GaleThor Skrevet 2. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2006 Her er det sikker meningen at det skal være noe mer fornuftig, men får invitere folk til å skrive masse om gjeting her da.. B) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 2. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2006 Akk, gratulerer! Går det an å bruke belgere til gjeting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GaleThor Skrevet 2. Oktober 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Oktober 2006 Akk, gratulerer! Går det an å bruke belgere til gjeting? tja, går vel det, har sett film av en lakenois(eller hvordan det staves) gjete. Men bortsett fra det har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karnkri Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Akk, gratulerer! Går det an å bruke belgere til gjeting? Den heter sikkert ikke fårehund uten grunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Endelig et forum om gjeting Håper dette blir godt brukt, fare for at det blir endel spørsmål fra meg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vipsen Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Den heter sikkert ikke fårehund uten grunn Rimelig lenge siden de var avlet til å brukes til noe sånt tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 3. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 3. Oktober 2006 Herlig! Her skal det fylles opp med spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2006 Hev meg på her jeg Noen som vet om det gjetes noe med Collie(og da særlig Smooth) i Norge? Vet at mye av gjeterinstinktet har forsvunnet, men alikevel: sett eller hørt noe? Mvh Jenny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2006 Hey! Jeg meldte jo Loke på gjeterhund kurs og instruktøren der mente det ikke ville være noe problem..han dreiv med working kelpies da så han var vant med å jobbe med kroppsgjetere. Desverre ble kurset flyttet til langt pokker i vold (hamar tror jeg?) så jeg måtte melde meg av igjenn.. Laekenois som gjeter finnes det flere av Underlig nok virker det som det er flere som blir brukt aktivt til gjeting den dag i dag - i forhold til det totale antallet av varianten - enn av de andre variantene. Underlig fordi de tre andre var gjeterhund/vakthund i mens lakken var vakthund/ gjeterhund. Og ser man det: en lakke,2 gronniser og en black and tan jobber med samme flokk (som var på 800 dyr ifølge nettsiden bildene er hentet fra www.laekenzine.com ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trevi Skrevet 6. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2006 I USA og Australia er de veldig flink til å bruke belgere til gjeting (alle varianter, kanskje ikke bruksmalle da større sjanse for at mallen tror sauen er en stor bitepølse, istedet for noe den skal gjete) http://winjammer.brinkster.net/Terv%20Herding.htm en søt en http://winjammer.brinkster.net/LaekGalleryMisc.htm http://www.montagetervs.com/george/georgeherding.html http://www.beljekali.com/PictureGalleryBelgHerd.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 OI! Den nederste gronnisen var fryktelig lik Loke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 OI! Den nederste gronnisen var fryktelig lik Loke Tispa mener du? ("Georgia") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 Tispa mener du? ("Georgia") Ja *mumle noe om at Loke har litt lite pels* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 Ja *mumle noe om at Loke har litt lite pels* Hehe, jeg synes han er drit vakker! (for å bruke en merkelig sammensetning av ord ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trevi Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 OI! Den nederste gronnisen var fryktelig lik Loke Ja den er jo svart *fyyyy... hehe* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 Ja den er jo svart *fyyyy... hehe* Tssssk <_< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 7. Oktober 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Oktober 2006 Min gamle schäfertispe ute på jobb: Bogar: (han er den lille sorte flekken på høyre side av bildet...) Nirm: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar