Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon av stabijhoun

jaktlykke

Recommended Posts

Nydlige vovver!

Er så forelsket i mange raser jeg da.. Nå har du fått meg forelsket i en til.. hehe. Det kan kanskje ikke være en hund for meg sånn livet mitt er nå.

Gleder meg til å høre hvordan det går med søkingen..

Blandingshunden til mamma og pappa ( Mico) søker nøkler da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Bacchus ja!  Har hørt om ham!  Skulle likt å truffet flere med stabijhoun - får besøk neste helg av ei fra Bergen som har en hann.  Gleder meg til det!

Endret bildene - slik at de ikke blir for store  :P

Så morro at en i bergen har en da! :) vet du hvor i bergen denne holder til ?

Litt synd det er så få av denne fine rasen! Min tante hadde en herlig tispe når jeg var mindre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

De av dere som er i nærheten av Bergen Racketsenter på Bønes denne helgen (24-25.09) kan jo benytte anledningen til å se en "ekte stabijhoun" :cry: Vi er på vår aller første utstilling, og da kan dere jo få slå to fluer i et smekk: 1. å se den sjeldne stabijen og 2. se meg springe rundt i ringen som en tulling, hihi! (Vet ikke hva som er mest spennende jeg; meg eller bikkja :wink: )

ACFBLA.UaymJ.jpg

Amigo er nå blitt 6 måneder gammel og har såvidt begynt å markere. Eldstetispa har begynt på løpetid, og Amigo er veldig opptatt av å snuse henne i rumpa samt å ri på henne 8) . Han har vokst kollossalt - nå er han 22 kg og 52 cm, og er vel ca. der idealstørrelsen på hanner skal være. Men jeg tror han blir større - det virker slik!

Som sporhund har denne rasen virkelig vist seg verdig; vi trener 1-2 ganger i uka, og han er en utrolig systematisk og nøyaktig hund i sporet. Jobber fantastisk godt og stødig. Vi har kommet opp i liggetid på 19 timer og har søk som går opp mot 1 km.

Kjempefint humør og aldri sur - det er Amigo i et nøtteskall. Han snakker skikkelig med bjeffing dersom du er treig i nøtta, og elsker å erte katta og de andre hundene.

Kom innom Bønes da vel og hils på oss! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

Dette er et bilde av ham slik han ser ut nå:

300x300Amigo_1_022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

300x300Amigo_1_022.jpg

Han er bare aldeles nydelig!! Se de fine øynene da! Og så har han et aldels herlig gemytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300x300Amigo_1_022.jpg

:-o jeg ble forelsket jeg Love . Så nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
    • Spurte aldri etter tips jeg luftet frustrasjon 😅 han begynte just læringen når jeg skrev og det var bare starten av turen med en unghund😅 men ja han lærte fort på under en uke kanskje når jeg bare dreit litt i naboen og trente. Må legge til at han heller ikke har bodd her lenge da han er omplasseringshund så man må ikke bare tenke ting før man vet alt 😊 har trent flere hunder til og gå i bånd og det er imidlertid hva de lærer av og det var det som funket på han. Min gamle hund lærte ikke sånn men det er jo personlig 😊 setter pris på dere tar dere tid til og skrive så masse uansett da! Vist dere har tips til kattejaging tar jeg det i mot 😂 det er våres store prosjekt i livet 😂 prøver og rose han når han er rolig men med engang belønningen er borte er også hunden rett med katten 😅  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...