Gå til innhold
Hundesonen.no

En kverulant på fire ben?

Margrete

Recommended Posts

Kjære vakre Lotta: leser du NOE av det vi andre skriver? Leser du det DU skriver? Hva er det du prater om?

Ingen her belønner knurring med "kjøttboller og trøst", INGEN her lar hunder slippe unna med knurring.. heller ikke Margrete..

Jeg ser at dere er så navlebeskuende at det er vanskelig (for ikke å si umulig) å holde en diskusjon om SAK gående. Jeg har gang på gang på gang uttalt at jeg ikke snakker om den enkeltes hund, rase eller erfaring - (Loke interesserer meg omtrent like mye som alle de andre mer eller mindre rabiate omplasseringshundene som folk mener de har "fått skikk på", har fått psykoanalysert, og kan leve med mer eller mindre trygt bare de ikke blir "truet", "redde", "provoserte", "usikre", el hvilken annen lam forklaring dere har på at bikkja knurrer, glefser og biter etter dere.)

I mitt startinnlegg i denne tråden sa jeg ganske enkelt at JEG ville vært BEKYMRET om hunden min KNURRET til FOLKENE i husholdningen.

Forøvrig har jeg sett mange, og deltatt i noen, flere knurredebatter enn denne (de kommer i mange varianter og innpakninger, vet du) - og har notert meg at andre (enn "Loke" for å være spesifikk, nå) anbefaler f eks bruk av kjøttdeig (-ikke nødvendigvis kjøttBOLLER) for å avlede hunder som knurrer, f eks når de skal få klippet klørne.

Du har ingen erfaring på området eller med den type raser og allikevel er du banna bein sikker på at DU bare DU har rett selv om altså personer som Bodfàlt og Hallgren sier det stikk motsatte av hva du sier..eller hva sier du egentlig?

He, he, he! Som sagt - det er ÅPENBART at enkelte kanskje skulle lære seg å la være å uttale seg før de vet hva de snakker om. Er du sint på meg fordi du ikke skjønner hva jeg skriver også nå?

Du ville ikke avlivet hunden? Du ville ikke kjeftet? Du ville ikke straffet? Og du ville ikke gjort som vi andre som har erfaring med sånt:vise hunden at den ikke kommer noen vei med knurring UTEN å gå inn i konflikt. Du ville bare fortalt den hvor skapet skal stå..Hmm... :unsure: kanskje du har helt rett? kanskje Margrete skal gå bort til skapet, peke og si: DER skal skapet stå Z.. akkurat der skal det stå... :rolleyes:

Vel - jeg har ihvertfall såpass tiltro til Margrete at jeg regner med at hun vet hva et skap er, da...

Mulig du mener at Loke og Z skulle vært avlivd

Det er mulig - det er også mulig at jeg ikke mener det. JEg har ikke møtt noen av dem.

og at 2ne er en dårlig mor (for det er det du egentlig sier er det ikke, du bare tør ikke si det rett ut..ikke såå tøff?), men dette har du med all respekt å melde tydligvis veldig liten greie på..

Ta deg ei pære! Men ja, selv de paranoide kan bli forfulgt, men dette er jo sprøtt.

Verden er ikke sort/hvitt og knurring betyr ikke automatisk at bikkja tror den er "sjef" eller at den er farlig..

Nei - nettopp: Ikke AUTOMATISK - men det KAN VÆRE GRUNN TIL BEKYMRING.

(Back to square one...)

trodde det en gang jeg og før jeg fikk erfaring med hunder som ikke var helt a4 og ble pent nødt til å tilegne meg pittelitt mer kunnskap om hund. Og ja du har helt rett, Loke skal være himla glad han kom til meg etter å ha vært hos sånne som deg...

Nå aner ikke jeg hvem Loke har vært hos, og så vidt jeg vet så har jeg sluppet å treffe deg noengang - så du vet selvsagt ingenting om "sånne som meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...