Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundehjelp online?!

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Hva mener du angående hundehjelp online. Altså om du har et problem med hunden din så kan du gå innpå dataen din og få hjelp via msn der?

Skrevet

skjønnte ikke den helt jeg..er det noen som går inn for å drive med hundehjelp online, med egen msn adresse osv, eller mener du det bare slik at hva vi mener med å spørre om hjelp over nettet?

Hundesonen må da kunne kalles hundehjelp online, om det var slik type hjelp du mente, og hundesonen er jo genialt...:D

forklar litt mer da, jeg vil forstå :(

Guest Christine
Skrevet

Er det de som kaller seg K9 et eller annet, og som annonserer med at du kan kontakte de og få hjelp?

JA! :D

Altså at du legger til en msn adresse og får hjelp og rådgiving..

Skrevet

Njaaa.. Skeptisk..

Syns jo det forutsetter en del ting jeg da, det å i det hele tatt gi folk råd og hjelp. Det å se hunden og eieren f.eks.. Rådgivning over nett er avhengig av at problemet blir forklart nøyaktig, og man ser jo bare her inne hvor ofte man går glipp av nyanser eller ikke får med informasjon som setter ting i et litt annet lys osv..

Og hva skal til for å sitte på en sånn rådgivningstjeneste? Har man noen garanti for at vedkommende du spør, faktisk veit hva h*n snakker om?

Som sagt, jeg er litt skeptisk til sånt jeg :D

Skrevet

Enig med 2ne! Om man markedsfører seg som nettorakel så bør man ha både ekspertisen inne og mulighet til å se samspill mellom eier og hund.Og det må man nesten ha webcam til??

men man har jo sonen og det andre stedet som bety hund på latin.Ikke sikkert det er så mange eksperter der, mye synsing, men så får man sile ut da..

Skrevet

Njaaa.. Skeptisk..

Syns jo det forutsetter en del ting jeg da, det å i det hele tatt gi folk råd og hjelp. Det å se hunden og eieren f.eks.. Rådgivning over nett er avhengig av at problemet blir forklart nøyaktig, og man ser jo bare her inne hvor ofte man går glipp av nyanser eller ikke får med informasjon som setter ting i et litt annet lys osv..

Og hva skal til for å sitte på en sånn rådgivningstjeneste? Har man noen garanti for at vedkommende du spør, faktisk veit hva h*n snakker om?

Som sagt, jeg er litt skeptisk til sånt jeg :D

Jeg er også skeptisk til dette. Men hundesonen er ett sted å dele erfaringer, og her har jeg lært enormt mye, og more to come. hehe. Så er skeptisk til det også, men her inne er det noe annet :(

Skrevet

Slenger meg på 2nes skepsis her.

En ting er hundeforum der hundeeiere kan dele erfaringer og slikt. Noe annet blir det når noen faktisk tilbyr hjelp online. Trur de fleste vil forvente mer av en hundehjelp enn et diskusjonforum. Men kommer jo litt an på hva slags type ting de svarer på. Enkle basic ting som tissetrening, lære valpen sitt og sånt, kan man jo både lese seg til og sikkert få hjelp per MSN, men når det kommer til mer problematferd, så så burde de vel egentlig vært og sett på hunden... Ikke bare få eiers beskrivelse per MSN.

Må man betale for det forresten?

Skrevet

Ville nok heller brukt sonen. Her kan du spørre om råf og før du vet ordet av det krangler "rådgiverne" side opp og side ned om noe helt annet enn det du spurte om! :D Ikke sikkert det er til så stor hjelp, men underholdning får man jo! :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...