Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du Norges morsomste hund?


Guest Just me!!

Recommended Posts

Jeg skjønner liksom ikke helt meningen :) Noen som vet hvordan det foregår? Om man sender inn video, må man vise seg på hundeliv f.eks da?

Jeg kan jo alltids sende inn bidrag av når rex "tar" skygger. For andre er jo DET morsomt. :)

Rex tar skyggen

De har sagt på Tv2 at dommerne vil luke bort slike "triks"- ting som er en sykelig uvane/tvangshandling for hunden, men som kan være morsomt å se på. Eks. skyggejaging, halejaging, bite bakbein osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søt :)

men må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt skjønner... var de morsomme? :S

Ikke jeg heller. De er jo ikke morsomme. De er flinke. En morsom hund er en hund som gjør morsomme ting av seg selv :)

De har sagt på Tv2 at dommerne vil luke bort slike "triks"- ting som er en sykelig uvane/tvangshandling for hunden, men som kan være morsomt å se på. Eks. skyggejaging, halejaging, bite bakbein osv.

hehe, jeg ville da aldri sendt inn noe sånt.

Men Som jeg sa, skjønner ikke helt meninga med den "konkurransen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Som jeg sa, skjønner ikke helt meninga med den "konkurransen".

er det så mye å skjønne da?? er jo bare på morsomt... må vell ikke være en stor mening med alt heller...eller? syns da det var en litt morsom konkurranse jeg da:-)

greit at ikke det å gå slalom mellom beina på eieren er så super morsomt, men nå er det vel ingen som har sagt at de skal vinne heller, var vel bare ett eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Som jeg sa, skjønner ikke helt meninga med den "konkurransen".

er det så mye å skjønne da?? er jo bare på morsomt... må vell ikke være en stor mening med alt heller...eller? syns da det var en litt morsom konkurranse jeg da:-)

Syns det blir en litt rar konkurranse, og bare ser ikke på dette som morsomt.

En kunst er fin å se på, og mange klarer å lære hundene det samme, men en hund med spesiell personlighet DET er morsomt å se på.

Jeg syns det er morsomt med så og si alt som er hund, men ikke på den måten morsomt. -vanskelig å forklare. Men skal bli spennendes å se hva/hvem som vinner. For er det et helt vanlig triks, ja da blir det for dumt (da måtte det hvert en konkurranse som sa hvem som kunne morsomst triks, eller var flinkest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir en litt rar konkurranse, og bare ser ikke på dette som morsomt.

En kunst er fin å se på, og mange klarer å lære hundene det samme, men en hund med spesiell personlighet DET er morsomt å se på.

Jeg syns det er morsomt med så og si alt som er hund, men ikke på den måten morsomt. -vanskelig å forklare. Men skal bli spennendes å se hva/hvem som vinner. For er det et helt vanlig triks, ja da blir det for dumt (da måtte det hvert en konkurranse som sa hvem som kunne morsomst triks, eller var flinkest).

greit nok det, men alle har vel ulik oppfatning om hva som er morsomt, så de som sendte inn disse videoene syns vel disse triksene var morsomme, men det betyr jo ikke at alle som stemmer syns det samme. det stod jo i artikkelen at det ikke trengte å være en triksehund, men at det bare kunne være en spesiell personlighet. er enig med deg i at disse triksene ikke akkurat er morsomme, fordi det er noe alle hunder kan lære og er derfor ikke noe spesielt, handler mer om å være flink da ja. jeg ble ikke spesielt imponert, er jo hundre andre hunder som kan akkurat de samme triksene, men det der var jo bare to videoer av sikkert veldig mange som kommer inn. men det er liksom det at for de som ikke er så vant med hunder så er vel sånne triks ganske imponerende. husker jo ei venninne av meg en gang fortalte om en hund som venta med å spise til den fikk lov, og det var jo såå utrolig, det var verdens mest fantastiske hund liksom... det var før jeg fikk hund og hunden min venter også til hun får lov, så kanskje det ikke var så fantastisk alikevel. men ja, det blir spennende å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit nok det, men alle har vel ulik oppfatning om hva som er morsomt, så de som sendte inn disse videoene syns vel disse triksene var morsomme, men det betyr jo ikke at alle som stemmer syns det samme. det stod jo i artikkelen at det ikke trengte å være en triksehund, men at det bare kunne være en spesiell personlighet. er enig med deg i at disse triksene ikke akkurat er morsomme, fordi det er noe alle hunder kan lære og er derfor ikke noe spesielt, handler mer om å være flink da ja. jeg ble ikke spesielt imponert, er jo hundre andre hunder som kan akkurat de samme triksene, men det der var jo bare to videoer av sikkert veldig mange som kommer inn. men det er liksom det at for de som ikke er så vant med hunder så er vel sånne triks ganske imponerende. husker jo ei venninne av meg en gang fortalte om en hund som venta med å spise til den fikk lov, og det var jo såå utrolig, det var verdens mest fantastiske hund liksom... det var før jeg fikk hund og hunden min venter også til hun får lov, så kanskje det ikke var så fantastisk alikevel. men ja, det blir spennende å se...

Da er vi nok enige ja :D

Har da møtt folk som syns det er imponerende at en hund kan sitte "bamse". Og for meg så er det vanlig å kunne. Men håper virkelig den som vinner, vinner pga personligheten, evt litt morsom oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kunne ikke deltatt, fordi hu er så sta.. og gidder ikke gjøre noe artig idet hele tatt..

DET er morsomt :D hehe. Kanskje ikke for deg. hihi (og ikke for meg når det er min hund), men tenk så artig å stille opp å skal "vise" mange kunster, også står bikkja bare å ser dumt på deg. DET er morsomt. Ikke at en hund gjør samme triks som alle andre :D (jaja, sånn er jeg liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...