Gå til innhold
Hundesonen.no

Innleveringsoppgave til i morgen..

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Hei, du smarte sonenbruker! :)

Om du allerede tenker at dette må være et stunt for å få litt hjelp, så er akkurat DU personen til å hjelpe meg! Og om du ikke tenkte det, så kan du være den personen allikevel! Uansett! Her er problemet mitt: Jeg har et herbarie som skal være ferdig i morgen! Og jeg som liker å utsette ting til i morgen, har pluselig en hel del å gjøre! Jeg har nemlig noen planter jeg ikke aaaner navnet på! Og bildeprogrammet på pcen min fungerer ikke helt enda, så jeg får ikke noen bilder inn her heller. Så det jeg tenkte nå var at jeg prøver å beskrive plantene så godt jeg kan, også kan kanskje du gjette litt på hvilken plante det kan være.. :rolleyes: Ooook, here we go!

1. En relativt litn plante, grønn i fargen, rund-aktige blader, som står to og to oppover stilken, utstikkende blomster, blomsterhodene er små "kopper" med en svart prikk inni. :P

2. Grønn plante igjen, masse små, tynne, avlange blader, gul og lysegul blomst helt på toppen.

3. Enda en grønn plante, bladene ser ut som fingre nesten, og de står en og en oppover stilken, små, lilla blomster på toppen.

4. Litt lang, veldig tynn grønn plante, lange, tynne, grønne blader helt nederst, hvit blomst på toppen, som ligner litt på en mini-blåklokke som ser oppover.

5. Den siste. En veldig rotete blomst. Noe ugrass, funnet i en paddock, lange, grønne stilker, halvlange, tynne, grønne blader, gule, små, hestehovlignendes blomster på toppen.

Håper jeg kan få noen raske (og riktige) svar - takk for hjelpa! :)

Skrevet

Det var ikke så lett! Kan denne være nr.5

Nei, tror jeg har den.. :) Nummer 5 ser liksom litt sånn her ut: blomst.jpg

Edit: Det gule på toppen, der er liksom blomstene de ligner litt på sånn som løvetann ser ut. Med like kronblader liksom.. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...