Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekkel dag..

SoppenCamilla
 Share

Recommended Posts

Jada, i dag fant jeg ut at jeg skulle ri Hilmer og Tabitha hver sin tur, og tenkte jeg kunne ta Hilmer først. Vi gikk bort til en bonde og spurte om vi fikk lov til å ri på jordene hans, og det fikk vi ikke. Så dro vi hjem igjen, møtte en elg på veien, og akkurat da vi gikk forbi paddocken der Tabitha og Sultan (føllet til Tabitha) stod, kom Sultan galopperendes rett igjennom gjerdet. Uff da. Jeg fikk Lill til å komme ut og holde Hilmer mens jeg tok Sultan. Det var lettere sagt enn gjort. Hilmer og Lill klarte seg jo fint, og jeg fikk jo tak i Sultan og fikk satt på Sultan leietau. Men leietau var nok så langt Sultan strakk seg, for å følge etter meg skulle han IKKE (ja, han har faktisk blitt trent med leietau)! Så han begynte å ta sats framover, steile og sparke. Morro, morro, spesielt jeg som nettopp har begynt å bli litt tøffere med hester! På en eller annen måte fikk jeg han ihvertfall inn til Tabitha igjen. Og gjett hvor lenge dèt varte? Jo, ca ett minutt, og han var ute igjen, og denne gangen kunne vi bare glemme å få tak i han! I tillegg datt selvsagt hele strømtråden av, og landa i vannet (hurra!), så jeg trenger ikke å lades opp på en stund heller. Så jeg lot han gå, og gjorde ferdig Hilmer, satte han inn til Tabitha, og sendte avgårde Lill for å hente kraftfôr. Kraftfôr liker vi, så jeg fikk endelig det lille (store) dyret inn til de andre, og venta for å se om ikke noen ville ta seg en spasertur ut igjen. Det ville de heldigvis ikke, så jeg gikk inn for å dusje og spise. Nøyaktig hva jeg skal spise aner jeg jo ikke, for Lill sitter der og svir grøten, så det blir vel nudler i dag. Nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
    • Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...