Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å ha en dverghamster/hamster?

danapettersen

Recommended Posts

Hei! :P Jeg lurer veldig på hvordan det er å ha en dverghamster/hamster?lager den lyder? Jeg vil gjerne vite masse om de! Er den veldig kosete? Hvilke leker trengs? Veldig fint om dere svarer! :P

Ps. Kanskje jeg skal få meg en hamster? :P

Her kan du se bilder av mine hamstere: http://pic5.piczo.com/bcene/?g=21462930&cr=5 har to vanlig og en dverg ...

Det er ganske fint å ha egentlig, de er morsomme små dyr :P Lager lyd? :P Mine kommer med noen små lyder i løpet av dagen/natta, ellers lager de mye lyd om natta da de løper i hjulet sitt. Du kan jo sikkert finne et lydløst hjul men det har jeg ennå ikke funnet i hvertfall :P Det er ikke noe problem for meg, har dem i stua siden jeg bor alene. Men om de skulle liggi rett ved øret mitt tror jeg at jeg ville blitt gal :D

Man kan vel også ta ut hjulet men det vil jeg ikke anbefale da de elsker å løpe i hjul, ihvertfall mine! :P

Kosete? Hmm.. ja to av mine er ganske kosete, ligger inni et håndkle og koser :P Klapper dem forsiktig med tommelen og de sovner, kjempe søtt :P

Hjul trengs, kanskje andre små ting man ser i dyrebutikken.. om du går på gnagere finner du masse forskjellige "leker"...

Snakker bare av arfaring..

Lykke til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en dvergamster. De må være alene i buret fordi de ikke er flokkdyr. Dersom man har fler i samme bur vil de visstnok drepe hverandre.

Det som er viktig når man har dverghamster er at man har mye rør og tunneler den kan løpe i og oppholde seg i. Vi hadde habitrail bursystem som vår elsket! De er våkne om natta og lager en del lyd da. Vi jobbet ikke så mye med å få han tam, men han kom når vi åpnet godteeskene hans.

Dverghamstre er utrolig søte dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to vinterhvite dverghamstre:) De er kjempe søte og kosete! Du kan gjerne ta en titt på hjemmesiden deres: http://www.freewebs.com/audingrid

Der finner du også info om hamster:)

Hamstre lager ikke så veldig mye lyd i seg selv, (ikke mine hvertfall), men hjulet de løper i kan bråke litt! Og hamstre er våkne om natta, så de løper mest da. Dette kan bråke en del,så jeg råder deg til å ikke ha buret på soverommet hvertfall!

Ellers er de bare kjempe nusselige!:P

Lykke til hvis du skaffer deg en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Her er min erfaring med å eie en hamster:

det er egentlig ikke noe styr, det du må passe på er at hamsteren får i seg frukt, rent vannhver dag, nytt sagflis og sånt minst en gang i uken. De trenger egentlig ikke så mye menneskelig kontakt. Det jeg føler er at min hamster, Smule er litt redd for meg. men jeg vet jo at han er tam da. Men så er det jo det at vi er så mye større. Vist du er på leiting etter en kosete og sosial hamster, burde du ikke få gullhamster. de sover stortsett hele dagen, og vil kun utforske og sånt når de er ute av buret. Lykke til med hamsterkjøpingen da :blink::tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...