Gå til innhold
Hundesonen.no

Profilert Politimann drepte 2 hunder


Hønefar

Recommended Posts

Forord

Politimannen (NN heretter)

NN, best kjent som politimannen som ifølge et vitne i NOKAS-saken avfyrte det første skuddet mot ranerne på domsplassen. Dette med mange sivile liv rundt seg som kunne gått tapt.

Modig? Ja kanskje det. Idiotisk og ansvarsløst? Ja til de grader vil jeg si. NN påstår seg å ha krigserfaring fra Kosovo, da burde han vite bedre en å initiere et angrep mot en fiende overlegen både utstyrsmessig og i antall.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128862

Leste en artikkel senere om NN sine tidligere eskapader som blant annet innholder drap av hunder.

Hundedrapene

Før NOKAS-saken startet, fikk NN et forelegg av Spesialenheten for politisaker, etter at to amstaffhunder ble sprayet med pepperspray og deretter skutt i en bil under en narkotikasak. NN har nektet å vedta forelegget og må snart møte i tingsretten som tiltalt i saken.

Etter at eierne av hundene ble arrestert reagerte selvsagt hundene på det med sinne. De vil jo selvsagt forsvare eierne. Men saken er at hundene satt i en bil, så de kunne ikke røre noen. NN ble tydeligvis provosert av alt bråket fra de ”kriminelle hundene” og sprayet de med pepperspray. Dette gjorde selvsagt hundene enda galere og de ble mer aggressive, men fortsatt i en bil hvor de ikke kunne skade noen.

NN valgte da å skyte gjennom bakruta på bilen som selvsagt drepte de forsvarsløse dyrene.

Alternativet hadde vært å vente på Falkens redningstjeneste som var underveis.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/11/02/448163.html

Er denne mannen skikket for arbeidet sitt? Er det greit å drepe hunder på denne måten samt sette penger foran oss sivile, eller bør passkontoret være neste stoppested for NN?

PS! Jeg forsvarer ikke det ranerne gjorde og mener at de selvsagt skal ha lovens strengeste straff.

PS! Ikke legg ut navnet til NN her. Ref. Retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker godt den hundesaken, og syns absolutt ikke dette var noen akseptabel fremgangsgmåte. helt sykt synes jeg det er. hundene stod i bilen. hva i all verden til skade kunne de gjøre? og en politimann kan vel ikke være dummere enn å vite at pepperspray, som sikkert svir noe ****** ikke roer ned hundene, men bare gjør det ti ganger værre. det er da rett og slett dyremisshandlig å behandle dyr på den måten, mener da jeg, hundene hadde sikkert ikke trengt å blitt drept i det heletatt, det er jo virkelig ikke uvanlig for en hund å vokte bilen og spesielt ikke når eier blir tatt i tillegg, og uansett, hvis man først skal avlive hundene, er dette en helt uakseptabel måte å gjøre det på! æsj, jeg blir kvalm, hvorfor i all verden gjorde han noe av det? han hadde ikke trengt å bruke pepperspray, selv om det hadde vært noe som hadde hjulpet(noe det selvfølgelig ikke gjorde) og han hadde ikke trengt å skutt dem, de stod jo for svarte i bilen, jeg hadde skjønt det om det var i nødverge, men det var det jo absolutt ikke. hvorfor kunne ikke idioten bare ventet på falken?

den andre saken skal jeg ikke utale meg om, men syns virkelig ikke denne mannen har noe i tjeneste å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den andre saken skal jeg ikke utale meg om, men syns virkelig ikke denne mannen har noe i tjeneste å gjøre!

DE andre sakene mener du vel? Mannen er tterforsket seks ganger. Om du går inn på linken til Dagbladet som jeg la ut ser man jo klart at mannen ikke er stabil. kvelertak på en kvinne til hun besvimte, vold mot en tenåringsjente osv. Alt dette er ikke tilfeldigheter.

og en politimann kan vel ikke være dummere enn å vite at pepperspray, som sikkert svir noe ****** ikke roer ned hundene, men bare gjør det ti ganger værre. det er da rett og slett dyremisshandlig å behandle dyr på den måten, mener da jeg, hundene hadde sikkert ikke trengt å blitt drept i det heletatt, det er jo virkelig ikke uvanlig for en hund å vokte bilen og spesielt ikke når eier blir tatt i tillegg, og uansett, hvis man først skal avlive hundene, er dette en helt uakseptabel måte å gjøre det på! æsj, jeg blir kvalm

Han liker tydligvis å handle raskt. Tror ikke han er noen dyreelsker akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Det virker som at denne mannen er litt for løs på avtrekkeren(for å si det på den måten). :)

Han er løs på avtrekkeren både her og der. Skyter man en raner bryr jeg meg mindre om det. så lenge de vet at de har med et tungt ranslag å gjøre. Men selvsagt ikke på domsplassen i Stavanger da kulene haglet rundt sivile. Det er galskap. Men jeg mener han viser klare psykotiske trekk da han skyter gjennom bakruta på en bil for å drepe 2 hunder som jeg neppe tror hadde planer om å starte bilen og stikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at enkelte (en god del vil jeg påstå) passer virkelig ikke inn i yrket sitt som politi. Noe denne personen beviser ganske godt. Selv om de får bære både batong og pepperspray (og våpen enkelte ganger), så gjør det de hverken til bedre mennesker enn andre eller mer kunnskapsrike. Pepperspray fungerer nok litt anerledes på mennesker og dyr vil jeg tru, uten å ha prøvd det selv da. Men vi kan få beskjed om å ikke gni oss i øya og skjønne det... (regner med at den fungerer litt som CS gass...).

Håper at de får tatt slike ut av tjenesten fort som f...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at enkelte (en god del vil jeg påstå) passer virkelig ikke inn i yrket sitt som politi. Noe denne personen beviser ganske godt. Selv om de får bære både batong og pepperspray (og våpen enkelte ganger), så gjør det de hverken til bedre mennesker enn andre eller mer kunnskapsrike. Pepperspray fungerer nok litt anerledes på mennesker og dyr vil jeg tru, uten å ha prøvd det selv da. Men vi kan få beskjed om å ikke gni oss i øya og skjønne det... (regner med at den fungerer litt som CS gass...).

Håper at de får tatt slike ut av tjenesten fort som f...

Det verste av alt er at NN fremstilles som en slags helt på Politiforum. Ellers er jeg selvsagt enig med deg; vi er ikke tjent med å ha slike Rambo-utgaver i Politiet. Vil ikke ha amerikanske tilstander her.

http://www.politiforum.no/artikkel.jsp?id=156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mener denne saken bør belyses nå som NN er i retten i Norgeshistoriens mest dekte mediesak sammen med Orderud. Bør ikke hundeforkjemperne bruke muligheten nå som NN er så profilert for tiden? Aviser vil jo selvsagt dra frem gamle sjokkerende historier. NN har blitt tatt for løgn i første runde av rettsaken der han hevdet at han ikke skøt først (han har innrømmet i ettertid at han nå er usikker). Et vitne har også stått frem og sagt at han er helt sikker på at NN startet noe som kunne endt opp med mange sivile drept på Domskirkeplassen.

Det har vært en god del negativitet rundt han nå i media. Hva med å minne de på de bestikialske hundedrapene han utførte?

VG 22000000

Jo fler som ringer jo større sjanse er det for at vi aldri opplever noe slikt igjen da de garantert vil skrive om det om mange nok minner de på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville heller ikke solgt til deg. Har selv sittet med usolgte valper noen uker, i tillegg til 3-4 voksne. Aldri mer. Og vi var  to om å dele på jobben.  
    • Kloa til hunden min knakk/løsnet i dag. Han haltet ikke før i dag bare irriterte seg litt men i sta løp han og klarte og løsne den mere og nå er han halt😱 han har lagt seg og vasker ikke på det og oppfører seg normalt så venter til i morgen med dyrlegen men har så vondt i skjela over dette. Noen tips i hva jeg kan gjøre? Har just flyttet og ikke fått med meg noe rens enda 
    • Gode poeng, setter pris på innspill @simira :)!  Jeg forstår utgangspunktet ditt, og hvorfor du tenker det ja - og jeg er ikke uenig rent objektivt sett basert på det jeg har skrevet i innlegget. Jeg mener basert på samtalene jeg har hatt med de, og observasjon av valpen - at det virker som om de har gjort en grei jobb med valpen altså, men litt dessverre snevert i forhold til sosialisering i miljø utenom der valpen er vokset opp og særlig på det å være alene. Noe de selv åpent sier. De skulle absolutt ha trent med den alene ja. De hadde tiltenkt at den skulle bli værende på gården, også ble det ikke slik - dessverre. Den er vane med bilkjøring, kloklipp, børsting, dusj/vask, mennesker som kommer og går på gården etc. Verken valpen eller andre hundene markerte ikke noe på at jeg kom og de var egentlig bare mest gira på at det kom en ny person der. Ingen bjeffing i det hele. Mammahunden på gården var litt skeptisk en liten time før hun ble kompis. Svaret er nok et direkte nei. Derfor må jeg har hunden med på jobb, noe som heldigvis går greit i mitt tilfelle. Tenker en uke der det blir mest meg å hunden på hjemmekontor, dersom hun kommer seg til rette så går vi over i kontor-hund noen mnd der vi jobber sakte over tid med å bli mer selvstendig. Jeg er klar for at hunden blir litt jobb, men på sikt håper jeg at hun blir en grei selvstendig nok hund da jeg også driver litt reising i ny og ne. Har to turer der jeg blir borte totalt to uker resten av året, så håper at denne fasen skal gå greit for henne.  Det er snakk om en schæfer som har brukshund gener ja, men ikke ren bruksschæfer. Har ingen planer om bruk utenom å la henne drive søk for morro. Har hatt store hunder før slik som Bernersennen og labdrador men de har blitt adoptert i voksen alder, og ville derfor høre litt ang det å hente henne inn når jeg ser at hun har litt angst.  Slik det ser ut nå er nok ikke det en mulighet dessverre. Mulig at noe kan ordnes med søsterhunden, men det å ha ansvar for to brukschæfer-valper alene blir kanskje litt ekstremt.
    • Jeg ville droppet det. Ikke på grunn av separasjonsangsten og at det kan bli en utfordring å overkomme, men fordi situasjonen tyder på at eier ikke har lagt nevneverdig grunnarbeid i valpen. Uavhengig av om det var planen å beholde valpen eller ikke hadde den hatt fordel av alenetid og alenetrening. Hva annet av grunnleggende trening mangler, tenker jeg. Har hunden kjørt bil noe særlig? Opplevd ulike miljøer, underlag, møtt ulike mennesker, hunder og dyr utenfor husholdningen, osv.? Er hun trent på å være alene i det hele tatt, om enn sammen med de andre hundene? Du må ihvertfall være klar over at her tar du potensielt på deg et prosjekt med en valp som ikke nødvendigvis har fått grunntrening som det er en fordel å få inn de første månedene. Hvis du først skal gå for det, og har tid til prosjektet, så ville jeg hentet henne så raskt som mulig. Om du vil gjøre overgangen lettere ville jeg heller lånt med mor eller søster i starten, og jobbet MYE med valpen alene for å knytte bånd til deg. Uansett vil hunden være disponert for separasjonsangst og alenetrening vil ta mye tid, samt alt av annet som potensielt ikke er jobbet med fra starten. Særlig hvis det er snakk om en bruksschæfer, som er rasen i profilen din, og du har planer for bruk, så ville jeg nok gått for en hund med litt tryggere bakgrunn enn dette.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...