Gå til innhold
Hundesonen.no

Chilli

PhoNuLi

Recommended Posts

Dette er ikke min hund, men jeg er nesten like glad i henne som jeg er i min egen :o

Det er naboen sin, som jeg har gått tur med i 2 år. Hun er verdens mest perfekte hund (etter Phoebe), og en bedre venn skal du lete lenge etter! Ingen har noen gang gitt meg mer kjærlighet enn Chilli, båndet mellom oss er ubeskrivelig sterkt ^_^

Jenta "mi" er bare snill, finnes ikke bedre og mer lydig hund!

Før jeg møtte henne likte jeg ikke riensenschnauzere, nå er jeg helt betatt :blush: Ingen tvil om at jeg skal ha denne rasen en gang i tiden.

143_4360.jpg

143_4343.jpg

143_4333.jpg

140_4089.jpg

140_4093.jpg

143_4320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en nydelig rase! :D

Store er de også, men jeg liker store hunder...

Chilli har ganske fin størrelse, men dere skulle sett den hannen som bor her, han er diiiger ;) Men også den nydeligste hunden jeg har sett :)

Hvilken type pelsstell trenger de egentlig? for de har jo ikke lang pels som trenger å børstes, og de skal jo bare trimmes/barberes noen få ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fin! Vi har selv en riesen :)

Så heldig dere er!

Jeg har jo nettopp fått meg en sheltie valp da, så det blir nok en del år til jeg begynner å tenke på å skaffe meg en riesen, men jeg SKAL ha den rasen en gang :)

Jeg har hørt de kan være ganske vanskelige å ha med å gjøre, så hvordan var det å oppdra en slik valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempepen hund.

En riesen må nappes iallefall to ganger i året for at pelsen skal holde seg fin og stri. Beinhår og skjegg må grees da annen hver dag og gjennom hele hunden en gang i uka for å fjerne underull. Det er nappinga som tar tid.

Hvis man ikke skal stille ut hunden så kan den godt barberes. Men da blir pelsen myk, og den mister sin venn- og smussavstøtende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig dere er!

Jeg har jo nettopp fått meg en sheltie valp da, så det blir nok en del år til jeg begynner å tenke på å skaffe meg en riesen, men jeg SKAL ha den rasen en gang :)

Jeg har hørt de kan være ganske vanskelige å ha med å gjøre, så hvordan var det å oppdra en slik valp?

Han er vel valp enda, eller han er nesten 8 mnd. Og er allerede større enn schæferen! ;)

Nå er det jo ikke sikkert alle riesen er slik, men han her er utrolig vanskelig å oppdra. Er rimelig vanskelig å i det hele tatt få opmerksomheten hans. Han er også veldig flink til å provosere. Feks. Hopper opp i sofaen (helst møkkete) og der blir han. Du må være fysisk sterk for å få han ned igjen :P De er veldig stae, og man må ta de så tidlig som mulig. tror det ikke lønner seg og skjemme bort denne rasen :rolleyes:

Men er så klart kjempe mye positivt om disse hundene også da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...