Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å ha en dverghamster/hamster?

danapettersen

Recommended Posts

Hei! :P Jeg lurer veldig på hvordan det er å ha en dverghamster/hamster?lager den lyder? Jeg vil gjerne vite masse om de! Er den veldig kosete? Hvilke leker trengs? Veldig fint om dere svarer! :P

Ps. Kanskje jeg skal få meg en hamster? :P

Her kan du se bilder av mine hamstere: http://pic5.piczo.com/bcene/?g=21462930&cr=5 har to vanlig og en dverg ...

Det er ganske fint å ha egentlig, de er morsomme små dyr :P Lager lyd? :P Mine kommer med noen små lyder i løpet av dagen/natta, ellers lager de mye lyd om natta da de løper i hjulet sitt. Du kan jo sikkert finne et lydløst hjul men det har jeg ennå ikke funnet i hvertfall :P Det er ikke noe problem for meg, har dem i stua siden jeg bor alene. Men om de skulle liggi rett ved øret mitt tror jeg at jeg ville blitt gal :D

Man kan vel også ta ut hjulet men det vil jeg ikke anbefale da de elsker å løpe i hjul, ihvertfall mine! :P

Kosete? Hmm.. ja to av mine er ganske kosete, ligger inni et håndkle og koser :P Klapper dem forsiktig med tommelen og de sovner, kjempe søtt :P

Hjul trengs, kanskje andre små ting man ser i dyrebutikken.. om du går på gnagere finner du masse forskjellige "leker"...

Snakker bare av arfaring..

Lykke til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en dvergamster. De må være alene i buret fordi de ikke er flokkdyr. Dersom man har fler i samme bur vil de visstnok drepe hverandre.

Det som er viktig når man har dverghamster er at man har mye rør og tunneler den kan løpe i og oppholde seg i. Vi hadde habitrail bursystem som vår elsket! De er våkne om natta og lager en del lyd da. Vi jobbet ikke så mye med å få han tam, men han kom når vi åpnet godteeskene hans.

Dverghamstre er utrolig søte dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to vinterhvite dverghamstre:) De er kjempe søte og kosete! Du kan gjerne ta en titt på hjemmesiden deres: http://www.freewebs.com/audingrid

Der finner du også info om hamster:)

Hamstre lager ikke så veldig mye lyd i seg selv, (ikke mine hvertfall), men hjulet de løper i kan bråke litt! Og hamstre er våkne om natta, så de løper mest da. Dette kan bråke en del,så jeg råder deg til å ikke ha buret på soverommet hvertfall!

Ellers er de bare kjempe nusselige!:P

Lykke til hvis du skaffer deg en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Her er min erfaring med å eie en hamster:

det er egentlig ikke noe styr, det du må passe på er at hamsteren får i seg frukt, rent vannhver dag, nytt sagflis og sånt minst en gang i uken. De trenger egentlig ikke så mye menneskelig kontakt. Det jeg føler er at min hamster, Smule er litt redd for meg. men jeg vet jo at han er tam da. Men så er det jo det at vi er så mye større. Vist du er på leiting etter en kosete og sosial hamster, burde du ikke få gullhamster. de sover stortsett hele dagen, og vil kun utforske og sånt når de er ute av buret. Lykke til med hamsterkjøpingen da :blink::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...