Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon av stabijhoun


jaktlykke

Recommended Posts

Nydlige vovver!

Er så forelsket i mange raser jeg da.. Nå har du fått meg forelsket i en til.. hehe. Det kan kanskje ikke være en hund for meg sånn livet mitt er nå.

Gleder meg til å høre hvordan det går med søkingen..

Blandingshunden til mamma og pappa ( Mico) søker nøkler da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bacchus ja!  Har hørt om ham!  Skulle likt å truffet flere med stabijhoun - får besøk neste helg av ei fra Bergen som har en hann.  Gleder meg til det!

Endret bildene - slik at de ikke blir for store  :P

Så morro at en i bergen har en da! :) vet du hvor i bergen denne holder til ?

Litt synd det er så få av denne fine rasen! Min tante hadde en herlig tispe når jeg var mindre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

De av dere som er i nærheten av Bergen Racketsenter på Bønes denne helgen (24-25.09) kan jo benytte anledningen til å se en "ekte stabijhoun" :cry: Vi er på vår aller første utstilling, og da kan dere jo få slå to fluer i et smekk: 1. å se den sjeldne stabijen og 2. se meg springe rundt i ringen som en tulling, hihi! (Vet ikke hva som er mest spennende jeg; meg eller bikkja :wink: )

ACFBLA.UaymJ.jpg

Amigo er nå blitt 6 måneder gammel og har såvidt begynt å markere. Eldstetispa har begynt på løpetid, og Amigo er veldig opptatt av å snuse henne i rumpa samt å ri på henne 8) . Han har vokst kollossalt - nå er han 22 kg og 52 cm, og er vel ca. der idealstørrelsen på hanner skal være. Men jeg tror han blir større - det virker slik!

Som sporhund har denne rasen virkelig vist seg verdig; vi trener 1-2 ganger i uka, og han er en utrolig systematisk og nøyaktig hund i sporet. Jobber fantastisk godt og stødig. Vi har kommet opp i liggetid på 19 timer og har søk som går opp mot 1 km.

Kjempefint humør og aldri sur - det er Amigo i et nøtteskall. Han snakker skikkelig med bjeffing dersom du er treig i nøtta, og elsker å erte katta og de andre hundene.

Kom innom Bønes da vel og hils på oss! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

Dette er et bilde av ham slik han ser ut nå:

300x300Amigo_1_022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

Dette er et bilde av ham slik han ser ut nå:

300x300Amigo_1_022.jpg

Han er bare aldeles nydelig!! Se de fine øynene da! Og så har han et aldels herlig gemytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo har rukket å bli 8 måneder, og er blitt en flott kar, om jeg skal si det selv :wink:

Vi sporer som bare det, og jeg tipper at det ikke går så lange tiden etter nyttår at vi kommer til å forsøke oss på en bevegelig sporprøve. Målet er jo å få ham godkjent som ettersøkshund før neste jakt starter.

Dette er et bilde av ham slik han ser ut nå:

300x300Amigo_1_022.jpg

:-o jeg ble forelsket jeg Love . Så nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...