Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på matskålen


msmarit

Recommended Posts

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hvilken størrelse jeg skal kjøpe på mat og evt vannskålen til valpen jeg får om 6 dager :wub: ?

Vil helst kjøpe en som passer i voksen alder også hvis det gå an?

Rasen er hvertfall Mellompuddel

Har også hørt at det lønner seg med matskåler som er smalere øverst, sånn at ørene ikke detter nedi,

noen som vet hvor det evt kan kjøpes?

Håper noen kan hjelpe :icon_redface:

-Marit-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med puddelvalp! ;)

Jeg synes disse matskålene er så søte, og de passer nok fint til en mellompuddel. Selv har jeg storpuddel og har en liknende variant, men matskålene tar 7,5 dl, akkurat passe.

Det er ikke noe "must" å ha cocker skål til puddel, skal du ha lange ører på puddelen din vil du nok "strikke"/binde de opp opp uansett, tenker jeg.

Du finner cocker skåler blant annet her, og her men de virket veldig store synes jeg.. 1 liter er jo ganske stort til en mellompuddel..?

Selv sikler jeg på Pet shop girls matstativ i Or, lekkert..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en skål som rommer ca 0.5 liter, burde det vel være mer enn nok? Gir du tørt, behøver ikke skåla være så stor. Gir du bløtt sveller maten ut og trenger litt ekstra plass. Har brukt disse cockerskålene, men syns de er greiest til vann. Gir man fòret tørt er de bra, men bløter man er det lett for at maten pakkes i en klump i bunnen når hunden trykker nesa nedi. Det gjør jo ikke noe, men jeg så at enkelte hunder ikke likte det.

Her er vannskåla ei kalvebolle kjøpt på felleskjøpet, men de drikker mye så vannet rekker aldri å bli gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg må si meg enig i at pet shop girls har mye fint ja:)

Endte med at jeg kjøpte noen helt enkle fra hunter tror jeg det het,

helt enkle og greie og ikke så dyre at det er verdens undergang om jeg

stikker innom petshopgirls neste gang jeg er i Oslo :rolleyes:

Å jeg gleder meg til hun kommer til oss!! 4 dager igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...