Gå til innhold
Hundesonen.no

Studier i utlandet?


Artemis

Recommended Posts

Bruker vel mye energi på å tenke på hva jeg skal bli for tiden, og har funnet ut at jeg skal en av følgende:

1. Studere biologi(3 årig bachelor + 2 årig master) på NTNU

2. Studere på NVH. Men må altså komme inn på veterinærstudiet på ordinærkvoten for jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på primær... :D

3. Studere til å bli veterinær i utlandet(Hvor det forhåpentligvis er lettere å komme inn?)

Så da lurte jeg altså på om noen har noen erfaringer de vil dele? Om det å studere i utlandet? Eller om noen har noe som helst informasjon eller linker om temaet?

Hilsen en som er litt småstresset allerede :D (Og som burde forlate PCen for å lese litt på religionsprøven sin i stedet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tenkte kanskje jeg kunne hjelpe deg litt med det der siden jeg studerer til å bli veterinär i Budapest!

Om du går inn på www.ansa.no så finner du masse opplysninger om utenlandsstudier generelt, og om du går inn på www.univet.hu så er det hjemmesiden til Szent Istvan University i Budapest hvor jeg går. Der står all den informasjonen du trenger for å söke, eller bare fordi du lurer hvordan det er her nede.

Noen få ord om skolen her:

Ja, det er lett og komme inn, MEN desto vanskeligere å "komme ut"... om du skjönner.. Skolesystemet her nede er ikke som i hjemme i Norge, det er like greit å forberede seg på först som sist.

Det er ca 50% frafall fra 1. til 3. klasse i den klassen jeg går i, det er mange grunner til dette (at folk ikke er motivert nok, de trives ikke, de klarer ikke eksamener), men om du virkelig VIL bli veterinär så blir du det.

Jeg har desverre litt dårlig tid nå, men om det er noe du lurer på så er det bare å ta kontakt! Jeg hjelper mer enn gjerne til med det du måtte lure på!

Hilsen moi og Zorro :lol: