Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra Data til TV skjerm

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Prøver å få koplet datamaskinen min til TVen. Slik at jeg kan glo på det som ligger på dataen på TV-skjermen. (Krøkkete forklart sikkert....).

Har en slik kabel mellom dataen og Tven, men intet bilde blir overført... :)

Noen som har aning om hvordan skal jeg få det til?

Hilsen en teknisk idiot..... :)

Skrevet

Så vanskelig du spør Espen. :)

TVen er en Grundig, kjøpt i fjor. Kabelen har et likt uttak som DVD spilleren (er vel scart det heter...), og to plugger i den enden som skal inn i PCen (en for lyd og en for bilde gjetter jeg til...). Stasjonær PC.

Prøvd meg på den med å overføre bildet på skjermegenskaper, men finner ingen mulighet for det.

(Han Nissen som solgte meg PCen sa det skulle gå an å overføre mellom TV og PC, men kanskje han bare fortalte eventyr....).

Skrevet

:)

Høyreklikk på skrivebordet og egenskaper.

Innstillinger oppe i menyen.

Ser du to skjermer der?

Prøv og trykk identifiser. Og se om det kommer opp ett 2 tall på tven din.

Scart kabelen må muligens i Scart 1. Ja det er det samme som dvd :)

Skrevet

Ser bare en skjerm der jeg..... *snufs* og teksten under "Vis: Plug and Play skjerm etc etc"... Ikke noe identifiser eller noe... Prøvd begge de utgangene bak på TVen og, uten at noe skjer.

*hvorfor må alle slike tekniske ting være så vanskelige.... grrr*

Skrevet

Hmm, kan være skjermkortet ditt ikke støtter 2 skjermer da? Er det en sånn rund utgang (ca sånn som du har i tven til tv antenne/kabel) du har satt ledningen i pcen?

Og hva står det etter plug and play skjerm? Står ofte navnet på grafikk kortet der..

Skrevet

Det står "Vis: Plug and Play-skjerm på Rage Fury Pro/X-pert200 Pro"

Har en sånn runding og slik tapp bak PCen. Slik som man kopler eks videokamera til med.

Skrevet

Eh, altså-dette vet jeg lite om. MEN, må man ikke ha "tvkort" i pc'en for at dette skal i det hele tatt være en mulighet?

Skrevet

Fant ikke noe identifiser...

Må nok ut med noen kroner om jeg skal får kjørt window update nå... :D Så da får det bli med forsøket. Men takk for all hjelp.

Skrevet

Jupp. Det skal jeg ha liggende et eller annet sted. :D

Må ha ny ledning igjen da... men trur dere at det vil virke da? *vurderer Sverigetur i morgen*

Skrevet

Nå har jeg en ledning som har en plugg som passer til den S-VHS pluggen på den adapteren, og en "hannplugg" (til lyd?). Og en slik Scart kontakt i andre enden. Men den får jeg ikke noe bilde over på TVen på...

Har slike utganger på grafikk-kortet jo. (I hvert fall står de fast ved siden av der utgangen til PC-skjermen er...). Er det noen instillinger på TVen som kanskje må forandres på?

Men om grafikk-kortet mitt ikke støtter to skjermer. Finnes det noen mulighet (dvs en ledning da...) som kan kople PCen til TVen i stede for PC-skjermen?

*noen har generelt litt for lite å gjøre i dag. :D *

Skrevet

Fikk det til. Måtte bare slå av PCen og restarte den med TV koplet til.

Men det er bare svart/hvitt. Er det noen måte å få farger på denne kassa?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...