Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å ha en dverghamster/hamster?


danapettersen

Recommended Posts

Hei! :P Jeg lurer veldig på hvordan det er å ha en dverghamster/hamster?lager den lyder? Jeg vil gjerne vite masse om de! Er den veldig kosete? Hvilke leker trengs? Veldig fint om dere svarer! :P

Ps. Kanskje jeg skal få meg en hamster? :P

Her kan du se bilder av mine hamstere: http://pic5.piczo.com/bcene/?g=21462930&cr=5 har to vanlig og en dverg ...

Det er ganske fint å ha egentlig, de er morsomme små dyr :P Lager lyd? :P Mine kommer med noen små lyder i løpet av dagen/natta, ellers lager de mye lyd om natta da de løper i hjulet sitt. Du kan jo sikkert finne et lydløst hjul men det har jeg ennå ikke funnet i hvertfall :P Det er ikke noe problem for meg, har dem i stua siden jeg bor alene. Men om de skulle liggi rett ved øret mitt tror jeg at jeg ville blitt gal :D

Man kan vel også ta ut hjulet men det vil jeg ikke anbefale da de elsker å løpe i hjul, ihvertfall mine! :P

Kosete? Hmm.. ja to av mine er ganske kosete, ligger inni et håndkle og koser :P Klapper dem forsiktig med tommelen og de sovner, kjempe søtt :P

Hjul trengs, kanskje andre små ting man ser i dyrebutikken.. om du går på gnagere finner du masse forskjellige "leker"...

Snakker bare av arfaring..

Lykke til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en dvergamster. De må være alene i buret fordi de ikke er flokkdyr. Dersom man har fler i samme bur vil de visstnok drepe hverandre.

Det som er viktig når man har dverghamster er at man har mye rør og tunneler den kan løpe i og oppholde seg i. Vi hadde habitrail bursystem som vår elsket! De er våkne om natta og lager en del lyd da. Vi jobbet ikke så mye med å få han tam, men han kom når vi åpnet godteeskene hans.

Dverghamstre er utrolig søte dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to vinterhvite dverghamstre:) De er kjempe søte og kosete! Du kan gjerne ta en titt på hjemmesiden deres: http://www.freewebs.com/audingrid

Der finner du også info om hamster:)

Hamstre lager ikke så veldig mye lyd i seg selv, (ikke mine hvertfall), men hjulet de løper i kan bråke litt! Og hamstre er våkne om natta, så de løper mest da. Dette kan bråke en del,så jeg råder deg til å ikke ha buret på soverommet hvertfall!

Ellers er de bare kjempe nusselige!:P

Lykke til hvis du skaffer deg en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Her er min erfaring med å eie en hamster:

det er egentlig ikke noe styr, det du må passe på er at hamsteren får i seg frukt, rent vannhver dag, nytt sagflis og sånt minst en gang i uken. De trenger egentlig ikke så mye menneskelig kontakt. Det jeg føler er at min hamster, Smule er litt redd for meg. men jeg vet jo at han er tam da. Men så er det jo det at vi er så mye større. Vist du er på leiting etter en kosete og sosial hamster, burde du ikke få gullhamster. de sover stortsett hele dagen, og vil kun utforske og sånt når de er ute av buret. Lykke til med hamsterkjøpingen da :blink::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...