Gå til innhold
Hundesonen.no

Mike holdte på å bli sparket ned av en hest

Turnip

Recommended Posts

Jeg hadde med Mike i stallen som vanlig og han "hjalp" meg å møkke boksen, eller det vil si at han skal fange av dritten jeg plukker opp. ikke mye til hjelp, men han syns det er veldig morro!

Men så plutselig løper han ut av stallen og bort til hesta som står ute og begynner å bjeffe på de, hesta begynner selvfølgelig å løpe og herje rundt, og av alle ting så begynner Mike å løpe etter de og bjeffe og herje, de løper mot han med øra flatt bakover og prøver virkelig å ta han. Jeg roper det jeg klarer på Mike og prøver å stoppe det hele, men han blir bare mer gira og tror dette er lek, han dreit i innkalling og var helt tulling der ute, så kommer en av hestene mot han og virkelig snur ræva til og tupper det hu klarer etter han, det var hårstrå fra at han ble truffet, jeg får løpt inn og tatt tak i ryggpelsen til Mike og dratt han utenfor gjerdet, der hvor jeg tok bånd på han.

Dette var virkelig grusomt å se på, jeg trodde virkelig at jeg kom til å miste han nå...

Han har aldri gjort dette før, og aldri vært så veldig intr. å gå bort til hesta, han er trygg på hester pga hesten min er så vant til hunder... men alle hester er jo ikke like greie, og det skjønner jo ikke han selvfølgelig...

Jeg hadde aldri hatt han løp hadde jeg visst dette kom til å skje, men nå er det bånd på fremover alltid på gården blandt hesta.

Måtte bare få sagt det, og sagt hvor dum jeg var.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med Mike i stallen som vanlig og han "hjalp" meg å møkke boksen, eller det vil si at han skal fange av dritten jeg plukker opp. ikke mye til hjelp, men han syns det er veldig morro!

Men så plutselig løper han ut av stallen og bort til hesta som står ute og begynner å bjeffe på de, hesta begynner selvfølgelig å løpe og herje rundt, og av alle ting så begynner Mike å løpe etter de og bjeffe og herje, de løper mot han med øra flatt bakover og prøver virkelig å ta han. Jeg roper det jeg klarer på Mike og prøver å stoppe det hele, men han blir bare mer gira og tror dette er lek, han dreit i innkalling og var helt tulling der ute, så kommer en av hestene mot han og virkelig snur ræva til og tupper det hu klarer etter han, det var hårstrå fra at han ble truffet, jeg får løpt inn og tatt tak i ryggpelsen til Mike og dratt han utenfor gjerdet, der hvor jeg tok bånd på han.

Dette var virkelig grusomt å se på, jeg trodde virkelig at jeg kom til å miste han nå...

Han har aldri gjort dette før, og aldri vært så veldig intr. å gå bort til hesta, han er trygg på hester pga hesten min er så vant til hunder... men alle hester er jo ikke like greie, og det skjønner jo ikke han selvfølgelig...

Jeg hadde aldri hatt han løp hadde jeg visst dette kom til å skje, men nå er det bånd på fremover alltid på gården blandt hesta.

Måtte bare få sagt det, og sagt hvor dum jeg var.... :D

Huff, det er jo bare slikt som skjer, men det er like fryktelig når det skjer, jeg kan ikke ha bikkja løs på stallen! For hun vil så gjerne hilse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med hesta, men etter dette har Mike syntes at hester er helt konge!

Han skal hilse på alle hester og skal leke og alt... Han er endel sammen hesten min og det er ert nydelig syn! hesten min klør Mike og Mike slikker han på mulen, de løper litt etter hverandre og koser seg virkelig.Men hesten min er veldig vant til hunder og er veldig forsiktig med dem. Men har alltid på bånd i stallen fremover nå!

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint med hesta, men etter dette har Mike syntes at hester er helt konge!

Han skal hilse på alle hester og skal leke og alt... Han er endel sammen hesten min og det er ert nydelig syn! hesten min klør Mike og Mike slikker han på mulen, de løper litt etter hverandre og koser seg virkelig.Men hesten min er veldig vant til hunder og er veldig forsiktig med dem. Men har alltid på bånd i stallen fremover nå!

Silje

Det var bra det endte bra for alle parter! Tenk så grusomt å se hunden sin bli skadet/drept. *sukk*

Bra du slapp det!

Du burde trene ham av med å leke med hester.

Kanskje be en hundetrenr hjelpe deg?

Så slipper du en slik opplevelse igjen. Og selvsagt bra at du har på han band i stallen nå!

Glad det gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til sammenligning fortelle at svigers sin hund "brøt seg inn" i en strutsefarm... Hunden syns det var toppers, og det var helt texas i strutsegården, klokken 4 om natta. Var søsteren til kjæresten min som luftet henne, og etterhvert rev strutsene ned gjerdet og kom seg ut... Vel, alt gikk bra og nå er det ikke noe annet enn en morsom historie :) Men jeg tror nok de var sikre på at hunden skulle ryke med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...