Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagbok


MegaMarie

Recommended Posts

Tenkte vi kunne ha en liten heste dagbok her som alle kan skrive i.

Vi trenger ikke å skrive hverdag vi er i stallen men f.eks når noe spessielt skjedde den dagen.

Jeg kan vell begynne meg gårsdagen da.

Onsdag 04.10.06

I dag tok jeg bussen ut til stallen klokken 13:00.

Skulle egentlig ikke noe spessielt der, bare være der og hjelpe til litt og skikke litt rundt.

Først vimsett jeg bare rundt og så litt på noen som ridde, snakket litt med folk.

Så fikk jeg "i oppgave" å møkke hos Maaike(hesten jeg skal bli forrytter til) og børste henne før vi skulle barbere henne.

Når vi skulle barbere henne nektet hun først å gå inn i den andre stallen fordi hun hørte barbermaskinen :D

Men vi fikk henne inn til slutt.

Så var det dags til barbering. Hun var litt urolig til å begynne med og hadde den rare stilligen med bena.

Jeg bare stod og så på da og klappet Maaike i ansiktet og roet henne ned.

Helt på slutten når vi skulle barbere skinnet hennes stod hun helt stille med hodet så lavt nede at jeg kunne legge haken min inntil stjernen hennes!

Det så ut som om at hun nøt det.

Hun ble fin etter å ha blitt barbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Husker ikke dato..

Det var på sommeren en gang. Jeg å ei venninne skulle ri.

Vi dro på beitet for å hente dem. Men de ville ikke ri den dagen. Vi hentet en bøtte med mat. Men det va bare Safira som kom..Vi gikk til Spirit å Larris. Men de begynte å løpe rundt en stor busk. Vi gikk etter. Så sprang vi etter, men de løp over bekken i rekke å rad. Vi gikk etter. Til slutt ble vi lei, og tok tak i grima å satt på leietauet. Vi var forsiktige, men hestene ville fortsatt ikke. Vi kom inn i stallen å stelte dem å tok på utstyr. Vi ridde barbak langs elva. Å badet litt der det ikke var så mye vann.

Hestene likte det allikevel. :baby: Så det ble en vellykket dag. :baby:

Så gikk vi tilbake å stelte å tok av utstyr. Leide dem på beite å slappet av på beite sammen med dem.

Det var kjempemoro, men de hestene er ganske så rampete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

10.04.07

I dag var jeg med Twiggi her inne i stallen og hadde med Blondie mens Twiggi(som heter Gunhild) skulle være hestepasser for Twiggi i dag. Jeg hadde med hunde baggen til Blondie i dag og jeg fant ut denne var hun stor fornøyd med og det er jeg glad for. For det er jo veldig kjedelig å kjøpe noe som hunden ikke er fornøyd med. Hun måtte gå opp til busstoppet fordi baggen var full av mat til meg, vannskål og sitte underlag. Hun hadde dekken på, men likevell så ville hun ikke gå så mye fordi hun ble så kliss våt.

Vi måtte stå å vente på bussen i 15 min fordi vi var så tidelig ute og da var Blondie i jakken min.

Når vi kom fram i stallen var Blondie ganske kald, selv etter å ha sittet i jakken min i 20 min.

Så jeg puttet henne i baggen med gang, med frakken sin og min flis genser på.

Jeg satte baggen i krybben mens vi møkket. Når vi nesten var feridg fikk hun lov til å gå ut av å løpe litt rundt i boksen(døren var igjen).

Når vi var ferdige med å møkke å hente spon, gikk vi å spiste. Blondie fikk være i båndt inne i en varmestue som vi kaller det for. Når vi skulle på tur igjen var hun i baggen siden det var lettere å ta henne ut av baggen på tur enn å ta henne inni. Så på slutten av turen når vi skulle snu satt jeg baggen ned på gresset og åpnet den og knipsett av det båndet inni og festett kobbelett. Men neida, hun skulle ikke ut. Jeg prøvde dette seinere også, men neimen om hun skulle ut.

Når Gunhild stelte Twiggi så var jeg nede i ridehuset med Blondie fortsatt i baggen. I ridehusett var det en tibbe som hun knurret til, det pleier hun ofte å gjøre når hun ikke har hilst på hunden, vi tror det er fordi hun er redd. Så jeg satte baggen ned på bakken og knipsett av båndet og på med kobbelett, men igjen ville hun ikke ut. Så jeg måtte løfte henne utav.

Da hun hadde hilst på hunden, begynte hun å leke litt med den, og det er sjeldent for Blondie pleier bare å leke med hunder som hun kjenner.

Senere på dagen hadde en vennine av meg fått oppgave i å finne en som hadde god ballanse som kunne være hestepasser til en hest som heter Corde og hun tenkte på meg med en gang.

I dag 12.04.07 spurte jeg mamma om jeg fikk lov til å bli hestepasser, og jeg fikk lov!!

JIPPI, så nå blir det 2 ganger i uken i stallen forhåpentligvis. Venninen min skal vist ha snakket med henne i dag og jeg skal møte henne imorra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...