Gå til innhold
Hundesonen.no

Flytte ut med dyr på lasset?


Artemis

Recommended Posts

Nå er det jo fortsatt en stund til jeg evt. flytter ut. Det blir enten neste sommer eller sommeren etter, men det skader da ikke å forberede seg? :)

Er det noen her som har flyttet ut med dyr i bagasjen? Hvor da? Hybel? Leilighet? Kollektiv?

Det har seg slik at jeg per dags dato er den heldige eier av 7 kaniner og 2 marsvin i tillegg til hunden. Hunden blir altså igjen her hjemme, men hva med de andre dyrene? Jeg tror det blir vanskelig å passe (alle) dyrene som student, men er det i det hele tatt mulig å finne steder hvor det er lov å ha dyr? Hvordan er reglene for dette egentlig? Burdyr tenker jeg da?

Antar at noen må finne seg nye hjem, noen må bli igjen hjemme og kanskje noen blir med meg? De eldste får i alle fall ikke lov til å flytte! Sukk. Stress, men vil heller tenke på det nå i stedet for å få panikk rett før jeg evt. flytter.

Noen som vil dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leide flere steder da jeg var student og lærling (hybler og leiligheter). Det var vanskelig å finne steder der jeg kunne ha med meg dyr, men jeg fant alltid noe til slutt :)

På det meste da jeg leide hadde jeg 3katter og 2kaniner. Hvis vi noen gang skal leie ut huset vårt så kommer vi til å leie ut til folk med dyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut i år. Har 2 hunder og 1 kanin, men kaninen ble igjen hjemme hos mamma og pappa. Det er fordi at der har hun et stort og fint bur på 9 kvadrat meter, og jeg hadde ikke lyst å sette henne inn i et lite bur nå som hun er så gammel (9 år). Det er vanskelig å ha så mange dyr med seg når man flytter ut. Da har man 100% ansvar for dyrene. Man tenker ikke på det så mye når man bor hjemme, for da kan jo bare mamma og pappa hjelpe til, men når det er slutt på det er det ikke så enkelt lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut ifjor sommer.. Mine erfaringer er at folk er nokså skeptiske. fikk ofte spørsmål som: "Bjeffer hunden, tisser den inne, riper opp gulv, vegger og dører? " osv..

Og når jeg i tilegg ikke skal bo i ei rønne blir det enda vanskeligere. Men er man ute i god tid ordner det seg til slutt.. :)

Men kan tenkte meg at det kanskje er litt letter med dyr som er i bur liksom, det har jeg ingen erfaringer med..

Er og enig i det Crizpo sier, hadde så og si 100% ansvar for Amy da jeg bodde hjemme. Men når man plutelig er helt alene og ikke har mulighet for litt hjelp av og til kan var tøffere enn jeg hadde trodd. men er absolutt verdt det da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Blir nok vanskelig kan jeg tenke meg. Heldigvis er det ikke like mye arbeid og utgifter med en kanin som med en hund og jeg vet jeg vil få støtte hjemmefra om det f.eks. blir snakk om utgifter til veterinær, men det vil jo bli mer ansvar med dyr naturligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut ifjor sommer.. Mine erfaringer er at folk er nokså skeptiske. fikk ofte spørsmål som: "Bjeffer hunden, tisser den inne, riper opp gulv, vegger og dører? " osv..

Og når jeg i tilegg ikke skal bo i ei rønne blir det enda vanskeligere.

Jeg er så enig.. Forunderlig hvaslags steder folk tror at hundefolk kan bo i, bare fordi vi har firbeinte med på lasset.. En ting som er viktig å tenke på er også hvordan man formulerer seg i annonsen eller i telefonen når man leter etter et sted å bo. Jeg flyttet fra den leiligheten jeg leide i krsand i fjor, og lette etter ny i tønsberg. Jeg skrev først en annonse der det ikke stod noe om hundeantall eller at jeg i det hele tatt hadde hund, bare "aktiv hundejente". På den annonsen fikk jeg ca. 25-30 telefoner, hvorav svært få egentlig hadde noe problem med at jeg hadde 3 hunder - antagelig fordi de snakket med meg før de fikk vite det. Likevel fant jeg ikke noe jeg kunne tenke meg å bo i (enten rønner, for dyrt eller for lang avstand fra studiested), og satte inn en ny annonse. Der la jeg kortene på bordet med en gang og skrev "rolig jente med 3 rolige hunder". Den fikk jeg 2 svar på - den ene var hybelen jeg bor i nå (med verdens beste husvert, som bla. lufter hundene for meg når jeg er på høyskolen) og den andre var en sånn idiot av en person som mente at siden jeg hadde 3 hunder kunne jeg sikkert tenke meg å leie hytta de eide, som var uten strøm, ikke innlagt vann og lå langt uti gokk... <_<

Folk som ikke har hund selv har et rart forhold til det å leie ut til hundeeiere, men leter man lenge nok så finner man antagelig det man vil ha med tiden. Jeg tror vel i bunn og grunn at det ville bli lettere for deg å finne et sted med hunden enn med x antall kaniner og marsvin, men lykke til uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...