Gå til innhold
Hundesonen.no

angrepiller

janne&kenny

Recommended Posts

Angrepillen skal kun brukes i nødstilfeler og skal ikke erstatte prevansjonen. Den skal kun brukes høyst en gang i måneden.

Forskjellen på angrepillen og abort har jeg litt mer usikre meninger om. Jeg vil ikke si at angrepillen er abort, men en nødprevansjon. Men samtidig så hindrer det jo et eventuelt befruktet egg å feste seg til livmoren, og å utvikle seg. Så i stedet for å hindre at det skjer, fjerner man det heller etterpå, så sånn sett kan det jo ses på som abort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepillen hindrer et eventuelt befruktet egg i å feste seg til livmorveggen. Angrepillen kan ikke støte bort et egg som allerede har festet seg. Derfor ansees ikke angrepillen som abort.

Dette er en nødprevensjon som kun bør brukes dersom annen prevensjon har sviktet, dvs kondomen sprakk eller at man har kastet opp p-pillen eller noe. Dersom man er gammel nok til å ha sex er man også gammel nok til å tenke på konsekvensene og bruke prevensjon dersom man ikke ønsker barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrepillen hindrer et eventuelt befruktet egg i å feste seg til livmorveggen. Angrepillen kan ikke støte bort et egg som allerede har festet seg. Derfor ansees ikke angrepillen som abort.

Dette er en nødprevensjon som kun bør brukes dersom annen prevensjon har sviktet, dvs kondomen sprakk eller at man har kastet opp p-pillen eller noe. Dersom man er gammel nok til å ha sex er man også gammel nok til å tenke på konsekvensene og bruke prevensjon dersom man ikke ønsker barn.

Istedetfor å si min mening så sier jeg meg fult enig med deg :P Du får sagt det bedre enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...