Gå til innhold
Hundesonen.no

Vet'er i Bergen

vipsen

Recommended Posts

Hei:)

Nå har jeg ikke rukket å bo i Bergen lenger enn 2 måneder, men har allerede vært innom to vet'er.. Den første var jeg ikke fornøyd med, og det var Bergen Smådyrsklinikk. Grunnen: Vet'en virket liite interessert, og tok ikke særlig hensyn til min hund som er skeptisk overfor vet'er. Den andre var i Fana. Den het Dyreklinikken på Stend. Der jobber mange vet'er, jeg var hos en ung dame. Husker ikke hva hun heter. Superfornøyd! Hun tok skikkelig hensyn til skepsisen, og hadde mye kunnskap om rasen. (Forrige gang jeg var hos vet lurte hun på hvor gammel staffen min var). Ikke bra..

Den er også godkjent av Den Norske Veterinærforening, og har spesialister på de fleste felt. Om denne klinikken ligger nord, sør, øst eller vest for Bergen har jeg nok ikke snøring på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg går til Dyreklinikken Vest som ligger i Lyderhornsveien i Loddefjord. Jeg er veldig fornøyd med dem. Jeg og har vært innom Smådyrsklinikken og Stend, men jeg kommer heller ikke til å gå der mer. På Stend ville de avlive den første boxeren min da hun var bare 6 mndr grunnet allergi, men hun levde til hun var 8, og da måtte hun avlives pga andre ting, så Stend har ikke jeg så god erfaring med, men dette var jo lenge siden, så jeg vet ikke hvordan det er der nå :D

Tlfnr til Dyreklinikken Vest er 55 51 59 00 hvis det kunne være interessant :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreklinikken på Stend ligger altså i Fana, sør for Bergen :D Jeg bruker dem og er veldig fornøyd! De er flinke, er flink på flere felt osv. Har brukt dem i mange år nå. Ellers så har jeg brukt Tertnes for noen år siden, da hunden min knuste bekkenbenet på kveldstid og vi måtte til klinikken som hadde vakt. Det ligger jo i retning Åsane da, men der var de også veldig flinke :( Men er noen år siden jeg var der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til flere veterinærer i Bergen og er veldig fornøyd med Bergen smådyrklinikk, av den enkle grunn at de vet hva de driver med der. Har hatt med meg både kaniner, diverse smågnagere og hundene mine der. Personlig spiller det ingen rolle for meg om vetrinærene virker interessert eller ikke, så lenge de er i stand til å stille riktig diagnose på dyret jeg har med. Stend smådyrklinikk er jeg overhodet ikke fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått til flere veterinærer i Bergen og er veldig fornøyd med Bergen smådyrklinikk, av den enkle grunn at de vet hva de driver med der. Har hatt med meg både kaniner, diverse smågnagere og hundene mine der. Personlig spiller det ingen rolle for meg om vetrinærene virker interessert eller ikke, så lenge de er i stand til å stille riktig diagnose på dyret jeg har med. Stend smådyrklinikk er jeg overhodet ikke fornøyd med.

Det var også en annen grunn som jeg egentlig ikke hadde tenkt til å ta med her, men jeg kan si det likevel.. En hund av en bekjent døde der pga feil av en vet som overhodet ikke skulle skje. Da ga eier beskjed om at hunden skulle legges på is, for å avhentes neste dag og tas med til obduksjon. (hun obduserer alle hundene sine som ikke dør naturlig). Da eier kom morgenen etter var hunden sprettet opp, og alle organer tatt ut. dyrlegen som hadde gjort feilen hadde selv tatt seg til rette og obdusert hunden, uten lov! Så det endte med at denne eieren aldri fikk obdusert hunden.

Derfor går jeg ikke dit flere ganger! Kan ikke akkurat signere den at de vet hva de driver med..

Vil avslutte med å si at jeg har hørt mye bra om Tertnes, og at jeg kommer til å reise dit om det er litt mer alvorlige ting det dreier seg om enn vaksiner o.l. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...