Gå til innhold
Hundesonen.no

Selger hundekosedyr - Chihuahua

SD

Recommended Posts

Jeg mener ikke at det gjelder alle barn, heller fåtallet. Men jeg tror dette kanskje er med på til at det til slutt blir til at det gjelder levende dyr. Lager ei heller noen stor sak ut av det, jeg ytret min mening og spurte dere om deres mening :D

Ser bare på enkelte barn i en alder av 9,10,11,12 osv som sminker seg, går med klær jeg mener barn absolutt ikke skal gå med og som oppfører seg litt mer voksent, jålete osv enn hva et barn skal gjøre. Og igjen, jeg sier ikke at dette gjelder alle. Men som noen sa tidligere, det er jo her foreldrene kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes det mye bedre at de kler opp og stæsjer med kosebamser enn levende hunder. Det jeg synes er mer provoserende er å linke hundene opp mot en kjendis som har 0-vett i hodet, det er ikke riktig å sette barneleker oppmot en 10-åring fanget i en voksen kropp... Dessuten er det feil å gi barne en "hund" som skal sitte i veske og dolle opp. Selv om dette er en leke-hund så kan det utvikle seg senere.?

Jeg var selv 16 da jeg kjøpte Tia for nesten 20 000, helt uten problemer og med mine egne, inntjente penger. Dessuten er det mange "drittunger" der ute som får alt de peker på av mor og far :rolleyes: Det er ikke alle voksne som er like fornuftige... Eller ansvarsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det mye bedre at de kler opp og stæsjer med kosebamser enn levende hunder. Det jeg synes er mer provoserende er å linke hundene opp mot en kjendis som har 0-vett i hodet, det er ikke riktig å sette barneleker oppmot en 10-åring fanget i en voksen kropp... Dessuten er det feil å gi barne en "hund" som skal sitte i veske og dolle opp. Selv om dette er en leke-hund så kan det utvikle seg senere.?

Jeg var selv 16 da jeg kjøpte Tia for nesten 20 000, helt uten problemer og med mine egne, inntjente penger. Dessuten er det mange "drittunger" der ute som får alt de peker på av mor og far :rolleyes: Det er ikke alle voksne som er like fornuftige... Eller ansvarsfulle.

Igjen - det er ikke Brio, Aylar, Britany Spears eller Paris Hilton sitt ansvar å se til at barn vokser opp og ser hunder som hunder, ikke motetilbehør. Det er det foreldrene som har ansvar for - først og fremst..

- Så kan man kanskje se på alle de oppdretterene som selger til småjenter (og ja, en 16åring er fortsatt en småjente for gamle damer som meg) som tror at hund er tilbehør?

Det er så lett å skylde på kjendiser og media, men hva galt har Paris Hilton egentlig gjort? Bortsett fra å ha chihuahua som hun tar med seg rundt omkring? Er det hennes feil at verden er full av jenter som vil være som henne? (også kan man jo lure på hvorfor noen vil være Paris - dama havner jo i media for den minste lille filleting, stakkar)

Jeg HAR en datter i Brios målgruppe jeg, og ser ikke helt problemet.. Hun ønsker seg en egen hund, hun sparer til sin egen hund, og hun kommer til å få en egen hund - etterhvert.. Hvis jeg ikke har klart å lære henne innen den tid at en hund er en hund (vel, det vet hun faktisk nå) så er ikke det Brio sin feil, eller Paris Hilton?

EDIT: SD - jeg sminka meg når jeg var 12 år jeg og, når jeg mimrer litt :P Ser ikke at det har hatt noen innvirkning på hundeinteresse og hundehold, hverken da eller nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: SD - jeg sminka meg når jeg var 12 år jeg og, når jeg mimrer litt :P Ser ikke at det har hatt noen innvirkning på hundeinteresse og hundehold, hverken da eller nå :D

Joda, men som sagt tidligere, jeg mener ikke at det gjelder alle barn eller alle de som sminket seg som liten. Men man må se på helheten og alt det andre rundt også. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg hvor jeg står i denne saken.

På den ende siden: Det er jo bare et kosedyr - jeg har alltid lekt med bamser (hunder eller andre dyr) heller enn dokker og de ble kledd ut og kjørt rundt med i lekevogner uten påvirking av veskehundmoten en har nå.

Men, jeg liker ikke helt det signalet dette produktet gir - en hund hvor det følger med veske. Jeg tror dette indirekte kan være med på fremelske veskehundmoten som jeg ser som svært uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg hvor jeg står i denne saken.

På den ende siden: Det er jo bare et kosedyr - jeg har alltid lekt med bamser (hunder eller andre dyr) heller enn dokker og de ble kledd ut og kjørt rundt med i lekevogner uten påvirking av veskehundmoten en har nå.

Men, jeg liker ikke helt det signalet dette produktet gir - en hund hvor det følger med veske. Jeg tror dette indirekte kan være med på fremelske veskehundmoten som jeg ser som svært uheldig.

Enig, kunne ikke ha sagt det bedre selv (har jo prøvd :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at bamsen forbindes med Paris Hilton eller at bamsen heter Chihuahua Hilton. Det går mer i at det følger med klær og veske til hunden, og at det kan støtte opp mot utviklingen med å kle opp små hunder, dulle med dem og putte dem i vesker. Og det er ingen god utvikling!

Men kan også skjønne at det ikke blir sett på som helt alvorlig heller.. De fleste barn er sikkert såpass oppegående og smarte at de vet at sånt gjør man ikke med virkelige hunder..

Men så tror jeg også at det finnes den delen av folk som ikke skjønner det, og da kan jo alt av signaler om at det er greit å kle opp hundene og putte dem i vesker, som f.eks disse bamsene, si at det er greit. Jeg mener, det er jo allerede vist at det finnes den delen av lettpåvirkelige folk som kjøper chihuahua for 20.000 kr, uten stamtavle for å ha en liten Hilton hund som de kan dulle med..

Håper noen skjønte meg her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, har ikke kosedyr sett ut som bjørner og tigre og katter og valper osv osv siden tidenes morgen omtrent da? Målgruppen til bamser er neppe barn i tolvtrettenårsalderen og selv da skifter man mening om hva som er kult og ikke oftere enn andre skifter sokker. Ser ikke helt bekymringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at bamsen forbindes med Paris Hilton eller at bamsen heter Chihuahua Hilton. Det går mer i at det følger med klær og veske til hunden, og at det kan støtte opp mot utviklingen med å kle opp små hunder, dulle med dem og putte dem i vesker. Og det er ingen god utvikling!

Men kan også skjønne at det ikke blir sett på som helt alvorlig heller.. De fleste barn er sikkert såpass oppegående og smarte at de vet at sånt gjør man ikke med virkelige hunder..

Men så tror jeg også at det finnes den delen av folk som ikke skjønner det, og da kan jo alt av signaler om at det er greit å kle opp hundene og putte dem i vesker, som f.eks disse bamsene, si at det er greit. Jeg mener, det er jo allerede vist at det finnes den delen av lettpåvirkelige folk som kjøper chihuahua for 20.000 kr, uten stamtavle for å ha en liten Hilton hund som de kan dulle med..

Håper noen skjønte meg her :rolleyes:

Enig, de aller fleste barn har oppegående foreldre som kan gi klarhet i ting, men så finnes det mange andre udugelige foreldre. Jeg skjønner også at bamser er rimlig "ut" fra en viss alder, men det jeg reagerer på er utviklingen.

Vi har alltid hatt bamser i ulike dyreformer, størrelser og farger. Mange gutter har "toturert" sine bamser, mens jenter har brukt morsinnstinktet og kledd dem ut, matet dem og gått tur.Uansett er unger er lett påvirkelige og når de i tillegg blir "oppfordret" til å ha en leke-hund i veske synes det har gått forlangt.

2ne: Det kan godt hende du ser på 16'åringer som småunger, men den mentale utviklingen varierer sterkt. Ang useriøse oppdrettere kan jeg forsikre deg om at min Tia kommer ifra en flott, seriøs oppdretter med flotte linjer. Og jeg kom fint igjennom nåløyet, selv om jeg "bare" var 16.

-Og når Paris først ble nevnt etter å sitere mitt 1. innlegg... Er det Paris sin skyld i trenden eller de som fotograferer henne? Jeg ville blitt svært skuffet hvis mitt barn fortalte meg at hun vil bli som Paris. Og for å snu litt på spm. ditt, hva "stort" har hun klart å oppnå her i verden..? Men nå er det (heldigvis) ikke Paris eller andre kjendiser som er temaet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, de aller fleste barn har oppegående foreldre som kan gi klarhet i ting, men så finnes det mange andre udugelige foreldre. Jeg skjønner også at bamser er rimlig "ut" fra en viss alder, men det jeg reagerer på er utviklingen.

Vi har alltid hatt bamser i ulike dyreformer, størrelser og farger. Mange gutter har "toturert" sine bamser, mens jenter har brukt morsinnstinktet og kledd dem ut, matet dem og gått tur.Uansett er unger er lett påvirkelige og når de i tillegg blir "oppfordret" til å ha en leke-hund i veske synes det har gått forlangt.

2ne: Det kan godt hende du ser på 16'åringer som småunger, men den mentale utviklingen varierer sterkt. Ang useriøse oppdrettere kan jeg forsikre deg om at min Tia kommer ifra en flott, seriøs oppdretter med flotte linjer. Og jeg kom fint igjennom nåløyet, selv om jeg "bare" var 16.

-Og når Paris først ble nevnt etter å sitere mitt 1. innlegg... Er det Paris sin skyld i trenden eller de som fotograferer henne? Jeg ville blitt svært skuffet hvis mitt barn fortalte meg at hun vil bli som Paris. Og for å snu litt på spm. ditt, hva "stort" har hun klart å oppnå her i verden..? Men nå er det (heldigvis) ikke Paris eller andre kjendiser som er temaet her.

Veit du, jeg har vært 16 år sjøl en gang jeg, og jeg hang hos en oppdretter fra før jeg kom i puberteten omtrent, så jeg er klar over at det både finnes modne 16åringer OG seriøse oppdrettere som selger til unge jenter som har kommet gjennom nåløyet :D

Vi kan godt diskutere hva som påvirker småjenter som f.eks min datter mest - er det Paris Hilton, eller er det dere 16-17 åringene som har deres små hunder påkledd i vesker? Jeg tør vedde ganske mye penger på at det er det siste - noen som vil vedde imot? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan godt diskutere hva som påvirker småjenter som f.eks min datter mest - er det Paris Hilton, eller er det dere 16-17 åringene som har deres små hunder påkledd i vesker? Jeg tør vedde ganske mye penger på at det er det siste - noen som vil vedde imot? :D

Joda, 16-17 åringene er vel de som er med på å påvirke småjenter mest kanskje. Men hva hvis man da ser mennesker da gå rundt med en liten hund med klær og veske for så etterpå også se at dette selges som bamse i lekebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, 16-17 åringene er vel de som er med på å påvirke småjenter mest kanskje. Men hva hvis man da ser mennesker da gå rundt med en liten hund med klær og veske for så etterpå også se at dette selges som bamse i lekebutikken.

Enig, men skal vi gå enda lenger tilbake så er det vel noen som påvirker denne aldersgruppen også..? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ikke sant. Og det er jo blant annet Paris Hilton. Hvis jeg forsto deg riktig

Eller kanskje Pet Shop Girls o.l som markedsfører og selger alt mulig av vesker og utstyr til små hunder... Uansett har verken Paris, Brio, Petshop girls eller noen andre enn foreldre oppdrageransvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje Pet Shop Girls o.l som markedsfører og selger alt mulig av vesker og utstyr til små hunder... Uansett har verken Paris, Brio, Petshop girls eller noen andre enn foreldre oppdrageransvar.

Ja, men er ikke det kommet mye mer av klær og vesker og alt sånn som f.eks Pet Shop Girls selger og markedsfører etter at kjendisene begynte med det og det ble mote?

Og aldri har jeg sagt noe annet enn at det er selvfølgelig foreldrene sitt ansvar. Men alt det andre er med på å bygge opp denne trenden som er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. håper dette "motehund"hysteriet roer seg snart.. er så møkk ei av alle fjortisene som kommer bort å spør hvor jeg har kjøpt Emil, hvor mye jeg måtte gi for han blablabla... og jeg er lei av å bli puttet i bås fordi jeg har en "motehund". Dere aner ikke hvor mye "dritt" jeg får høre, folk roper "paris hilton" etter oss på gata...

synes ikke det hjelper at brio sender ut slike signaler til barn, at en chihuahua skal gå med klær og sitte i vesken. chihuahua miljøet i oslo er blitt stort, og jeg kan påstå at 90% av de har chihuahua av "de rette grunnene". er som alle andre hundeeiere, går på kurs, er på nett, leser, trener osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. håper dette "motehund"hysteriet roer seg snart.. er så møkk ei av alle fjortisene som kommer bort å spør hvor jeg har kjøpt Emil, hvor mye jeg måtte gi for han blablabla... og jeg er lei av å bli puttet i bås fordi jeg har en "motehund". Dere aner ikke hvor mye "dritt" jeg får høre, folk roper "paris hilton" etter oss på gata...

synes ikke det hjelper at brio sender ut slike signaler til barn, at en chihuahua skal gå med klær og sitte i vesken. chihuahua miljøet i oslo er blitt stort, og jeg kan påstå at 90% av de har chihuahua av "de rette grunnene". er som alle andre hundeeiere, går på kurs, er på nett, leser, trener osv.

Åhhh, jeg kan ikke si meg mer enig! :D Det er så FRUSTRERENDE! Kanskje er det derfor jeg tar så på vei fordi jeg er så fed-up av alle kjendisene som ikke aner hva sunt hundehold er. Og i tillegg bli sammenlignet med dem! Arrrrgh..

SD-helt riktig, det er bla. Paris som påvirker oss" også.

Ang. Pet Shop Girls så er de veldig "amerikanisert". Tror ikke det er så veldig mange fornuftige norske, mini-hund eiere som kjøper halloween-kostyme og bling-sko til hunden sin :rolleyes: Små hunder må ofte ha et dekken eller en strikkegenser om vinteren og det er klart at visse folk vil prøve å utnytte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes synd på sånne hunder som blir kledd ut osv... Det er også veldig synd at disse hundene blir bært i en dum veske... Det som også er synnsikt dumt er at de bærer opp hundene som kommer i møte med andre hunder er ikke rart at de blir gneldrette! De fleste menneskene som eier disse hundene sender jo på en måte ut signaler at det skal være sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
    • Er det noen som har prøvd den nye varianten av vom og hundemat; vom zero chicken? Ute etter erfaringer  
    • Vi har større problemer enn FVF. Skjønneste, rolige, snille og greie Ede i alle andre situasjoner går så høyt i stress når vi ankommer treningssenteret, han setter i en slags smerteskrik av rent stress.  Ikke hørt verre siden første hunden fikk panikkanfall pga aggressivt "angrep" fra annen hund. Han hadde mer legit reason til å få den typen angststress. Ede har lagd samme lyd to ganger nå, men utløsende faktor er noe så simpelt som utålmodighet ifbm en forventning om lek.  Muttern har shoppa. Magnesium og DHA/EPA legges til daglig kost, og godbiter med cannabidiol - jepp, dop - inntas i god tid før vi nærmer oss treningssenteret igjen.  Vi ble anbefalt Trikem MaxRelax, men jeg avventer pga melatonin i produktet. En kan bli irritabel av melatonin om en ikke sovner av det, derfor tror jeg det er dumt å gi det unntatt på kvelden, før lang transport eller lengre opphold i bur av andre årsaker. Resten av produktet ser bra ut til vår bruk, så får ta frem labfrakken og labbrillene og lage en egen mixtur uten melatonin til dagtid, dersom ikke det hasjplante-dopet CBD gjør susen.  Ede kan ihvertfall drite i å få lek som belønning der inne på en stund. Trenger ikke høyeste verdi godbiter heller. På cannabidiol er han antakelig fornøyd med tørre tørrforkuler til munchies, ble jeg fortalt av en venn.  Han roer seg alltid etter en stund der inne, men å gå så i taket av forventninger som han gjør på bølgetoppene er virkelig ikke bra. Trodde jeg hadde ham godt nede mot slutten av dagens "koselige" (skulle være) såkalte miljøtrening. Hadde gått så rolig og fint gjennom løypa flere ganger. Utfordret alle sine usikkerheter og på eget initiativ bare valset rett over et hinder jeg selv trodde det ville være dumt å prøve lokke utpå, pga stresset. Dette nektet han plent forrige gang. Nonchalant utpå på eget initiativ i dag.  Den lealøse plattformen var også helt kul med bare forbeina. Klar forbedring. No stress. Etter å ha blitt oppgira igjen av tunnelen, som er en klar favoritt  så tok vi det litt rolig med en nær flat balansepute som kasse å pivote rundt. Bort fra puta, og plasserte ham i en sitt. Ren rutine. Gikk noen meter. Han begynte dirre - synlig fra to meters avstand - av overivrig forventning da jeg nærmet meg tilbake, og klarte ikke holde begeistringen, men spratt opp i glede da han så hånden med godbit på tur ned, og begynte jukke av stress da han ikke fikk den fordi han hoppet opp på meg.  Det er ille. Det er virkelig ille. Derav turen innom det lyse nettets SilkRoad for å kjøpe (lovlig) dop til ham. Så voldsomt stress som det der trenger han ikke ha i kroppen mens vi trener på å senke forventningene til stedet.  Å gå ham endorfin-rolig før desensitivering på senteret kunne fungert om jeg hadde hatt kontroll på hvor hans after exercise sweet spot er. Slik vi har det nå går han i raptus om turen blir for kort før han oppfatter at den snart er over, eller han blir plutselig kaputt og trenger bæres om den blir for lang. Ingen av delene er bra før rotrening, så dop er altså løsningen muttern velger her. (Kan hende en eske cannabis-cookies til seg selv også var en stein på vektskålen i den decision making prosessen)  Ellers er Ede bare fin og rolig og snill og god, altså, selv på fulle busser og i travle gater, med og uten musikk og rare mennesker, og alskens matlukt. Han er nonchalant og tar godis overalt ellers, men stresset inne på det senteret er så ekstremt at han ved flere anledninger avviste godbiter der i dag.  Dette er målet. Stillbilde sier ikke mye, men han var avslappet, ikke sliten. Nøt livet mens vi ventet på bussen hjem etter 40 min koslig søndagskos i varmende vårsol på torg og i park. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...