner i natt" får jeg seriøst brekninger av, men "Wonderful Christmastime" av Paul McCartney og "So this is christmas" av John Lennon er jo klassikere. Og Whams "Last Christmas" må jo høres :D Liker vel egentlig ikke norske julesanger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driving Home for Christmas

En Stjerne Skinner i Natt

I'm dreaming of a white christmas

Himlen i min famn

Himmel på jord

Det lyser i stille grender

Glade jul (av sølvguttene eller et annet stort kor)

Slenger meg på her jeg. Men åsså Wham med Last Christmas da... den er bare så fin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"en stjerne skinner i natt" Fine sangen! Og "so this is Christmas" sangen til John Lennon! Og jeg må jo nesten bare nevne den Cola julereklamen! :D Mange andre fine sanger å da!

Oslo Gospel Choir (?) har utrolig mange fine versjoner!

Ja, OGC er redningen for mangel på julestemning :D "Holidays are coming" cola reklamen gir meg alltid julestemning også ja. O helga natt sunget av noen som ikke synger opera er bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som nevner O helga natt?? ;) Det er da verdens fineste julesang! Maaange fine sanger.. Men jeg må vente til 1. desember da, hihi..

Joda, det har jeg gjort.

Ja, OGC er redningen for mangel på julestemning :D "Holidays are coming" cola reklamen gir meg alltid julestemning også ja. O helga natt sunget av noen som ikke synger opera er bra :P

O Helga Natt er etter min mening aller best a cappella med Tore Johansen (Gjertrud fra The Julekalender). Dette brukte å være en årlig foreteelse på et av Trondheims utesteder for noen år tilbake. Lyset ble slukket, en enslig lyskilde og ellers helt tyst - det ga frysninger! Dog er dette en svunnen tid (gud så gammel jeg er :D ) så nå er det Tommy Körberg med OGC som gjelder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slade med mary christmas

The pogues med Farytail of new york

En stjerne skinner i natt

Ding dong merrily on high

Og så klart Disny sin versjon av We wish you a Merry Christmas :)

Mange fleire som eg ikkje kjem på no også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...