Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen må jo ha navn ;)

Tine

Recommended Posts

Skrevet

Som sagt så får jeg ei lita prinsesse til oss neste år, men hun på jo ha navn :) Dette blir ett a-kull så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med navn på a ;)

Skrevet

Her kommer noen navn på A:

Ayla

Akila

Abby

Adele

Aida

Aimee

Aina

Aisha

Akaja

Alesi

Alfa

Alice

Amina

Ariel

Arwen

Athene

Altea

Her har du hvertfall et lite utvalg.. Favorittene mine er forøvrig Ariel (lille havfruen), Arwen (LOTR) og Ayla.. Lykke til med valget!

Skrevet

Skal du ha stamtavle navn også eller???

Spiller jo det dere Furry-Paws spillet jeg da, og har et par A-kull navn der innpå...

Hihi

Kan si dem som jeg har der inne da og dem jeg kommer på i farten:

Aisha

Arwen

All I Have Is You(litt langt kanskje til stamtavle navn også :S )

At Least I Have A Hope(kan kalle henne Hope)

Amazing Midnight Star

A Life With Love

Afrodite

Allie The Star Maker(aka: Allie)

Det var de jeg fant fra Furry Paws

Her er noen som jeg fant på Canis:

Anna Bella

Arabella

Askepot

Atene eller Athene

Skrevet

Arda

Aika

Angel

Akita

Va de jeg kom på i farten.. ;)

Lykke til !

Takk så mye :)

Jeg synes Aiza passer til Gizmo.. :P

Ja jeg og hehe ;) Synest det er ett kjempe flott navn :P

Skal du ha stamtavle navn også eller???

Spiller jo det dere Furry-Paws spillet jeg da, og har et par A-kull navn der innpå...

Hihi

Kan si dem som jeg har der inne da og dem jeg kommer på i farten:

Aisha

Arwen

All I Have Is You(litt langt kanskje til stamtavle navn også :S )

At Least I Have A Hope(kan kalle henne Hope)

Amazing Midnight Star

A Life With Love

Afrodite

Allie The Star Maker(aka: Allie)

Det var de jeg fant fra Furry Paws

Her er noen som jeg fant på Canis:

Anna Bella

Arabella

Askepot

Atene eller Athene

Mangen fine navn ja, har vært inne på canis selv da. Tenkte det jeg finner på a skal være i stamtavle navnet da. Men ¨må høre med oppdretter også ;)

Hadde vært fint om noen kom med skjeldne navn også, alltid like spennende da ;)

Skrevet

Kom noen til:

Amigo( høres kanskje veldig guttete ut men kan jo være til jente også da) betyr jo Venn som du sikkert vet :)

Azule(også litt guttete men det betyr blå da, vet ikke om jeg skrev det riktig)

Skrevet

Amigo( høres kanskje veldig guttete ut men kan jo være til jente også da) betyr jo Venn som du sikkert vet :)

En jentevenn vil vel hete amigA, siden spanske hankjønn slutter på o og hunkjønn på a..

Skrevet

En jentevenn vil vel hete amigA, siden spanske hankjønn slutter på o og hunkjønn på a..

Er du god i Spansk? Jeg tar Spansk nå, det er så gøy! ;)

Spesielle navn:

Araw - betyr Sol på Filipinsk

Ay - betyr Måne på Tyrkisk

Aine - Irsk-keltisk gud for fertilitet og kjærlighet

Veldig spesielle navn, men men ;)

Jeg synes at Amaethon er så utrolig vakkert jeg da, men det er litt langt :)

Skrevet

Heisann=)

Ska vi se. Navn på a:)

Akita

Akira

Alaisha

Aina

Alana

Amina

Amira

Asia

Aino

Alisa

Ametyst

Ja, kommer ikke på flere nu ;) men nu har du nåkka å vælle mella=)

Skrevet

Joda men tror ikke det blir det... Litt usikker på om jeg skal ha valp fra a-kull som er røde eller b-kullet som er black/tan :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...