Gå til innhold
Hundesonen.no

Det verste som har hent


victoria_e

Recommended Posts

Jeg må bare fortelle dere hva som har skjedd..

Fredag den 27 oktober da jeg kom hjem fra skolen var det ingen hjemme. Jeg gikk inn og slapp ut Fiona av buret siden hun hadde vært hjemme alene. Hun bruker alltid og stikke innom kaninene bare for å sjekke liksom, de bor i ei lekestue med burene ca en meter fra bakken.. Da hun skulle til og gå inn til dem så plutselig datt hun sammen på en måte,hun ble redd! Jeg skjønte jo at noe vart galt så jeg gikk for og sjekke og der låg ene kaninen min død på gulvet. Når jeg så litt mere så jeg at begge burene var brutt opp,eller nettingen var det. Jeg fikk helt skjokk og begynte og hyle og skrike men jeg måtte få Fiona inn igjen og det gikk veldig fort. Det første jeg tenkte var "hvem er det som hater meg så veldig,og letter det går utover kaninene" ;)

Broren min tar en buss som er litt seinere enn den jeg tar så jeg måtte stå og vente på han i ca 5-10 min for meg selv, jeg skalv på hendene.. Det var fryktelig ekkelt. Dan han kom endelig fortalte jeg hva som hadde skjedd! Han pekte på plena og der lå den andre kaninen min og :P Jeg fikk helt sjokk, i det hele så begynte jeg å blø nese blod og,ikke lite kan man si!

Farfar kom og tok dem bort for meg,noe jeg er veldig takknemelig for. Da mamma og pappa kom hjem så fikk de se hva som hadde skjed. Det var masse potesor uten for så det var klart det var en hund!

Det var også en jeger som hadde vært og leta etter hunden sin den dagen..

Dagen etter på så for vi ned til de jegerne som vi trudde eide hunden, det viste seg at det var han som eide den.. Han fortalte at hunden hadde tatt kanin før, men mannen syntes det var skikkelig kjedelig det som hadde skjedd. De hadde hatt hunden som løshund på elgjakt, han hadde plutselig bare stukket rett fra jakta!

Mannen unnskylte seg veldig.

Men dagen etter på da vi var å så på valper ringte han og sa at han stod utenfor husen vårt og ville gi pener til meg.. Han la 400 kr i blomsterpotta!

Men penger kan ikke reparere...

Putte hanne var så utrolig snill hvis jeg slapp han så fulgte han etter meg hele tiden, Iris var også kjempe snill :( De var gode hoppe talenter! De passa så godt sammen de slekte hverandre når de fikk springe sammen,da koste de seg skikkelig :(

Savner dem.. RIP Putte og Iris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg.. Den ene kaninen, Pernille, min ble lam i hele bakkroppen, p.g.a Jenna.. Jenna liker å jage kaniner, Vi hadde dem ute, så begynte plutselig Jenna å jage Pernille. Vi fikk ikke stopppet a. Og tilslutt lå Pernille rett ut på bakken.

Senere måtte Pernille avlives.. ;)

Har også hatt mange andre kaniner som har dødd.. Men ikke drept..

Fetteren min fikk kaninunger av oss.. Og noen dager eller uker etter hadde noen vært å knekt nakken på tre av de.. Han hadde 4 kaniner.. Tror han fikk 2 av oss eller no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Kjempeleit dette, men jeg synes det var flott gjort av jegeren å på en måte gjøre godt for seg igjen.

Honør til ham.

Det som også var litt leit var at det hørtes ut som om de drev jakt rundt husene til folk. Tror ikke hunden hans løp så veldig langt avgårde fra ham, men det kan selvfølgelig ikke jeg vite noe om.

Jeg kondolerer ved tapet av kaninene dine. Håper du ikke er redd for å få nye, vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
Aldri morro når sånt skjer :P

Håper ALDRI noe sånt skjer med min kanin og at han får leve leenge :P

Her er min søte lille Ozzy;

Så trist å lese,ikke noe hygelig dette.

Jeg er helt enig at dette var utrolig trist, men denne posten var faktisk lagt ut i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...